نوشته شده توسط : the designer

آموزش کامل گوگل سرچ کنسول جدید


گوگل در اوایل سال 2018 نسخه بتای سرچ کنسول را به کاربران محدودی ارائه داده بود اما اکنون آپدیت جدید این ابزار در دسترس همه قرار دارد. نسخه جدید ویژگی‌های بیشتری دارد و با استفاده از بازخوردهای کاربران با هدف افزایش کارایی طراحی شده است. مدتی زمان می‌برد تا به نسخه جدید عادت کنید اما نگران نباشید. ما با آموزش کامل گوگل سرچ کنسول جدید 2019 همراه‌تان هستیم.

شروع کار با سرچ کنسول جدید و ثبت سایت

برای شروع کار با این ابزار، ابتدا باید سایت خود را در وبمستر ثبت کنید. به Search Console وارد شوید و روی گزینه Add a Property کلیک کنید.

add-property

سپس URL سایت خود را وارد کنید و گزینه Add را کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer


در مقاله‌های قبل به بررسی اهمیت تحلیل سایت پرداختیم و یکی از مهمترین ابزارهای این کار، یعنی گوگل آنالیتیکس را معرفی کردیم. در این مقاله به بررسی جذاب‌ترین بخش این ابزار می‌پردازیم. گزارش Audience در گوگل آنالیتیکس برای وبمسترها جذابیت بسیاری دارد. آن‌ها از طریق این گزارش می‌توانند مخاطبان خود را بشناسند و این شناخت را در سیاست‌گذاری‌های خود به کار ببرند.

چنان که می‌دانید عصر حاضر را دوران انقلاب مشتری دانسته‌اند. شناخت بیشتر از مشتری و ارتباط بهتر با او به عنصر رقابتی اصلی در بازار امروز تبدیل شده است.

مهم نیست یک فروشگاه اینترنتی دارید یا یک وب سایت محتوامحور، کاربران سایت مشتری‌های شما هستند. باید آن‌ها را به خوبی بشناسید. گوکل آنالیتیکس داده‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. از سن و جنسیت تا زمینه علاقه‌مندی‌های کاربران را در این ابزار می‌توانید بررسی کنید. این داده‌ها شما را در ترسیم پرسونای مخاطب یاری می‌کند.

اگر می‌خواهید کار با این ابزار به صورت کامل یاد بگیرید و مخاطبان وب سایت‌تان را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه سیاه

با توجه به فراگیر شدن کسب‌‌وکارهای آنلاین، مبحث سئو نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است. سئو کلاه سیاه یکی از روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در این مقاله به بررسی این روش و ترفندهای آن می‌‌پردازیم.

سئو  کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌‌ای از روش‌‌ها و تکنیک‌‌های غیر قانونی افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو گفته می‌‌شود، روش‌‌هایی که از قوانین گوگل تبعیت نمی‌‌کنند.

روش سئو کلاه سیاه  دقیقا خلاف روش سئو کلاه سفید است. در هر دو روش هدف بهینه‌‌سازی سایت است با این تفاوت که در روش اول بدون در نظر گرفتن قوانین و در روش دوم با پیروی کردن از قوانین بهینه‌‌سازی را انجام می‌‌دهیم. در روش سئو کلاه سیاه برای رسیدن به هدف نیاز نیست مدت زیادی منتظر بمانیم و علاوه بر زمان میزان هزینه‌‌ها در این روش کاهش پیدا می‌‌کنند. البته این روش نتیجه پایداری ندارد و هر لحظه ممکن است سایت ازجانب الگوریتم‌‌های گوگل مجازات شود و در پی مجازات، سایت شما اعتبار خود را دست داده و از صفحه نتایج جستجو حذف شود.

ترفندهای سئو کلاه سیاه

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

 همان طور که می‌‌دانید استفاده از کلمات کلیدی یکی از عواملی هستند که گوگل در زمان امتیازدهی به آن توجه می‌‌کند. همین امر باعث شده بود که وبلاگ‌‌نویسان برای کسب امتیاز بیشتر شروع به استفاده بیش ازحد این کلمات در مقالات خود کنند. بعد‌‌ها گوگل برای مبارزه با این نوع مشکلات الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد که وظیفه آن بررسی کلمات از نظر معنایی و مترادف بودن است. این الگوریتم وب سایت‌‌ها و صفحاتی را که دارای محتوای بی‌‌کیفیت و کلمات کلیدی بیش از حد هستند جریمه می‌‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن نام  یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال 2012 بعد از گوگل پاندا برای جلوگیری از جرائم اینترنتی طراحی شد. همان طور که می‌دانید دغدغه تمامی وب مستران و مدیران سایت رسیدن به رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. در این بین به دلیل وجود رقبا و پیشی گرفتن از آن‌ها برای رسیدن به این هدف، معمولا تخلفاتی صورت می‌گیرد. الگوریتم پنگوئن یکی از مدیران گوگل است که با تخلف‌ها برخورد می‌کند. در ادامه به بررسی این الگوریتم و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم.

علت طراحی الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پاندا وظیفه داشت از نمایش محتواهای بی‌کیفیت در SERPs ( صفحات نتایج جستجو ) جلوگیری کند. با ورود گوگل پاندا اتفاقات جالبی افتاد. میزان تخلفات تا حد بسیار زیادی کم شد ولی همیشه کسانی هستند که از راه‌های مختلف بخواهند مشکلاتی را برای دیگران به وجود بیاورند. این افراد وقتی دیدند که حریف گوگل پاندا نمی‌شوند تصمیم گرفتند از راه دیگری وارد شوند و سعی کردند با ساختن بک لینک‌های اسپم به رتبه‌های بالا برسند. در این جا بود که گوگل تصمیم گرفت پنگوئن را برای کمک به پاندا استخدام کند!

وظیفه اصلی گوگل پنگوئن چیست؟

لینک‌سازی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین روش‌های سئو به حساب می‌آید و از آن جایی که یکی از روش‌های تاثیرگذار برای کسب امتیاز محسوب می‌شود، مورد توجه سئوکاران قرار گرفته است. در الگوریتم گوگل پنگوئن، کسانی که از روش سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) برای لینک‌سازی استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند.

الگوریتم پنگوئن روی چه لینک‌هایی حساس است؟

وظیفه گوگل پنگوئن بررسی لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. در اصل پنگوئن بک لینک‌ها را از لحاظ جعلی یا نامعتبر بودن، بررسی می‌کند و اگر جرمی مرتکب شده باشید، جریمه می‌شوید. برای این که شامل گوگل پنالتی نشوید :

  • ازدریافت لینک از وب سایت‌های غیر مرتبط با فعالیت‌تان اجتناب کنید.
  • لینک خریداری نکنید.
  • از سایت‌هایی که کیفیتی خوبی ندارند و در آن‌ها محتوای ضعیف یا انباشت کلمات word stuffing  و poor contents  دیده می‌شود لینک دریافت نکنید.
  • بیش از حد لینک‌سازی داخلی انجام ندهید.


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه خاکستری

برای این که در دنیای مجازی دیده شوید به سئو یا بهینه سازی وب سایت نیاز دارید. مهارتی که باعث می‌شود سایت‌تان در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند و بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. سئو کلاه خاکستری ، یکی از روش‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو محسوب است که محبوبیت خاصی در بین سئوکارهای حرفه‌ای دارد. در ادامه به بررسی جزئیات این نوع سئو می‌پردازیم.

سئو کلاه خاکستری  Gray Hat Seo چیست؟

چنان که می‌دانید سئو کلاه سیاه تقلب در مورد قوانین گوگل است و سئو کلاه سفید رعایت این قوانین، بنابراین از همین نام‌ها می‌توان فهمید سئو کلاه خاکستری ترکیبی از هر دو روش است. سئو کلاه خاکستری روشی است که در آن بعضی از قوانین گوگل رعایت می‌شوند و بعضی دیگر نه. در حقیقت این روش گوگل را طوری که متوجه نشود دور می‌زنند! به همین جهت این روش بیشتر توسط سئوکارهای حرفه‌ای انجام می‌شود. اگر افراد غیر حرفه‌ای این کار را انجام دهند، نمی‌توانند از مجازات گوگل فرار کنند.

ترفندهای سئو کلاه خاکستری

ترفندهای بسیاری برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خرید دامنه

دامنه‌های منقضی شده زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید، ولی باید در نظر داشته باشید که مطالب موجود در این دامنه‌ها با مطالب سایت شما مرتبط باشند. همچنین باید تحقیق کنید که این دامنه‌ها قبلا از جانب گوگل جریمه نشده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

لینک بیلدینگ و انواع لینک سازی

آیا تا به حال نام لینک بیلدینگ یا لینک ‌‌سازی به گوش‌‌تان خورده است؟ می‌‌دانید یکی از مهمترین کارها در زمینه سئو لینک سازی است؟ اگر می‌‌خواهید با این مقوله بسیار مهم آشنا شوید، با وبنا همراه باشید.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند.

در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است.

از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است.

علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید.

لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده یک لینک

آیا تا به حال به ساختار لینک توجه کردیده‌‌اید؟ آیا می‌‌دانید یک لینک از چه اجزایی تشکیل شده است؟ با هم اجزای تشکیل‌‌دهنده لینک‌‌ها را بررسی می‌‌کنیم.

تگ شروع لینک: تگ شروع لینک که به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a   نشان داده می شود. با این کاراکتر به گوگل اعلام می‌‌شود که در ادامه لینکی وجود دارد.

آدرس یا مقصد لینک: در این قسمت کلمه href را می‌‌بینید. منظور  hyperlink referral است. متنی داخل علامت نقل قول که به آدرس سایتی که به آن لینک داده شده اشاره دارد. این آدرس می‌‌تواند آدرس یک تصویر یا فایلی برای دانلود باشد و الزامی بر این نیست که حتما URL سایت خاصی باشد. در بعضی از مواقع چیزی بیشتر از یک URL می‌‌بینید. کاراکتر # در ابتدای آدرس، که به یک لینک داخلی اشاره دارد و  شما را به قسمت دیگری از صفحه‌‌ای که در آن قرار دارید، هدایت می‌‌کند.

انکر تکست یا متن قابل نمایش: در اصل این قسمت همان متنی که کاربران می‌‌بینند و در صورت تمایل روی آن کلیک می‌‌کنند. در این قسمت معمولا از فرمت خاصی استفاده می‌‌شود که تمایز آن با بقیه متن قابل مشاهده باشد. این متن‌‌ها معمولا با رنگ آبی یا زیر خط نشان داده می‌‌شوند.

تگ پایان لینک: این قسمت شامل کدها یا کاراکترهایی است که به موتورهای جستجو اعلام می‌‌کنند لینک به پایان رسیده است.

روش های لینک سازی

همان طور که گفتیم، لینک‌ ‌سازی یکی از مباحث مهم در زمینه سئو است. نوع و تعداد لینک‌‌هایی که در مقاله یا صفحه مورد نظر استفاده می‌‌کنید، نیز مهم هستند. تعداد لینک‌‌ها بین 2 تا 5 عدد است.

مهم‌‌تر از تعداد لینک، صفحاتی است که به آن‌‌ها لینک داده می‌‌شود. گوگل به موضوعات و محتوای مقالاتی که به آن‌‌ها لینک داده شده هم اهمیت می‌‌دهد. این لینک‌‌ها می‌‌توانند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو Off Page و تاثیر آن روی سایت

سئو Off page یکی از انواع بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. همان طور که می‌دانید در مبحث بهینه‌سازی سایت عواملی مختلفی دخیل هستند با آگاهی داشتن از این عوامل و انجام آن‌ها می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله قصد داریم در مورد بهینه‌سازی خارجی سایت یا همان سئو Off Page صحبت کنیم و از نحوه عملکرد آن روی موتورهای جستجو اطلاعات لازم را به دست بیاوریم .

بهینه‌سازی خارجی سایت چیست؟

سئو آف پیج ( Off Page ) در اصل همان بهینه‌سازی خارجی سایت است. در نگاه وسیع‌تر به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که خارج از سایت خود انجام می‌دهید. می‌توان گفت سئوی خارجی نوعی تبلیغات است که برای بهتر دیده شدن سایت و معرفی فعالیت خود انجام می‌دهید.

سئو Off Page چگونه انجام می‌شود؟

به مرور زمان، با انجام ترفندهای سئو Off Page روی وب سایت، سایت‌تان از جانب موتورهای جستجو و کاربران شناخته خواهد شد. اما چگونه به این مرحله برسیم؟

لینکسازی

لینک سازی در تمامی انواع و سبک های سئو به کار می رود. در مبحث بهینه‌سازی خارجی سایت (Off Page Seo) ، مهمترین عاملی که باید در نظر بگیرید بک لینک است. بک لینک، به لینکی گفته می‌شود که از وب سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر دریافت می‌کنید. موتورهای جستجو، بک لینک‌ها را به عنوان نشانه‌ای از کیفیت محتوای لینک‌شده در نظر می‌گیرند. هر چه تعداد لینک‌های دریافتی از دیگر سایت‌ها بیشتر باشد به همان میزان رتبه دریافتی شما در صفحات جستجو بیشتر خواهد شد. البته لینکی که دریافت می‌کنید باید مفید باشد. انواع بک لینک‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

 Natural links یا لینکهای طبیعی: در این روش شما بدون این که کاری انجام دهید از سوی دیگر سایت‌ها لینک دریافت می‌کنید. اگر متون و مقالات مفید و هدفمند تولید کنید کاربران و  وبلاگ نویسان با شما و سایت‌تان آشنا می‌شوند و به عنوان منبع به آن لینک می‌دهند. این نوع لینک‌سازی محبوب گوگل است.

 Manually build links یا لینکهای ساخته شده دستیدر این روش مستقیما با مدیران سایت و وبلاگ نویسان مذاکره می‌کنید و از آن‌ها می‌خواهید لینک‌تان در سایت‌شان قرار دهند. باید با کسانی تماس بگیرید که زمینه فعالیت آن‌ها با شما یکسان باشد.

 Self-created links یا لینکهایی خودساخته: منظور لینک‌هایی است که ما به صورت دستی در قسمت نظرات وبلاگ‌ها و فروم‌ها یا انجمن‌ها می‌سازیم. از آن جا که این نوع لینک‌ها معمولا با سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) همراه هستند، گوگل علاقه چندانی به آن‌ها ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل پاندا

 

الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم‌های گوگل است که در سال 2011 معرفی شد. الگوریتمی که به هوشمندتر شدن این موتور جستجو کمک بسیاری کرده است و مانع تخلفات بسیاری می‌شود. با وبنا همراه باشید تا زیر و بم این مدیر سخت‌گیر گوگل را بررسی کنیم.

علت طراحی الگوریتم گوگل پاندا چه بود؟

گوگل پاندا برای بهینه کردن نتایج جستجو به وجود آمد. تا قبل از پاندا وقتی چیزی را در گوگل سرچ می‌کردید، صفحات و مقالات زیادی به شما معرفی می‌شد. تعداد این صفحات به قدری زیاد بود که باعث سردرگمی کاربران می‌شد و از طرف دیگر، بسیاری از آن‌ها هم ربطی به موضوع نداشتند. این مسئله باعث اتلاف وقت می‌شد و به همین دلیل الگوریتم پاندا طراحی شد.

اساس کار الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

اساس کار این است که از نمایش سایت‌هایی با محتوای بی‌کیفیت در صفحات نتایج جستجو ( SERPs ) جلوگیری می‌کند. پاندا طوفان بزرگی در دنیای اینترنت ایجاد کرد که باعث شد تمامی سایت‌ها و صفحاتی که حکم اسپم ( Spam ) را داشتند از صفحه نتایج اینترنت حذف شوند. این گونه بود که پاندا به عنوان یکی از الگوریتم‌های خطرناک گوگل شناخته شد.

خط قرمزهای الگوریتم گوگل پاندا

با توجه به پیشرفت‌ها و تغییراتی که هر لحظه دنیای ما را فرا می‌گیرد، باید این انتظار را داشته باشیم که الگوریتم‌های گوگل هم دستخوش این تغییرات شوند زیرا این برنامه‌ها برای تامین نیازهای در حال تغییر ما طراحی شده‌اند.

الگوریتم‌های گوگل به صورت مداوم در حال به روزرسانی هستند. بعد از آپدیت شدن گوگل پاندا، میزان سخت‌گیری آن بیشتر شد! ولی نکته قابل توجه این است که پاندا می‌تواند مهربان هم باشد و در صورتی که برخلاف قوانین کاری انجام ندهید شما را تشویق هم می‌کند.

 حال اگر می‌خواهید از خشم الگوریتم پاندا در امان باشید، باید خط قرمزهای آن را رعایت کنید:

  • روی تولید محتوا سرمایه گذاری کنید. محتوای دست اول ارائه دهید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید.
  • از انتشار مطالب غیر مرتبط با فعالیت سایت خود پرهیز کنید.
  • مطالب داخل سایت خود را مرتب به روز رسانی کنید.
  • از تبلیغات بیش از حد اجتناب کنید 


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی و استفاده از این نوع کلمات در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو نقش مهمی دارند. البته مسئله مهمتر چگونگی استفاده از این کلمات است. هر چقدر میزان اطلاعات شما در مورد کلیدواژه‌ها بیشتر باشد مسلما راحت‌تر می‌توانید از این روش در بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

انواع کلمات کلیدی

کلید واژه ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر یک از تعدادی زیرمجموعه تشکیل شده‌اند. این تقسیم‌بندی‌ها بر اساس مفاهیم مورد نیاز کاربران و تعداد دفعات جستجوی کلمات است.

کلیدواژه‌های User Intent

کاربران اینترنتی به دلایل متفاوتی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند: خرید یک محصول، خواندن اخبار روز دنیا، دانلود یک آهنگ یا فیلم و حتی یک برنامه، دستور پخت غذا و هزاران مورد دیگر. موضوع اصلی در کلمات کلیدی User Intent ، قصد و نیت کاربران از جستجو در صفحات اینترنتی است. در کل می‌توان هدف کاربران برای جستجو در اینترنت را به سه دسته تقسیم کرد:

  • کلمات کلیدی Informational یا اطلاعاتیدر این روش با هدف کسب اطلاعات بیشتر از کیوردها استفاده می‌کنید. برای مثال می‌خواهید از آخرین مدل BMW در بازار اطلاعاتی کسب کنید. با تایپ آخرین مدل BMW در صفحات جستجو می‌توانید به نتایج دلخواه‌تان برسید.
  • کلمات کلیدی Transactional یا معاملاتی :در این نوع از کیوردها هدف‌تان انجام یک معامله به صورت آنلاین است. قبلا در مورد محصول اطلاعاتی کسب کرده‌اید و حالا قصد خرید آن را دارید. مثلا سرچ می‌کنید: خرید گوشی سامسونگ S8  و گوگل سایت‌های خرید و فروش این مدل گوشی را به شما معرفی می‌کند.
  • کلمات کلیدی Navigational : در این روش اطلاعات کاربر در حد اسم برند یا سایت و هدف او دسترسی به صفحه اصلی سایت مورد نظر است. برای مثال شما می‌دانید که «وبنا» در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت دارد ولی آدرس سایت آن را نمی‌دانید. کلمه وبنا را سرچ می‌کنید و گوگل تمامی سایت‌ها و صفحاتی که مربوط به این کلمه هستند را به شما نشان خواهد داد.

کلید واژه بر اساس  Search volume  

در این روش معیار تقسیم‌بندی، تعداد دفعات جستجو کلمات توسط کاربران است و کلیدواژه‌ها براساس Search volume  به سه دسته تقسیم می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

URL سایت و روش های بهینه سازی آن

تا به حال دقت کرده‌اید که آدرس‌ها چه نقش مهمی در رسیدن ما به مقصد دارند؟ بهینه سازی URL یا  آدرس سایت یکی از موارد مهم در سئو است. در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار URL و نحوه بهینه‌سازی آن آشنا کنیم.

URL سایت چیست؟

URL یا «Uniform Resource Locator» همان آدرس سایت است و مکان یا موقعیت یک فایل روی اینترنت را شناسایی می‌کند. اگر به نوار بالایی مرورگرتان توجه کنید می‌توانید یک نمونه url را مشاهده کنید. به طور طبیعی یک URL از سه قسمت تشکیل شده است:

پروتکل

در اصل پروتکل، مجموعه‌ای از قوانین برای برقراری ارتباط است که برای آدرس‌دهی از آن‌ها استفاده می‌شود. پروتکل‌ها انواع متفاوتی دارند و اصلی‌ترین آن‌ها، HTTP  و HTTPS هستند:

این روزها بیشتر سایتها از پروتکل HTTPS استفاده میکنند که برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران طراحی شده است.

پروتکل‌های دیگری هم وجود دارند که در موارد متفاوتی از آن ها استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به FTP Protocol  برای فایل‌های قابل دانلود، Mailto Protocol برای ارسال ایمیل و File Protocol برای ایجاد امکان دسترسی به فایل‌های قرار گرفته بر روی هارد دسیک محلی یا هارد دیسک شبکه، اشاره کرد.

اسم دامنه

اسم دامنه، نام همان سروری است است که فایل در آن قرار دارد و باید به خاطر بسپارید که به هنگام انتخاب نام سرور یا هاست، اسم سرور به گونه‌ای انتخاب شود که عملکرد سایت برای کاربران مشخص و واضح باشد.

مسیر

این قسمت آخرین قسمت از URL سایت است که در آن، مسیر زیرشاخه‌های موجود در صفحه را مشخص می‌کنیم.

انواع آدرس‌های سایت و بهینه سازی URL

برای بهینه سازی URL باید انواع ان را بشناسیم. آدرس‌های URL به دو نوع استاتیک ( Static ) و داینامیک ( Dynamic ) دسته‌بندی می‌شوند:

  • استاتیک URL  به آدرس‌هایی گفته می شود که هیچ گاه تغییر نمی‌کنند. در این نوع معمولا از کلمات کلیدی استفاده می‌شود.
  •  داینامیک  URL به آدرس‌هایی از صفحات وبِ با محتوا گفته می‌شود که به پارامترهای متغیر وابسته هستند و اغلب به صورت کاراکترهای مشخص در آدرس URL نشان داده می‌شوند.


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو on page چیست

سئو On Page یا بهینه سازی، داخلی یکی از روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. همان طور که می‌دانید عوامل بسیاری در سئو و بهینه سازی سایت دخیل هستند و یکی از این عوامل، بهینه سازی داخل سایت است. در این مقاله شما را  با سئو داخلی و تکنیک‌های بهینه سازی داخلی سایت آشنا می‌کنیم.

سئو on page چیست؟

محوطه داخلی سایت حکم کانون اصلی فعالیت شما را دارد. برای این که بتوانید نظر کاربران را به خود جلب کنید اول از همه باید میزبان خوبی باشید. با بهینه کردن سایت خود به دیگران فرصت می‌دهید تا با شما آشنا شوند.

سئو on page به ترفندهایی گفته می شود که روی صفحات داخلی، با هدف بهتر دیده شدن در صفحات نتایج جستجو انجام میدهیم.

ترفندها و تکنیکهای سئو  On Page

برای بهینه‌سازی ساختار داخلی سایت خود به نکات زیر توجه کنید:

بهینه کردن عنوان متا و توضیحات متا

Meta Title ، عبارت نمایش داده شده در صفحات گوگل، به عنوان تیتر و Meta Description متن نمایش داده شده در قسمت توضیحات گوگل است. از مواردی که در قسمت عنوان متا باید در تگ H1  قرار گیرد. قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

در قسمت توضیحات متا، استفاده از کلیدواژه‌ها الزامی است. طول این توضیحات در حدود 150 کلمه است. متنی که در توضیحات متا نوشته می‌شود باید کلیات محتوای صفحه را نشان دهد.

 URL کوتاه و توصیفی

URL  در اصل همان آدرس سایت است. بهینه سازی آدرس URL  توجه ویژه‌ای می‌طلبد و باید در مورد تمامی صفحات سایت انجام شود. کوتاه بودن آدرس، خوانا بودن آدرس و مرتبط بودن آن با محتوای صفحه را حتما در نظر داشته باشید.

به مثال های زیر توجه کنید :

www.webnagroup.ir/blog/archive/seo-technic/page-12
www.webnagroup.ir/seo-technic
www.webnagroup.ir/?p‌36

کدام گزینه مناسب‌تر است؟ مسلما گزینه 2 انتخاب شماست چرا که هر سه اصل داشتن یک آدرس، در آن رعایت شده است.

تحقیق کلمات کلیدی (Keywords Research)

قبل از تولید محتوا، باید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید چه نوع کلماتی مورد توجه کاربران قرار دارد و آن‌ها از چه کلماتی در جستجوهای خود استفاده می‌کنند. سپس با استفاده از همین کلمات محتوایی مفید برای‌شان تولید کنید.

تعداد کلماتی کیوردها نباید بیش از حد مجاز باشد چرا که در پی رعایت نکردن این موضوع از جانب الگوریتم های گوگل مجازات می‌شوید. توزیع کلمات کلیدی در متن باید به صورتی انجام شود که لطمه‌ای به متن و معنی جملات نزند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر از جمله مواردی است که انجام آن تاثیر خاصی روی سئو دارد. استفاده از تصاویر درسایت و محتوانویسی، یکی از راه‌های جذب مشتری و کاربر است. برای این که میزان جذابیت سایت و مقالات خود را بالا ببرید نیازمند این هستید که تصاویر سایت خود را بهینه‌سازی کنید. در این مقاله شما را با روش‌های بهینه کردن عکس‌ها و تصویرهای سایت آشنا می‌کنیم.

منظور از سئو تصاویر سایت چیست؟

بهینه سازی تصاویر سایت یعنی کیفیت و کمیت عکسها را به حدی برسانیم که روی سرعت آپلود شدن سایت تاثیر منفی نگذارند و در ضمن، کاربران را به خواندن مطالب و گشتن در سایت تشویق کنند.

همان طور که می‌دانید عکس‌ها از جمله مواردی هستند که کاربر را به خواندن مقاله تشویق می‌کنند و از طرف دیگر، موجب می‌شوند آن‌ها درک بهتری از مطالب داشته باشند. پس با این اوصاف می‌توان گفت سئو تصاویر هم جزو مواردی است که در بهینه‌سازی سایت نقش مهمی بازی می‌کند.

از چه روش‌هایی برای بهینه سازی تصاویر سایت استفاده کنیم؟

راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تصویر مناسب انتخاب کنید

برای تکمیل کردن محتوای خود باید از یک تصویر مناسب استفاده کنید. تصویری را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط باشد.

ارتباط عکس با مطالب و کلمات اطراف خود باعث بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی تصاویر میشود. همچنین عکس مرتبط با صفحه یا مقاله به درک بهتر کاربر از موضوع کمک می‌کند.

برای تصاویر نام مناسب انتخاب کنید

می‌دانید که به کارگیری کلمات کلیدی در سئو نقش مهمی دارد این موضوع در مورد تصاویر هم صدق می‌کند. از اسم‌های کوتاه و مرتبط با عکس استفاده کنید. اسم عکس به گوگل کمک می‌کند بفهمد تصاویر درباره چه چیزی هستند. پس به خاطر داشته باشید که در هنگام نامگذاری عکسها از کلمات کلیدی استفاده کنید.

از تگ متن جایگزین Alt استفاده کنید

گاهی کاربران اجازه لود عکس را در مرورگر خود نمی‌دهند یا عکس‌ها به هر دلیلی باز نمی‌شوند. در این حالت، متن جایگزین به جای عکس نمایش داده می‌شود. تگ Alt در واقع متن جایگزینی است که در زمان بروز چنین مشکلاتی آن را مشاهده می‌کنید. برای نابینایان نیز این متن جایگزین به صدا یا متن بریل برگردانده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر از جمله مواردی است که انجام آن تاثیر خاصی روی سئو دارد. استفاده از تصاویر درسایت و محتوانویسی، یکی از راه‌های جذب مشتری و کاربر است. برای این که میزان جذابیت سایت و مقالات خود را بالا ببرید نیازمند این هستید که تصاویر سایت خود را بهینه‌سازی کنید. در این مقاله شما را با روش‌های بهینه کردن عکس‌ها و تصویرهای سایت آشنا می‌کنیم.

منظور از سئو تصاویر سایت چیست؟

بهینه سازی تصاویر سایت یعنی کیفیت و کمیت عکسها را به حدی برسانیم که روی سرعت آپلود شدن سایت تاثیر منفی نگذارند و در ضمن، کاربران را به خواندن مطالب و گشتن در سایت تشویق کنند.

همان طور که می‌دانید عکس‌ها از جمله مواردی هستند که کاربر را به خواندن مقاله تشویق می‌کنند و از طرف دیگر، موجب می‌شوند آن‌ها درک بهتری از مطالب داشته باشند. پس با این اوصاف می‌توان گفت سئو تصاویر هم جزو مواردی است که در بهینه‌سازی سایت نقش مهمی بازی می‌کند.

از چه روش‌هایی برای بهینه سازی تصاویر سایت استفاده کنیم؟

راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تصویر مناسب انتخاب کنید

برای تکمیل کردن محتوای خود باید از یک تصویر مناسب استفاده کنید. تصویری را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط باشد.

ارتباط عکس با مطالب و کلمات اطراف خود باعث بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی تصاویر میشود. همچنین عکس مرتبط با صفحه یا مقاله به درک بهتر کاربر از موضوع کمک می‌کند.

برای تصاویر نام مناسب انتخاب کنید

می‌دانید که به کارگیری کلمات کلیدی در سئو نقش مهمی دارد این موضوع در مورد تصاویر هم صدق می‌کند. از اسم‌های کوتاه و مرتبط با عکس استفاده کنید. اسم عکس به گوگل کمک می‌کند بفهمد تصاویر درباره چه چیزی هستند. پس به خاطر داشته باشید که در هنگام نامگذاری عکسها از کلمات کلیدی استفاده کنید.

از تگ متن جایگزین Alt استفاده کنید

گاهی کاربران اجازه لود عکس را در مرورگر خود نمی‌دهند یا عکس‌ها به هر دلیلی باز نمی‌شوند. در این حالت، متن جایگزین به جای عکس نمایش داده می‌شود. تگ Alt در واقع متن جایگزینی است که در زمان بروز چنین مشکلاتی آن را مشاهده می‌کنید. برای نابینایان نیز این متن جایگزین به صدا یا متن بریل برگردانده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار دقیق‌‌ترین و سریع‌‌ترین الگوریتم گوگل، بعد از گوگل پاندا و گوگل پنگوئن، در سال 2013 به جمع خانواده بزرگ گوگل پیوست. مرغ مگس خوار یا Hummingbird برای بهبود نتایج جستجو به کمک پاندا و پنگوئن آمده است. در ادامه با روش کار این الگوریتم آشنا می‌‌شویم.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

وظیفه مرغ مگس خوار این است که در سریع‌‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز کاربران در صفحات جستجو باشد. تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار روی عبارات جستجو شده توسط کاربر است، این عبارات را به طور کامل تجزیه و تحلیل  می‌‌کند و باعث می‌‌شود کاربران در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتشان برسند.

با آمدن این الگوریتم همه نگران بودند که تغییراتی روی ترافیک سایت‌‌ها و رنکینگ به وجود بیایید که بعدها مرغ مگس خوار اعلام کرد هدف من نیاز کاربران و مواردی است که آن‌‌ها به دنبالش هستند و برای رتبه بهتر کافی است عباراتی را که کاربران در جستجوی آن‌‌ها هستند پیدا کنید و با ساخت محتوای مفید و ارزشمند توجه آن‌‌ها را به سوی خود جلب کنید. در این صورت من هم به شما کمک می‌‌کنم که به نتایج دلخواه‌‌تان برسید.

روش کار الگوریتم مرغ مگس خوار

به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل توانست درک بهتری از خواسته کاربران اینترنتی داشته باشد و از طرف دیگر بخاطر سرعت این الگوریتم توانست خدمات بیشتری را به آن ها ارائه دهد. برای مثال عبارت «طراحی سایت» را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنید. گوگل علاوه بر موضوع درخواستی، تمام موارد مرتبط به طراحی سایت را هم در اختیار شما می‌‌گذارد. این اطلاعات می‌‌تواند مواردی مثل، طراحی و روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت، آموزش طراحی سایت و اسامی سایت‌‌هایی باشد که طراحی سایت انجام می‌‌دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم کبوتر

همیشه گوگل را موتور جستجویی می‌دانستیم که با محتوا سر و کار دارد اما حالا با الگوریتم کبوتر گوگل موقعیت یا مکان را هم محتوا محسوب می‌کند. کافی است همین الان عبارت پارک‌های نزدیک من را در گوگل سرچ کنید!

الگوریتم کبوتر  Pigeon Algorithm چیست؟

الگوریتم کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل است که به بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر  کمک میکند. در اصل گوگل با توجه به متفاوت بودن موقعیت جغرافیایی کاربران سعی داشت خواسته‌های آن‌ها را تامین کند. اساس کار الگوریتم کبوتر Pigeon Algorithm چیست؟

الگوریتم کبوتر اساسا برای جستجوهای مکانی استفاده می‌شود. وقتی شما به دنبال مکانی خاصی هستید، مثل بیمارستان، گوگل با در نظر گرفتن موقعیت مکانی شما لیستی از نزدیکترین بیمارستان‌های شهر و محل اقامت‌تان را به شما نشان می‌دهد. اگر اطلاعاتی در مورد بیمارستان‌های اطراف خود ندارید، تنها با تایپ کلمه «بیمارستان» می‌توانید فهرستی از بیمارستان‌های نزدیک به خود را مشاهده کنید.

تاثیر الگوریتم کبوتر روی سایت‌ها

الگوریتم کبوتر درابتدا به این گونه عمل می‌کرد که شما با جستجوی مکان مورد نظر خود، یک لیست چندتایی از مکان‌ها دریافت می‌کردید. بعدها در به روز رسانی اولیه این الگوریتم تعداد مکان‌هایی که در صفحه نتایج می‌دیدید بیشتر شد. این مسئله رضایت صاحبان کسب‌وکار را در پی داشت زیرا فرصتی برای دیده شدن در صفحات اینترنی بود.

طولی نکشید که تغییرات جدیدی روی کبوتر انجام شد و بعد از آخرین آپدیت، تعداد نتایج به 3 مکان رسید. کم شدن تعداد نتیجه‌ها خبر خوبی برای صاحبان کسب‌وکار نبود اما باعث شد برای پیشی گرفتن از رقبا تلاش خود را بیشتر کنند و به فکر استفاده از روش‌هایی باشند که مورد پسند الگوریتم کبوتر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم فرد

الگوریتم فرد Fred Algorithm یکی از الگوریتم‌‌های فعال گوگل است که در سال 2017 به کمک دیگر الگوریتم‌‌های گوگل آمد. گوگل برای حفظ آرامش کاربران و با توجه به نوع تخلفاتی که در انجام می‌‌گیرد، هر چند وقت یک بار الگوریتم‌‌های خود را به روز رسانی می‌‌کند و در صورت لزوم الگوریتم جدیدی را استخدام می‌‌کند.

اگر دوست دارید بدانید دلیل استخدام Fred چه بوده است و با آمدن فرد چه اتفاقاتی رخ داده است، با ما همراه باشید.

دلیل طراحی الگوریتم فرد Fred چه بود؟

الگوریتم‌‌های گوگل با هدف مبارزه با تخلفات اینترنتی طراحی شده‌‌اند. هر کدام از آن‌‌ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند ولی موضوع اصلی این است که روش‌‌های انجام جرم‌‌ها متفاوت هستند و به دلیل متفاوت بودن آن‌‌ها برای مبارزه با هر کدام نیاز به شخصی متخصص است.

تبلیغات، یکی از مواردی است که گوگل برای داشتن یک سئوی خوب، استفاده از آن را مجاز می‌‌داند ولی متاسفانه مدیران سایت برای رسیدن به رتبه‌‌های بالا در صفحات جستجو تصمیم گرفتند که قوانین استفاده از این روش را نقض کنند. آن‌‌ها برای رسیدن به هدف خود شروع به ساخت تبلیغات و لینک‌‌های بیش از حد در سایت‌‌های خود و دیگر سایت‌‌ها کردند.

این موضوع باعث شد حساسیت گوگل به لینک‌‌ها و نوع آن‌‌ها و انواع تبلیغات بیشتر شود و برای رسیدگی به این امر الگوریتم فرد را استخدام کرد .

همان طور که می دانید یکی از روش‌‌های موثر در امر تبلیغات داشتن یک محتوای خوب است به این دلیل که در حالت طبیعی زمانی شروع به تبلیغات می کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید و ادامه این تبلیغات بستگی به میزان شناخت دیگران از شما دارد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

نکات کلیدی در تولید محتوا

محتوا پادشاه است! حتما شما هم این جمله منسوب به بیل گیتس را شنیده‌‌‌اید اما منظور از محتوا چیست؟  چرا تولید محتوا تا این حد اهمیت دارد؟ با وبنا همراه باشید تا تمامی نکات کلیدی در تولید محتوا را بررسی کنیم.

محتوا چیست؟

اگر سایت را یک خانه در نظر بگیریم، وسایل خانه حکم محتوا را دارند. با خرید وسایل مورد نیاز سعی می‌‌‌کنید آن محل یا ساختمان را قابل سکونت کنید. با تولید محتوا نیز این امکان را برای سایت فراهم می‌‌‌کنید که قابل استفاده باشد. تمامی مواردی که در سایت قرار می‌‌‌دهید، متن‌‌‌ها، عکس‌‌‌ها، ویدئوها و … محتوای سایت هستند.

نکات کلیدی در تولید محتوا

تولید محتوا مراحل و مقدماتی دارد که باید رعایت شوند در غیر این صورت محتوای تولیدشده مفید نخواهد بود.

شناخت مخاطبان و کاربران

در مرحله اول باید بدانید برای چه کسانی می‌‌‌خواهید محتوا تولید کنید. با شناسایی نیازها و خواسته‌‌‌های آن‌‌‌ها راحت‌‌‌تر می توانید ارتباط برقرار کنید.

شناسایی کلمات کلیدی

کاربران براساس نوع تفکر و بینشی که دارند، از کلماتی خاصی در جستجوهای خود استفاده می‌‌‌کنند. مسلما بینش و تفکر اشخاص با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌‌‌خواهید یک محتوای خوب و ارزشمند داشته باشید باید نوع کلماتی که آن‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کنند را شناسایی کنید. به این موارد، کلمات کلیدی گفته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم های گوگل

گوگل مانند یک شرکت بزرگ اینترنتی روزانه میزبان هزاران کاربر است که برای انجام امور کاری خود به صفحات اینترنتی مراجعه می‌کنند. سایت‌ها کارمندان این شرکت بزرگ و الگوریتم های گوگل مدیرانی هستند که در فواصل متفاوتی به استخدام این شرکت درآمدند.

هدف گوگل ارائه بهترین خدمات به کاربران اینترنتی است. به همین دلیل به کارمندان خود اعلام کرد که اگر می‌خواهید در این شرکت به کار خود ادامه دهید و به عنوان کارمند نمونه انتخاب شوید، باید طبق قوانین شرکت عمل کنید. سایت‌ها یا کارکنان شرکت برای این که جزو بهترین نیروهای گوگل شوند سعی کردند که به روش‌های متفاوت نظر گوگل را به خود جلب کنند. در دنیای اینترنت و صفحات وب به این روش ها بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا سئو  گفته می‌شود.

رقابت بین کارمندان آغاز شد. از آن جا که تعداد کارمندان شرکت زیاد بود و گوگل نمی‌توانست به تنهایی آن‌ها را کنترل کند تصمیم گرفت برای هر قسمت از شرکت مدیرانی با تجربه استخدام کند. بعد از بررسی‌های متعدد، یک تیم مدیریتی در قالب الگوریتم های گوگل تشکیل داد و به هر کدام از آن‌ها وظیفه‌ای خاص محول کرد. برای آشنایی با این مدیران و نحوه کار آن‌ها کافی است ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

الگوریتم چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم به گروهی از دستورالعمل‌ها و فرمول‌ها گفته می‌شود که با هدف حل مسئله مرحله به مرحله اجرا می‌شوند. الگوریتم‌ها اطلاعات را دریافت و  بررسی می‌کنند و بعد از انجام تحقیقات لازم، یک نتیجه مشخص به ما نشان می‌دهند.

انواع الگوریتم های گوگل

چنان که گفتیم مدیران یا اگوریتم‌های گوگل انواع مختلفی دارند و هر کدام مشغول انجام وظیفه خاصی هستند. در ادامه با این مدیران آشنا می‌شویم:

الگوریتم هیل تاپ یا تپه  Hilltop Algorithm

الگوریتم هیل تاپ اولین مدیر و الگوریتم  شرکت گوگل بود که در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد و با ورود به شرکت تاثیرات قابل توجهی روی موتورهای جستجو گذاشت. وظیفه هیل تاپ شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبر بود و با استفاده از اطلاعات موجود در این دایرکتوری‌ها سعی داشت بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ابزارهای آنالیز سایت

همان طور که می‌دانید هیچ کار و ابزاری نیست که نیاز به نظارت و بازبینی نداشته باشد! سایت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای این که بدانید سایت‌تان به خوبی و به نفع شما کار می‌کند، باید دائما روی آن نظارت داشته باشید و داده‌ها و اطلاعات خاصی را تحلیل کنید. ابزارهای آنالیز سایت تنوع بسیاری دارند. در این مقاله با بعضی از آن‌‌ها آشنا می‌شویم.

منظور از آنالیز سایت چیست؟

همانطور که می دانید آنالیز کردن به معنی تجزیه و تحلیل کردن یک موضوع برای درک و فهم بهتر آن است. آنالیز کردن سایت یعنی سنجش ، جمعآوری، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش از دادهها و اطلاعات سایت با هدف درک و بهینه کردن آنها .

برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک آن، با استفاده از یک سری ترفندها و تکنیک‌ها تغییراتی در ساختار داخلی و خارجی سایت خود انجام می‌دهید که اصطلاحا به آن سئو یا بهینه‌سازی می‌گویند. این جا یک سوال پیش می‌آید، آیا بهینه‌سازی تنها کاری است که باید انجام دهم؟ آنالیز کردن سایت چه لزومی دارد؟



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

انکر تکست و انواع آن

انکر تکست از جمله مواردی است که بهینه‌سازی آن در سئو سایت نقش به سزایی دارد و در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید روی رتبه سایت خود در موتورهای جستجو تاثیر بگذارید. اگر تمایل دارید بدانید که با انواع Anchor Texts آشنا شوید و بدانید که چطور و چگونه می‌توانند روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند با ما همراه باشید.

انکر تکست Anchor Text چیست؟

انکر تکست متن یا عنوان قابل مشاهده و قابل کلیک در لینک‌ها است. به زبان ساده‌تر متن یا کلمه‌ای در یک صفحه است که می‌توان روی آن کلیک کرد و از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر در حرکت بود. این متن در حالت استاندارد به رنگ آبی و زیر خط دار است.

 

اهمیت انکر تکست در سئو

با استفاده از Anchor Text ها ، اطلاعاتی توصیفی و مرتبط  با محتوای لینک مقصد در اختیار کاربر قرار می‌دهید. از آن جایی که هدف موتورهای جستجو این است که مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهند استفاده از Anchor Texts برای بهتر دیده شدن شما کارساز خواهد بود.

انکرتکست‌ها با صفحات لندینگ ارتباط مستقیم دارند و زمانی که از آن‌ها استفاده می‌شود این موضوع از چشم الگوریتم‌های گوگل دور نخواهد ماند. از طرف دیگر شما با هدف هدایت کاربربه صفحات داخلی سایت می توانید از Anchor Texts استفاده کنید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید و بار دیگر مورد توجه گوگل قرار بگیرید .

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل پنالتی

در مسابقات فوتبال زمانی پنالتی گرفته می‌شود که شما در محوطه جریمه مرتکب خطا شوید. گوگل پنالتی نیز زمانی اتفاق می‌افتد که در صفحات اینترنتی خطایی انجام داده باشید. نوع خطاهایی که انجام می‌شود متفاوت است و بسته به میزان و شدت خطا برای‌تان جریمه در نظر گرفته خواهد شد. در این مقاله قصد داریم گوگل پنالتی و انواع پنالتی گوگل، علت‌های پنالتی شدن نحوه تشخیص جریمه شدن را بررسی کنیم .

گوگل پنالتی چیست؟

با به روزرسانی شدن الگوریتم‌های گوگل و بالاتر رفتن دقت آن‌ها در بررسی محتوای سایت‌ها، شرایط برای کسانی که بر خلاف قوانین گوگل سعی در بهینه‌سازی صفحات خود دارند سخت و سخت‌تر می‌شود. در صورت انجام تخلف مورد مجازات گوگل قرار می‌گیرند و در نتیجه این مجازات یا به کلی از صفحات اینترنی حذف می‌شوند یا با کاهش رتبه در صفحات نتایج جستجو روبرو خواهند شد. به اتفاقاتی که بعد از جریمه کردن برای سایتها میافتد اصطلاحا گوگل پنالتی یا پنالتی گوگل گفته میشود.

آیا جریمه های گوگل انواع مختلفی دارد؟

گوگل پنالتی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد :

 Manual Penalty یا پنالتی دستی

پنالتی دستی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از سوی شرکت گوگل سایت را مورد بررسی قرار دهد و متوجه تخلفات شود و در این حالت با دادن یک کارت قرمز سایت را به طور کامل از صفحات نتایج جستجو گوگل حذف می‌کند. معمولا زمانی که این اتفاق رخ دهد در Webmaster Tools در قسمت Manual Action یک پیام با مضمون اینکه «سایت شما به دلیل نقض قوانین جریمه شده است» را دریافت کنید.

 Algorithmic Penalty یا پنالتی الگوریتمیک یا اتوماتیک

در این نوع گوگل پنالتی عملکرد سایت‌ها مستقیما از سوی الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود و در صورت دیدن تخلف با نشان دادن یک کارت زرد سایت مورد نظر را جریمه می‌کنند. این جریمه باعث کاهش رتبه شما در SERPS (صفحات نتایج جستجو) خواهد شد. معمولا شناسایی زمان جریمه و نوع جریمه مشخص نیست و شما با استفاده از ابزار Google Analytics و بررسی میزان ترافیک سایت خود و عملکرد آن متوجه این موضوع خواهید شد.

علت گوگل پنالتی شدن سایت چیست ؟

همان طور که می دانید گوگل به صورت متداوم در حال ایندکس کردن سایت‌ها است و از طرف دیگر الگوریتم‌های گوگل هر چند وقت یک بار به روزرسانی می‌شوند. با در نظر گرفتن این مسائل باید نسبت به تغییراتی که در بهینه‌سازی سایت خود اعمال می کنید دقت بیشتری داشته باشید. در ادامه به تعدادی ازعلت‌هایی که باعث می‌شود گوگل شما را جریمه کند اشاره خواهیم کرد:



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گواهینامه SSL

با توجه به اهمیت امنیت کاربر در نظر گوگل، تهیه گواهینامه SSL از جمله مواردی است که باید در بهینه سازی سایت رعایت شود. در اصل SSL همان پروتکلی است که امنیت سایت شما را بالا می‌برد و داشتن آن یکی از راه‌های جلب اعتماد کاربران به سایت شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا کمی جزئی‌تر به آن بپردازیم و بررسی کنیم چه الزامی برای داشتن گواهینامه SSL وجود دارد و اصلا SSL چیست؟

 SSL چیست؟

دغدغه کاربران همیشه این بوده است که سایت‌هایی که وارد آن‌ها می شوند چقدر امنیت دارند. مخصوصا زمانی که قرار باشد به صورت اینترنتی مبلغی را به حساب شخص یا شرکتی واریز کنیم همیشه نگران این هستیم که اطلاعات بانکی ما به دست کسی نیفتد.

این مشکل با کمک SSL حل شده است، SSL  ازSecure Socket Layer ( لایه اتصال امن ) برگرفته شده است. SSL  در اصل یک پروتکل امنیتی برای برقراری ارتباطات ایمن میان سرویسدهنده و سرویسگیرنده در اینترنت است و متداول ترین روش رمزگذاری اینترنتی به حساب می آید. سرویس‌دهنده همان سایت و سرویس‌گیرنده کاربر است. در صورتی که بخواهید امنیت سایت خود را به درجه بالایی برسانید نیاز به تهیه گواهینامه SSL دارید.

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه، یک مدرک حقوقی و قانونی است که شما با داشتن آن مجاز به انجام کاری خواهید شد که برای آن گواهینامه دریافت کرده‌اید. مثل گواهینامه رانندگی، گواهینامه آرایشگری و ….. ، گواهینامه SSL هم یک مدرک رسمی و معتبر است که توسط چند شرکت معتبر و خاص به وب سایت ها داده می‌شود. هر سایتی که این مدرک را داشته باشد به جای پروتکل HTTP می تواند از پروتکل HTTPS ( پروتکل امن انتقال ابر متن) امن‌ترین پروتکل موجود در اینترنت، استفاده کند و امنیت سایت خود را به درجه بالایی برساند.

چه لزومی برای دریافت گواهینامه SSL وجود دارد؟

امنیت سایت موجب می‌شود تا کاربر در سایت شما حس امنیت داشته باشد و داشتن همین حس باعث می‌شود به شما و سایت شما اعتماد کند. با جلب اعتماد کاربران جزو اولین انتخاب‌های آن‌ها قرار می‌گیرید.

گواهینامه SSL دارای چه اطلاعاتی است ؟

این گواهی دارای اطلاعات شما به عنوان صاحب آن است که این اطلاعات عبارتند از:

  • نام دامنه
  • نام شرکت
  • آدرس
  • شهر و کشور محل اقامت
  • تاریخ انقضاء گواهینامه
    شما با خرید و تهیه یک گواهینامه SSL خیال کاربران را از بابت محفوظ بودن انتقال اطلاعات بین کامپیوتر کاربر و سرور وب سایت راحت می‌کنید. علاوه بر آن اطلاعات کامل خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهید.


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Rank Brain رنک برین چیست

در اواخر سال 2015 بود که گوگل تصمیم گرفت با طراحی سیستم رنک برین Rank Brain در صفحات اینترنتی تغییرات جدیدی را به وجود بیاورد، این تغییرات به قدری خوب و کاربردی بود که کاربران به واسطه آن به نتایج دقیق‌تری در صفحات جستجو می‌رسیدند و این باعث می‌شد گوگل به هدف خود که رضایت کاربران از نتایج جستجو بود نزدیک و نزدیک‌تر شود. اگر می‌خواهید با این سیستم آشنا شوید با ما همراه باشید.

رنک برین Rank Brain چیست؟

Rank Brain  یک سیستم هوش مصنوعی به همراه تکنیکهای یادگیری ماشینی است که گوگل برای پردازش هر چه بهتر نتایج جستجو از آن استفاده میکند. در اصل این سیستم با هدف کم کردن حجم کاری الگوریتم مرغ مگس‌خوار از سوی گوگل طراحی شد و اساس کار آن پیدا کردن مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین مطالب با موضوعات در خواستی کاربران است.

گاهی کاربران با استفاده از عبارات خاص یا کلمات کلیدی طولانی به دنبال موضوعات مورد نظر خود هستند و  Rank Brain  (رنک برین) با درک مفهوم و معنای جملات به گوگل کمک میکند نزدیکترین و مرتبطترین نتایج را دراختیار کاربران قرار دهد .

منظور از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست؟

یادگیری ماشین Machine Learning : یادگیری ماشین به تکنیک‌ها و الگوریتم‌هایی گفته می‌شود که جمع‌آوری اطلاعات را به یک کامپیوتر آموزش می‌دهد تا در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کند .

هوش مصنوعی Artificial Intelligence هوش مصنوعی قسمتی از کامپیوتر است که همانند یک انسان هوشمند عمل می کند و به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار به اطلاعات دسترسی دارد .

رنک برین Rank Brain دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

Rank Brain در زمان جستجو بر روی عبارات تمرکز و با استفاده از کلمات داخل عبارات، عبارت مورد نظر را تفسیر می‌کند. بعد از تفسیر آن با در نظر گرفتن معیارهای شخصی کاربر مانند سابقه جستجو ، مکان جستجو و … فاکتورهای رتبه‌بندی عبارت جستجوشده را بررسی می‌کند. در نهایت نتایج را در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد .

به مثال‌های زیر دقت کنید:
خرید اینترنتی کتاب
بهترین سایت‌های خرید کتاب
سفارش اینترنتی کتاب

در هر سه عبارت فوق ما به دنبال سایتی هستیم که بتوانیم به صورت اینترنتی کتاب خریداری کنیم. رنک برین با دیدن این عبارت و تفسیر آن‌ها مرتبط‌ترین سایت‌ها یا به زبان ساده‌تر لیستی از سایتهای فروش کتاب، به صورت اینترنتی، را بعد بررسی رتبه آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه سفید

آیا تا به حال اسم سئو کلاه سفید یا white hat seo را شنیده‌اید؟ می‌دانید برای داشتن این نوع سئو در سایت خود چه کارهایی را باید انجام بدهید؟

اگر می‌خواهید یک سئوی ماندگار و معتبر داشته باشید با ادامه این مقاله همراه باشید. اینجا همه تکنیک‌های سئو کلاه سفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید ( White Hat Seo )

سئو کلاه سفید به مجموعهای از تکنیکهای بهینه سازی سایت گفته میشود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو یا بهینه‌سازی کلاه سفید سعی می‌کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایت‌مان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روش های غیر قانونی سئو رخ می دهد.

سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی به حساب می‌آید زیرا در این روش بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده از جانب گوگل سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل به دور خواهید بود.

تنها مشکل این است که روش بهینه‌سازی کلاه سفید یا White Hat صبر و شکیبایی و پشتکار بسیاری می‌طلبد. در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مدتی صبر کنید. رتبه‌های بالا یک شبه به دست نمی‌آیند اما اگر به نتیجه ماندگار و عزت و آبرویی که پیش گوگل به دست می‌آورید فکر کنید، تحمل کردن آسان‌تر می‌شود!



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ه Redirect ریدایرکت و نقش آن در سئو

آیا تا به حال صاحبخانه‌ای را دیده‌اید که مجبور به ترک خانه‌اش شده باشد؟ ریدایرکت ها حکم صاحبخانه‌ها یا مالکان ساختمان را دارند که به دلایل متفاوت مجبور به جابه‌جایی هستند. این جابه‌جایی می‌تواند به صورت موقت و یا به صورت دائم باشد که نوع آن بسته به دلایل انتخاب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع Redirect ریدایرکت ها و نقش آن ها در سئو بپردازیم اگر آماده کسب اطلاعات بیشتر هستید با ما همراه باشید .

ریدایرکت Redirect چیست؟

ریدایرکت در لغت به معنی دوباره راهنمایی کردن و تغییر مسیر است. در عصر و دنیای سئو ریدایرکت روشی برای انتقال موتورهای جستجو و کاربران از صفحهای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب میشود. اساس کار به این شکل است که با کمک ریدایرکت ها کاربران و موتورهای جستجو را به آدرس جدید سایت و یا صفحه جدید هدایت می کنید.

Redirect  کردن صفحات یا سایت چه کاربردی دارد؟

خیلی خوب می دانید که نقل و انتقالات بی دلیل اتفاق نمی‌افتند. برخی از صاحبخانه‌ها به دلیل این که محل سکونت‌شان در طرح قرار گرفته است مجبور به ترک خانه می‌شوند و برخی دیگر به قصد تعمیرات برای مدتی ساختمان یا خانه را ترک می‌کنند .

به عنوان مدیر سایت بعضی اوقات مجبورید آدرس صفحه یا صفحاتی در سایت خود را تغییر دهید یا به طور کامل دامنه سایت را عوض کنید. در این مواقع ریدایرکت‌ها به دادتان می‌رسند تا علاوه بر حفظ اعتبار خود بخاطر سایت قبلی، بتوانید کاربران خود را به سایت جدید راهنمایی کنید .

در یک نگاه کلی به کاربرد Redirect  باید بگوییم زمانی از ریدایرکت ها استفاده می کنید که:

  • آدرس تمامی صفحات وب سایت به طور کامل تغییر کرده باشد. در این حالت با دادن یک دستور کلی به راحتی می‌توانیم تمامی صفحات را به آدرس جدید انتقال دهیم.
  • در داخل سایت خود چندین صفحه با موضوعات و محتواهای یکسان دارید که وجود آن‌ها جز جریمه چیزی نصیب‌تان نمی‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از خشم الگوریتم‌های گوگل، آدرس این صفحات را به اصلی‌ترین صفحه انتقال می دهید. برای انجام این کار لازم است برای هر یک از صفحات به صورت جداگانه دستور صادر کنید.


:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو چیست ؟ انواع و روش های سئو

بیایید فرض کنیم یک سایت عالی برای کسب‌وکارتان طراحی و راه‌اندازی کرده‌اید. حالا از چه طریقی باید این سایت را به مخاطبان نشان دهید؟ سایتی که کسی آن را نبیند به چه درد می‌خورد!؟ اینجاست که سئو وارد می‌شود! حتما عبارت سئو سایت را تا به حال زیاد شنیده‌اید. کارشناسان این کلمه را به همراه یک سری تکنیک و توضیح گیج‌کننده به کار می‌برند. اما اگر می‌خواهید ساده و روشن سر در بیاورید که سئو چیست یا قصد دارید با انواع روش های سئو آشنا شوید، وبنا همراه باشید.

سئو چیست ؟

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این گونه تعریف کنیم:

سئو به مجموعهای از دستورالعملها و تکنیکها گفته میشود که با استفاده از آنها میتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستوجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنند چون هیچکس هیچوقت به آن جا سر نمی‌زند!

اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی دچار مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان پیش می‌آید در اولین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. بعد هم وارد یکی از چند لینک اول می‌شوید و تمام! این طور نیست؟

به همین دلیل همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر راهی که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. خبر خوب این که خود موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا پیشنهاد می‌دهند. البته بعضی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان بعد از آزمون و خطاهای بسیار شناسایی کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بانس ریت چیست

بدون شک اصطلاح نرخ فرار یا بانس ریت یا bounce rate به گوش‌تان خورده است. چقدر نسبت به شنیدن کلمات جدید اشتیاق دارید؟ چقدر از انجام فعالیت‌های جدید استقبال می‌کنید؟ اصلا کسی هستید که بخواهد چیزهای جدید را تجربه کند یا ترجیح می دهید از قرار گرفتن درموقعیت‌های جدید فرار کنید؟

Bounce Rate دقیقا به فرار کاربران از سایت‌ها اشاره دارد. این فرار ممکن است به هر دلیلی اتفاق بیافتد. در ادامه نرخ فرار کاربران از سایت، دلایل فرار آن‌ها و کارهایی که باعث کم شدن این گریزها می شود را به صورت جزئی‌تری بررسی می‌کنیم.

Bounce Rate یا نرخ فرار چیست ؟

چند ماه پیش می‌خواستم کفش بخرم. به همین خاطر به باغ سپهسالار، یک مرکز خرید بزرگ برای تهیه کیف و کفش رفتم.  تعداد زیادی مغازه با انواع و اقسام کیف و کفش در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود داشت. دنبال یک کفش ساده می‌گشتم که در عین سادگی زیبا هم باشد و به همین دلیل داخل هر مغازه‌ای نمی رفتم .

من با دیدن اجناس داخل ویترین‌ها تشخیص می‌دادم داخل اون مغازه می‌توانم مدلی که میخواهم را پیدا کنم یا نه. اگر کفشی که می‌خواستم را می دیدم داخل مغازه می‌شدم. در غیر این صورت از جلوی مغازه رد می‌شدم. تقریبا ده مغازه را رد کرده بودم که کفش مورد نظرم را در یک ویترین دیدم. رفتم داخل و امتحانش کردم.

اگر مغازه را سایت در نظر بگیرید، کفش همان چیزی است من به دنبال آن وارد سایت شدم. بعد از این که کفش را نپسندیدم، بدون امتحان کردن مدل‌های دیگر، فورا از مغازه خارج شدم. ، با خروج من از مغازه دقیقا Bounce rate اتفاق افتاد.

 Bounce Rate به درصد کاربرانی اشاره میکند که بعد از ورود به سایت بلافاصله از آن خارج میشوند یا بدون این که از صفحه اول به صفحات دیگر بروند ، بدون درنگ از سایت بیرون میروند.

نرخ فرار یا Bounce Rate به چه علت رخ میدهد؟

نرخ فرار یا Bounce Rate زمانی اتفاق می‌افتد که سایت شما دیگر برای کاربر جذابیتی نداشته باشد یا کاربر آن چیزی را که به خاطر آن وارد سایت‌تان شده است پیدا نکرده باشد.

به اتفاقی که برای خرید کفش برای من افتاد دقت کنید. فکر می کنید چرا ترجیح دادم از مغازه خارج شوم؟ من اول جذب چیدمان ویترین شدم اما وقتی وارد شدم :

  • تقریبا 10 دقیقه طول کشید تا کفش به دستم برسد. ( لود شدن صفحه )
  • جایی نبود که من بتوانم بنشینم و به راحتی کفش‌های انتخابی‌ام را بپوشم. ( قسمت سرچ کردن مطالب )
  • کفش اندازه نبود و تا یک سایز بزرگتر بیاورند ، 5 دقیقه طول کشید. ( سرعت صفحه و سایت )
  • مدل‌های پیشنهادی فروشنده کاملا با مدل درخواستی من متفاوت بودند. ( وجود لینک‌های غیر مرتبط )

و در آخر تمامی این موارد باعث شدند که من هر چه زودتر از مغازه خارج شوم. در مورد سایت هم موارد نظیر زمان لود شدن صفحه ، طراحی داخلی سایت ، کیفیت محتوا و … می تواند برمیزان درصد bounce rate شما تاثیر گذار باشد .



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

تکنیک های سئو که بدون در نظر گرفتن گوگل باید انجام دهید

سرچ‌های ارگانیک خون رگ‌های کسب‌وکار آنلاین هستند. چنان که تمامی متخصصان سئو و بهینه سازی سایت به خوبی می‌دانند، گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌هایش، که مرتبا آپدیت می‌شوند، سکوت می‌کند. وقتی گوگل یک آپدیت جدید ارائه می‌کند، حدس و گمان‌های کارشناسان سئو نیز شروع می‌شود. آن‌ها به دنبال راه‌هایی می‌گردند که استراتژی سئوی خود را با آپدیت‌های جدید سازگار کنند. هرازگاهی متخصصان پشت پرده گوگل، راهنمایی‌ها و نشانه‌هایی را در مورد آپدیت‌ها مطرح می‌کنند: «این مسئله اولویت دارد، آن یکی مهم نیست.» صرف نظر از این که مسئولان ارشد گوگل چه فکر می‌کنند یا چه کار می‌کنند، نکات بسیاری در زمینه سئو وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به بررسی هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو می‌پردازیم.

هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو

با رعایت این موارد می‌توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید:

بهینهسازی تگ alt تصاویر

برای مدتی طولانی، تگ alt یک عنصر ارزشمند در سئو محسوب می‌شد. در چند سال اخیر گفته می‌شود گوگل از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا عکس‌ها را بفهمد؛ کاری که وظیفه اصلی تگ alt بود. آیا این یعنی اکنون دیگر نوشتن متن جایگزین وقت تلف کردن است؟

نه، مسلما نه!

روش جدید هر چه باشد، با نوشتن تگ alt چیزی را از دست نمی‌دهید. دقت کنید که یادگیری ماشینی یک مسئله جدید است. با این که احتمالا تگ alt تا پنج یا ده سال دیگر منسوخ می‌شود، در حال حاضر بهتر است عکس‌های خود را به همان روش قدیم بهینه‌سازی کنید. این روش امن‌تر است.

اولویت دادن به اعتبار محتوا

اعتبار محتوا از اول هم مفهوم گنگی در سئو بود. مسلما گوگل می‌خواهد معتبرترین محتوا را بر اساس جست‌وجوی کاربران به آن‌ها ارائه دهد.

پس از آپدیت هسته‌ای الگوریتم مدیک در مارچ 2018، کم و بیش واضح بود که فعالان عرصه نت باید به اعتبار داشتن، تخصصی بودن و مورد اعتماد بودن محتوای سایت‌های خود اولویت بدهند. با این حال در آپدیت مارچ اخیر به نظر می‌رسید بسیاری از جزئیات در مورد این موضوع ویرایش شده‌اند. (این البته حدس و گمان است.)

مردم یک سوال داشتند: «آیا هنوز باید روی ساختن اعتبار محتوا تمرکز کنیم؟ اگر این طور است چقدر باید این کار را بکنیم؟» پاسخ ساده است:

همیشه باید روی تولید محتوای معتبر کار کنید، همیشه!

این یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که به اصول اولیه تولید محتوای مفید و قابل اعتماد برمی‌گردد. محتوا را در سطح درک عموم مردم بنویسید، ادعاهای خود را به اطلاعات موثق ارجاع بدهید و … . این استراتژی‌ها از ابتدای دوران اینترنت صحت و کارایی داشتند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

راهکارهایی برای بهینه سازی پروفایل لینکدین

این یک راهنمای بهینه سازی پروفایل لینکدین یا سئو لینکدین است که در آن میآموزید چگونه مشتریان را به صفحه خود جذب کنید و چگونه باید برای مخاطبان جدیدتان پیام بفرستید.

متاسفانه لینکدین شهرت خوبی ندارد و به جایی برای مدیرعامل‌های کسل‌کننده و فروشنده‌های آزاردهنده معروف شده است! به همین دلیل بسیاری افراد، اگر یک پروفایل لینکدین داشته باشند، از آن به عنوان یک رزومه آنلاین استفاده می‌کنند. آن‌ها تجربیات و مهارت‌هایشان را فهرست می‌کنند و امیدوارند کسی آن قدر کنجکاو باشد که به صفحه‌شان سر بزند و استخدامشان کند.

آن‌ها نمی‌دانند که لینکدین یک موتور جست‌وجوی قدرتمند است که می‌تواند ترافیک هدفمند و باارزشی را به سمت پروفایل‌شان هدایت کند. از طریق لینکدین می‌توانید ارتباطات ارزشمند حرفه‌ای برقرار کنید و مشتریان جدید به دست آورید.

چرت زدن در این پلتفرم کافی است! بیایید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم. با بهینه سازی پروفایل لینکدین می‌توانید با بهترین و موفق‌ترین افراد در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و مشتریان ایده‌آل را به پروفایل خود جذب کنید.

از بهینه‌سازی پروفایل و سئو تا انتشار محتوا و تعامل، این راهنما هر چیزی را که نیاز دارید پوشش می‌دهد تا بتوانید لینکدین را به یک ماشین برندسازی تبدیل کنید.

بهینه سازی پروفایل لینکدین : فراتر از سئو

بسیاری از راهنماهای بهینه سازی پروفایل لینکدین با سئو آغاز می‌شوند اما من می‌گویم سئو تنها نوک کوه یخ است. همان طور که در مورد وب سایت‌های تجاری صدق می‌کند، موفقیت بازاریابی درون‌گرا از طریق لینکدین هم به ترافیک و هم به بهینه‌سازی نرخ تبدیل بستگی دارد.

اگر تمام تلاش‌هایتان را بر سئو متمرکز کنید و پروفایل خود را برای تبدیل آماده نکرده باشید، از ترافیکی که به دست می‌آورید استفاده کامل را نخواهید برد.

به همین دلیل من در این راهنما، نکاتی را هم در زمینه سئو و هم در زمینه بهینه‌سازی نرخ تبدیل مطرح می‌کنم. بیایید شروع کنیم!



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم E.A.T

بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت کسبوکارتان، دنبال کردن دستورالعملهای الگوریتم E.A.T ، یعنی تخصصی بودن، معتبر و مسئولیتپذیر بودن و قابل اعتماد بودن سایت، باید بخشی از استراتژی سئو باشد.

الگوریتم E.A.T چیست؟

E.A.T اصطلاحی است که از دستورالعمل‌های سنجش کیفیت گوگل گرفته شده و صورت خلاصه‌شده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness استاین دستورالعمل‌ها توسط هزاران نفر از منتقدان فعال گوگل تدوین شده‌اند. در واقع E.A.T الگوریتمی برای سنجیدن میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت است.

هر چند فهمیدن فرایندهای داخلی گوگل کار ساده‌ای نیست، بسیاری منابع موثق اعلام کرده‌اند که معیار الگوریتم E.A.T بیشتر مخصوص سایت‌های YMYL (سایت‌هایی که به ارائه توصیه‌های پزشکی، سلامتی و مالی می‌پردازند) است.

طبیعتا گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی را که ممکن است سلامتی یا وضعیت مالی کاربران را به خطر بیاندازد منتشر نکند. به همین دلیل بررسی کیفیت محتوای وب سایت‌هایی که به چنین مسائلی می‌پردازند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ممکن است فکر کنید اگر در چنین حوزه‌هایی فعالیت ندارید، E.A.T روی سایت شما تاثیر نمی‌گذارد زیرا گوگل اعلام کرده است این فاکتور را در مورد وب سایت‌هایی که به مسائل سلامتی یا مالی نمی‌پردازند اعمال نمی‌کند.

این طور نیست!

به نظر من  تخصصی بودن، معتبر بودن و موثق بودن محتوا باید در تمامی حوزه‌های کاری در نظر گرفته شود. کدام کسب‌وکاری است که نخواهد قابل اطمینان شناخته شود!؟

البته گوگل معمولا اصطلاحات را به صورت اختصاصی به کار می‌برد. یعنی اصطلاح E.A.T منحصرا مربوط به حوزه مالی و سلامتی می‌شود اما مفهوم پشت این اصطلاح، یعنی معتبر و موثق بودن محتوا احتمالا در تمامی زمینه‌ها موثر است.

کریس سیلور اسمیت معتقد است گوگل تا حدی از سیستم امتیازدهی عددی برای سنجش E.A.T استفاده می‌کند. بنابراین فاکتور E.A.T در مورد سایت‌های حوزه سلامت و مالی بسیار سنگین‌تر از حوزه‌هایی مثل سرگرمی اعمال می‌شود. اما این فاکتور در مورد سایت‌های تجارت الکترونیک هم اعمال خواهد شد، با این که نسبت به  YMYL اولویت پایین‌تری دارند.

با این توضیحات، می‌توانیم بگوییم الگوریتم E.A.T صرف نظر از حوزه فعالیت‌تان، روی سئو سایت اثر می‌گذارد. حتی اگر این طور نبود هم به نظر من تکنیک‌های معتبر کردن محتوا باید بخشی از استراتژی سئو در هر حوزه‌ای باشد.

مشکل این جا است که اندازه‌گیری E.A.T سخت است.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

لینک سازی داخلی

لینک‌های داخلی ارتباطات بین محتوای سایت را نشان می‌دهند. آن‌ها ارزش و اهمیت را بین صفحه‌ها جابه‌جا می‌کنند و از همه مهمتر، ساختار سایت را نمایان می‌کنند. یک استراتژی لینک سازی داخلی خوب می‌تواند به ایندکس شدن و بهبود رتبه صفحات کمک کند. همچنین نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش می‌دهد زیرا در این حالت مشتریان می‌توانند به راحتی آن چه را که می‌خواهند در صفحات سایت پیدا کنند.

قوانین اساسی لینک سازی داخلی

قبل از این که به افزایش رتبه با استفاده از لینک سازی داخلی بپردازیم، بیایید نگاهی به قوانین اساسی این کار بیاندازیم:

  • هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری بگیرد گوگل ارزش بیشتری برای آن قائل می‌شود. مانند اتفاقی که در مورد لینک‌های خارجی می‌افتد، لینک‌های داخلی هم به گوگل کمک می‌کنند اهمیت یک صفحه را با توجه به دیگر صفحه‌ها درک کند.
  • لینک‌های داخلی تا حدی اهمیت دارند که اکنون گوگل عدد 1000 لینک را برای هر صفحه معقول می‌داند. فراموش نکنید که این رقم تمامی لینک‌های صفحه را در بر می‌گیرد. یعنی حتی آن‌هایی را که در هدر، فوتر، منو یا قسمت‌های دیگر قرار دارند.
  • لینک‌سازی چنان قدرتی دارد که می‌تواند حتی به صفحات کم ارزشی که لینک‌های زیاد دریافت کرده‌اند، ارزش بدهد مثلا صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما.
  • لینک از صفحاتی با محتوای جدید، می‌تواند ارزش جدید ایجاد کند. این لینک‌ها سیگنالی به گوگل می‌فرستند که باعث می‌شود خزنده‌ها به سراغ صفحه جدید بروند.

سه استراتژی لینک سازی داخلی که باعث بهبود رتبه سایت می‌شوند

با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانیم به سراغ لینک سازی داخلی برویم. سه استراتژی مهم در این زمینه به شرح زیر هستند:

افزایش رتبه سایت با کاهش عمق صفحه

پارسال جان مولر اعلام کرد که عمق کلیک‌ها بر سئو سایت اثر می‌گذارد. وقتی از صفحه اصلی یک سایت آغاز می‌کنیم، چه تعداد کلیک لازم است تا به صفحه دلخواه‌مان برسیم؟ تعداد این کلیک‌ها بر سئو صفحه موثر است. هر چقدر که یک صفحه به صفحه اصلی سایت نزدیک‌تر باشد، توجه مثبت بیشتری از گوگل دریافت می‌کند.

این خبر خوبی است. اکنون سایت‌هایی که ساختار عمیق و پیچیده دارند می‌دانند برای کسب رتبه بهتر چه کار باید بکنند.OnCrawl  به سایت‌هایی که در حوزه‌هایی مثل تجارت الکترونیک فعالیت دارند کمک کرده است با کم کردن عمق صفحات سایت رنکینگ بهتری به دست آورند و UX خود را بهبود دهند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

تکنیک های خطرناک سئو

وسوسه انتخاب راحت و سریع همه جا هست و دنیای سئو نیز از آن در امان نمانده است. بعضی از روش‌ها در بهینه‌سازی سایت وجود دارند که با دور زدن دستورالعمل‌های موتورهای جست‌وجو می‌توانند شما را در زمان کمی به رتبه‌های بالاتر برسانند. ما نام این روش‌ها را تکنیک های خطرناک سئو گذاشته‌ایم.

هنگام صحبت از سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری معمولا به جنبه‌های اخلاقی پرداخته می‌شود اما در این مقاله قصد داریم درباره خطرات این روش‌ها صحبت کنیم. روش‌هایی که مانند پرواز کردن در نزدیکی خورشید باعث سوختن شما می‌شوند و عاقبتی شبیه ایکاروس نصیب‌تان می‌کنند!

باید بگویم هیچ راهی برای کم کردن خطر در این زمینه وجود ندارد. گوگل روز به روز هوشمندتر می‌شود و این کار را حتی برای متخصصان سئوی باتجربه نیز سخت می‌کند. البته برخی از افراد حاضرند ریسک سئو سیاه و خاکستری را به جان بخرند اما عواقب این کار چیست؟

شبکه‌های خصوصی بلاگ PBN

شبکه‌های خصوصی بلاگ به عنوان یک راه میان‌بر برای کسب اعتبار به وجود آمدند. ایده آسانی است: تعدادی دامین معتبر منقضی‌شده بخرید و از آن‌ها به سایت خود لینک بدهید.

بسیار عالی! بک لینک گرفتن و کسب رتبه فوری؟ چرا که نه؟

نه، این روزها ساخت PBN تلاش بسیاری می‌طلبد و برای پیشگیری از گیر افتادن باید روش‌های موذیانه‌ای بلد باشید. برای مثال باید سابقه دامین را بررسی کنید تا ببینید کاملا پاک است، هیچ وقت جریمه نشده است و چندین مالک نداشته است.

سایت‌هایی که چندین بار خرید و فروش شده باشند یک پرچم قرمز برای گوگل هستند. در ضمن باید مطمئن شوید هاست سایت‌ها از شرکت‌های مختلف خریداری شده است و آن‌ها IP های متفاوت دارند.

نکات مثبت: داشتن یک شبکه بلاگ خصوصی یعنی روی فرایند لینک‌سازی خود کنترل کامل دارید و می‌توانید وقت و پولی را که باید صرف به دست آوردن لینک شود، ذخیره کنید.

نکات منفی: اگر حتی فقط یکی از سایت‌ها در شبکه شما جریمه شود، ضررش ممکن است به سرعت به تمامی سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهید برسد. با یک جرقه تمامی شبکه آتش می‌گیرد.

نظر شخصی من: من هرگز به PBN نزدیک نمی‌شوم!

محتوای کپی، دست دوم و پر از کلمات کلیدی

تولید محتوای باکیفیت زمان می‌برد و گران است پس تعجبی ندارد که بسیاری از افراد به دنبال راه میان‌بر می‌گردند.

بسیاری از مشکلاتی که در زمینه محتوای کپی به وجود می‌آید بیشتر از این که ناشی از فریب‌کاری باشد، از ساختار نامناسب متن سرچشمه می‌گیرد. با این حال هنوز هستند افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند مقالات دیگران را بردارند و با مقداری تغییر و چرخش، آن را به عنوان محتوای دست اول به گوگل ارائه کنند. برای این کار معمولا تعداد کلمات کلیدی را نیز بیشتر می‌کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد. تقلب در محتوا یکی از تکنیک های خطرناک سئو است.

برای افرادی که می‌خواهند محتوای آموزنده و خوانا تولید کنند، یک موهبت است که ترفندهای محتوای اسپم دیگر کار نمی‌کنند.

الگوریتم‌های گوگل حالا درک بهتری از زبان و گرامر دارند و این کلک‌ها را از یک کیلومتری تشخیص می‌دهند. پس اگر در محتوا تقلب می‌کنید منتظر سیلی گوگل باشید! به نظرم کافی است فقط چیزی را بنویسید که مردم دوست دارند بخوانند.

نکات مثبت: تولید محتوای سریع و آسان و کم‌هزینه.

نکات منفی: از بین رفتن اعتبارتان پیش کاربرها و گوگل به محض انتشار.

نظر شخصی من: واقعا معلوم نیست!؟



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

انتخاب مشاور سئو

آیا تا به حال تجربه ناخوشایندی در انتخاب مشاور سئو یا شرکت‌هایی که خدمات سئو بهینه سازی سایت ارائه می‌دهند داشته‌اید؟ اگر این طور است باید بدانید که تنها نیستید! به نظر می‌رسد که تمامی صاحبان کسب‌وکار یک تجربه وحشتناک از سئو دارند یا از دیگران شنیده‌اند.

در این مقاله قصد نداریم شرکت‌های بدنام در این زمینه را معرفی کنیم یا از یک مشاور خاص نام ببریم. هدف‌مان این است که به شما کمک کنیم انتخابی خوب و در نتیجه تجربه‌ای مثبت در زمینه خدمات سئو داشته باشید.

انتخاب مشاور سئو : چه مسائلی باید بررسی شوند؟

قبل از انتخاب مشاور سئو یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو سوالات زیر را از خود بپرسید:

شهرت و اعتبار واقعی آن‌ها چگونه است؟

بررسی شهرت و اعتبار قبل از انتخاب مشاور سئو ممکن است ساده به نظر برسد اما این طور نیست. کافی نیست که نقدهای مثبت مشتریان را بخوانید. این نقدها معمولا به صورت انتخابی منتشر می‌شوند. حتی به نقدهایی که در جایی مثل گوگل مپ نوشته می‌شوند نمی‌توان تکیه کرد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

نکات کلیدی سئو در تولید محتوا

پس از این که روش مناسب برای لینک‌سازی را انتخاب کردید و آماده راه‌اندازی آن شدید، باید به بررسی سئو سایت بپردازید. در بسیاری موارد افراد آن قدر درگیر خود تولید محتوا می‌شوند که بهینه‌سازی را فراموش می‌کنند اما با صرف 15 تا 20 دقیقه زمان برای رعایت نکات کلیدی سئو در تولید محتوا می‌توانید ترافیک، تعامل و ارزش بیشتری جذب کنید.

این یک چک لیست است که با در دست داشتن آن می‌توانید مطمئن شوید فرایند تولید محتوا به درستی و در خدمت بهبود رتبه سایت عمل می‌کند. البته ممکن است رنکینگ هدف اصلی کمپین شما نباشد اما باید حداقل نکات اولیه سئو آن پیج را رعایت کنید. این کار زمان کمی می‌گیرد و در طول زمان نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

چگونه عنوان سئو انتخاب کنیم ؟

بله، می‌دانم، این یکی خیلی ابتدایی است! اما تعجب می‌کنید اگر بدانید چند نفر بهینه‌سازی عنوان صفحه را فراموش می‌کنند. انتخاب عنوان سئو مناسب یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا است. در مورد عنوان صفحه باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  1. به خاطر داشته باشید که عنوان صفحه در نتایج گوگل نشان داده می‌شود. در غیاب تگ‌ها اپن گراف، این عنوان در شبکه‌های اجتماعی نیز به نمایش در می‌آید. پس باید عنوانی جذاب انتخاب کنید که مخاطب را به کلیک کردن ترغیب کند.
  2. محتوایی که به امید جذب لینک تولید می‌کنید، ممکن است به خاطر بعضی از کلمات کلیدی نیز در رنکینگ قرار بگیرد. بهتر است کمی زمان بگذارید، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید و عنوان را با آن بهینه‌سازی کنید. اگر یک کلمه کلیدی راحت و مرتب با محتوا در دسترس ندارید، از یکی دو عبارت مرتبط استفاده کنید. مواظب باشید کلیدواژه‌ای انتخاب کنید قبلا در صفحه دیگری از آن استفاده نکرده باشید. در غیر این صورت به رتبه آن صفحه آسیب می‌رسانید.

توضیحات متا یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا

تاثیر توضیحات متا در زمینه رتبه‌بندی ممکن است به اندازه عنوان نباشد اما باز هم یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا به شمار می‌‌رود. خوب است کمی زمان بگذارید و توضیحات شفاف، دقیق و جذابی بنویسید که بازتاب‌دهنده محتوا باشد. این کار ممکن است باعث بالا رفتن نرخ کلیک بشود. در ضمن اگر تگ‌های اپن گراف را تعریف نکرده باشید، توضیحات متا به پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو چیست؟

این روزها اصطلاحات مربوط به دیجیتال مارکتینگ همه جا شنیده می‌شود. اگر با این حوزه آشنا باشید، احتمالا واژه‌های سئو و بازاریابی محتوا را در اشاره به دو مفهوم کاملا مجزا شنیده‌اید. اما آیا می‌دانستید این دو با هم ارتباطی تنگاتنگ دارند؟ در مقاله‌های قبلی مفهوم سئو را به تفصیل بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو می‌پردازیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

برای دانستن ارتباط بازاریابی محتوا با سئو ابتدا باید مفهوم بازاریابی محتوا را روشن کنیم. بازاریابی محتوا یکی از اصطلاحات مدرن بازاریابی است. این کار در گذشته نیز انجام می‌شده است و ممکن است حتی کتیبه‌های سنگی را نیز تلاشی در راستای بازاریابی محتوا بدانیم. به هر حال تکنیک بازاریابی محتوا امروزه این گونه تعریف می‌شود:

«فرایندی که محتوای جذاب و قانعکننده را با هدف درگیر کردن گروه مشخصی از مخاطبان هدف تولید میکند تا آنها را به انجام اقدامات سودآور ترغیب کند.»

با توجه به این توضیحات می‌توانیم بگوییم در این روش از تولید انواع محتوا برای بازاریابی استفاده می‌شود. به عنوان مثال فیلم‌های آموزشی کوتاهی که مشاوران خانواده در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنند اقدامی در جهت بازاریابی محتوا است. چرا که با دیدن فیلم‌ها آن مشاور به مردم معرفی می‌شود و بعضی از مخاطبان به صورت حضوری به او مراجعه می‌کنند.

نباید فکر کنید که بازاریابی محتوا تنها از طریق رسانه‌های دیجیتال انجام می‌شود. هنوز هم روش‌های بازاریابی محتوا به صورت آفلاین و حتی مکتوب وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو هدفمند راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت

سئوی هدفمند و استراتژیک می‌تواند تاثیر بسیاری در افزایش بازدید سایت داشته باشد. البته نکته مهم این است که برای دریافت نتیجه درست باید صفحات درستی داشته باشید. این صفحات باید بهینه‌سازی شده باشند. قابلیت لینک گرفتن داشته باشند. مهمتر از همه موقعیت مناسب داشته باشند.

موقعیت و ظرفیت جست‌وجو با فاکتورهای متعددی اندازه‌گیری می‌شود. فاکتورهایی مانند تعداد مخاطبان مرتبط و حجم رقابت. هر چه این موقعیت بهتر باشد، نتایج نیز بهتر می‌شوند. اساسا، موقعیت جست‌وجو به میزان و نوع ترافیک ارگانیک بستگی دارد. ترافیکی که به طور بالقوه می‌توانید از رتبه‌بندی برای یک واژه دریافت کنید.

با به کار بردن بعضی راهکارها می‌توانید در یک بازه زمانی چند ماهه تعداد بازدیدهای صفحه‌ای با موقعیت خوب را چند برابر کنید.

برای آشنایی با راهکارهای افزایش بازدید صفحات سایت با ما همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

معنای واقعی کلمات کلیدی Long tail چیست؟

اگر مسئولیت تدوین استراتژی سئو یک شرکت به دوش‌تان باشد، احتمالا در حال ارزیابی کلمات کلیدی هستید تا مشخص شود روی کدام یک از آن‌ها باید تمرکز داشته باشید. مبحثی که این روزها بسیار باب شده است، موضوع کلمات کلیدی Long tail یا چنان که در فارسی به کار می‌رود، کلمات کلیدی طولانی است. بسیاری از حرفه‌ای‌های دنیای سئو از مفهوم Long tail برداشت اشتباهی دارند و آن را مستقیما با تعداد کلمات مرتبط می‌دانند اما این برداشت کاملا دقیق و صحیح نیست.

اگر می‌خواهید با معنای دقیق این اصطلاح آشنا شوید، با ما همراه باشید.

کلمه کلیدی Long tail یعنی چه؟

مفهوم Long tail زمانی رایج شد که کتاب The Long Tail: Why the future of business is selling less of more اثر کریس اندرسن به چاپ رسید.

هدف گرفتن کلمات کلیدی طولانی یکی از تکنیک‌های سئو است زیرا رتبه گرفتن با آن‌ها آسان‌تر است و ضمنا این نوع کلمات، ترافیک هدفمندتری را به سمت سایت می‌آورند. در مورد کلمات کلیدی کوتاه رقابت سنگینی وجود دارد و معمولا قصد کاربر از جست‌وجوی آن‌ها روشن نیست. برای مثال وقتی کاربری کیورد رژیم غذایی را جست‌وجو می‌کند، مشخص نیست منظورش چه نوع رژیمی است. رژیم چاقی؟ رژیم لاغری؟ رژیم سلامتی؟ و …

اما وقتی کاربری این عبارت را سرچ می‌کند: رژیم پر پروتئین برای کاهش وزن، منظورش کاملا مشخص است. در این حالت تعداد مطالبی که گوگل در این رابطه پیدا می‌کند کمتر است اما آن مطالب بیشترین ارتباط را با خواسته کاربر دارند و او می‌تواند سریع‌تر به نتیجه دلخواهش برسد.

ما هم در وبنا از این روش استفاده کرده‌‌‌ایم. مثلا به جای کلیدواژه سئو لینکدین، بهینه سازی پروفایل لینکدین را به کار بردیم که یک کلمه کلیدی Long tail محسوب می‌‌‌شود، دقیق‌‌‌تر است و ترافیک هدفمندتری را به سایت‌‌‌مان هدایت می‌‌‌کند.

عقیده رایج این است که اصطلاح Long tail، در فارسی دم دراز، به این دلیل انتخاب شده که این نوع عبارت‌های کلیدی شامل تعداد کلمات بیشتری می‌شوند.

معمولا عبارات کلیدی با حجم جست‌وجوی کمتر، تعداد کلمات بیشتری دارند. در نتیجه، تعریف Long tail در طول زمان تغییر یافت و مردم آن را با تعداد واژگان مورد استفاده در عبارت و نه حجم جست‌وجو، مرتبط دانستند.

منحنی تقاضای جستجو

منحنی تقاضای جستجو

بر اساس منحنی تقاضا، 70 درصد از جست‌وجوهای آنلاین شامل کلمات کلیدی Long tail می‌شود. این یعنی کیوردهای پرطرفدار و پررقابتی که سازمان‌ها به اشتباه روی آن‌ها تمرکز می‌کنند، تنها 30 درصد از حجم کلی جست‌وجوها را به خود اختصاص می‌دهند.

برای روشن شدن موضوع، عبارات زیر را در نظر بگیرید:

  1. Gym bag
  2. Sports bag
  3. Small gym bag
  4. Gym bag for men
  5. Gym bag for women

اگر بر این باور باشید که تعداد کلمات به طور مستقیم با حجم جست‌وجو مرتبط است، فکر می‌کنید عبارات بالا به ترتیب فهرست شده‌اند. اما اگر به حجم جست‌وجوی مربوط به هر یک از این عبارات را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که ترتیب‌شان عوض می‌شود:

  1. Gym bag
  2. Gym bag for women
  3. Small gym bag
  4. Sports bag
  5. Gym bag for men

منحنی تقاضای جست‌وجو این جا یک شکاف جدی را بین کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی Long tail نشان می‌دهد. کیوردهای هر زمینه دیگری را نیز بررسی کنید، به همین شکاف برمی‌خورید. یک بار دیگر این مسئله ثابت می‌کند Long tail مترادف تعداد بیشتر کلمات در عبارت کلیدی نیست و به حجم جست‌وجو برمی‌گردد.

چرا باید از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی Long tail

در این جا پای مفهوم نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای به میان می‌آید. این مفهوم یعنی به جای ارائه محصول محبوب برای تمامی بخش‌های بازار، خدمات و محصولات‌تان را به بخش کوچکی از بازار، با مشتریان و نیازهای خاص ارائه کنید. به این صورت زمینه فعالیت‌تان تخصصی‌تر می‌شود و با رقابت کمتری نیز مواجه می‌شوید.

این در واقع مدل بازاریابی جدید است. امروزه فروشگاه‌ها به جای تمرکز بر ارائه یک محصول محبوب که اکثریت مشتریان آن را بخواهند، تعداد زیادی محصول خاص برای مشتریان خاص ارائه می‌کنند. در نهایت مجموع فروش این محصولات خاص بیشتر می‌شود. این همان بخش Long tail منحنی تقاضا است که 70 تا 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

اگر یک نیچ (بخش کوچک و ویژه‌ای از بازار) حجم جست‌وجوی صد هزارتایی داشته باشد و شامل هزار کلمه کلیدی بشود، 20 تا 30 درصد آن‌ها را کلمات کلیدی کوتاه و 70 تا 80 درصد باقی‌مانده را کلمات کلیدی بلند تشکیل می‌دهند.

مدتی پیش کمپانی Hitwise  پژوهشی انجام داد و در آن 14 میلیون اصطلاح جست‌وجو شده را در یک بازه زمانی سه ماهه بررسی کرد. پس از این که هزار مورد ابتدای فهرست مشخص شدند، نتیجه زیر به دست آمد:

«اگر انحصار هزار عبارت کلیدی اول در تمامی موتورهای جست‌وجو در دست شما باشد، که البته غیر ممکن است، باز هم 89.4 درصد ترافیک جست‌وجو را از دست می‌دهید.»

به طور خلاصه، برای بهبود عملکرد در زمینه سئو ، باید تمرکز خود را بر 70 تا 80 درصد از کلمات کلیدی که در بخش دم منحنی تقاضای جست‌وجو قرار دارند بگذارید.

به نمونه‌های زیر توجه کنید. این‌ها نشان می‌دهند که یک عبارت کلیدی که سه کلمه یا بیشتر دارد، می‌تواند بیشترین تعداد جست‌وجو را به خود اختصاص دهد. به همین ترتیب یک کلیدواژه تک کلمه‌ای و کوتاه نیز می‌تواند در قسمت دم منحنی تقاضای جست‌وجو قرار بگیرد.

چرا باید از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

چگونه از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

داشتن یک استراتژی کلمات کلیدی جامع و صحیح، می‌تواند موفقیت بی‌نظیری برای کسب‌وکارتان به وجود آورد. به جای این که وقت، انرژی و سرمایه خود را برای کلمات کلیدی پررقابت هدر بدهید، روی بخش‌های کوچک‌تر بازار تمرکز کنید. یعنی کلمات کلیدی که حجم جست‌وجوی کمتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند.

  • فهرستی از کلمات کلیدی موجود در زمینه کاری خود تنظیم کنید. منظور کلمات کلیدی طبیعی است. کلماتی که کاربران نیازهای خود را با استفاده از آن‌ها سرچ می‌کنند.
  • حجم جست‌وجوهای هر یک را پیدا کنید.
  • کلماتی را که در قسمت دم منحنی تقاضا قرار می‌گیرند پیدا کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.
  • به این ترتیب ترافیک کمتر اما هدفمندتری به دست می‌آورید.

جمعبندی

چنان که گفتیم، کلمات کلیدی Long tail بیش از 70 درصد منحنی تقاضای جست‌وجو را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل هدف گرفتن آن‌ها کاملا منطقی است. Long tail حوزه‌ای است که در آن رقابت کمتر و سود بیشتری وجود دارد و بسیاری از کمپانی‌ها در جهان روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

منبع: 

گروه تخصصی وبنا



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Link Bait چیست و چگونه ساخته میشود؟

آیا می‌دانستید با تدوین استراتژی و تولید محتوا می‌توانید بک لینک‌ها را هدف بگیرید؟ یکی از بهترین روش های بک لینک گرفتن ساخت طعمه برای لینک ها است. اما منظور از طعمه لینک یا Link Bait چیست ؟

همان طور که می‌دانید، بک لینک عنصری حیاتی در سئو است. بدون داشتن بک لینک‌های کافی، احتمال رسیدن به رتبه‌های بالا در صفحه نتایج جست‌وجو بسیار کم است. بک لینک‌ها سرمایه‌های اصلی سئوکارها هستند. لینک بیلدینگ یک کار پیچیده، سخت، تخصصی و زمان‌بر است. به همین دلیل بسیاری از افراد به تکنیک‌های کلاه سیاه روی می‌آورند که البته ریسک‌های خود را دارد.

Link Bait یا LinkBait یکی از بهترین راه‌ها برای کسب بک لینک بدون مواجهه با جریمههای گوگل است. در ادامه به معرفی این مفهوم می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Disavow چیست و چگونه انجام می شود؟

لینک‌های خارجی مهمترین دارایی‌های هر سایت هستند. آن‌ها نقش مهمی در افزایش اعتبار و رتبه سایت‌ها دارند. اما این دارایی‌های ارزشمند گاهی ممکن است به ضرر سایت ما عمل کنند و باعث جریمه شوند. وبمسترها باید همواره سایت خود را تحت نظر داشته باشند و لینک‌های مخرب را شناسایی کنند. در سرچ کنسول گوگل ابزاری برای حذف لینک‌های اسپم وجود دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که ابزار Disavow چیست و نحوه Disavow کردن بک لینک ها را شرح می‌دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

رقص گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو می‌گذارد؟

آیا تا به حال با اصطلاح گوگل دنس مواجه شده‌اید؟ اگر می‌خواهید بدانید رقص گوگل چیست و تاثیر Google Dance بر سئو چیست با ما همراه باشید.

دقت کرده‌اید که تعداد سایت‌های اینترنتی با چه سرعتی در حال افزایش است؟ هر سایت مقداری محتوا تولید می‌کند و تعدادی کلیدواژه را هدف می‌گیرد. تصور کنید چه حجم عظیمی از محتوا هر روز در حال تولید شدن است! حالا گوگل چطور باید تصمیم بگیرد که کدام سایت و صفحه شایستگی حضور در جایگاه‌های بالا را دارند؟

البته می‌دانیم که معیارهای متعددی را در نظر می‌گیرد اما وقتی رقابت شدید باشد چه؟ اگر چندین سایت تمامی اصول سئو و تولید محتوا را به خوبی رعایت کرده باشند چه؟ دشواری رتبه‌بندی وب سایت‌ها گوگل را به رقص می‌اندازد!



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()