سئو لینکدین : راهکارهایی برای بهینه سازی پروفایل لینکدین
نوشته شده توسط : the designer

راهکارهایی برای بهینه سازی پروفایل لینکدین

این یک راهنمای بهینه سازی پروفایل لینکدین یا سئو لینکدین است که در آن میآموزید چگونه مشتریان را به صفحه خود جذب کنید و چگونه باید برای مخاطبان جدیدتان پیام بفرستید.

متاسفانه لینکدین شهرت خوبی ندارد و به جایی برای مدیرعامل‌های کسل‌کننده و فروشنده‌های آزاردهنده معروف شده است! به همین دلیل بسیاری افراد، اگر یک پروفایل لینکدین داشته باشند، از آن به عنوان یک رزومه آنلاین استفاده می‌کنند. آن‌ها تجربیات و مهارت‌هایشان را فهرست می‌کنند و امیدوارند کسی آن قدر کنجکاو باشد که به صفحه‌شان سر بزند و استخدامشان کند.

آن‌ها نمی‌دانند که لینکدین یک موتور جست‌وجوی قدرتمند است که می‌تواند ترافیک هدفمند و باارزشی را به سمت پروفایل‌شان هدایت کند. از طریق لینکدین می‌توانید ارتباطات ارزشمند حرفه‌ای برقرار کنید و مشتریان جدید به دست آورید.

چرت زدن در این پلتفرم کافی است! بیایید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم. با بهینه سازی پروفایل لینکدین می‌توانید با بهترین و موفق‌ترین افراد در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و مشتریان ایده‌آل را به پروفایل خود جذب کنید.

از بهینه‌سازی پروفایل و سئو تا انتشار محتوا و تعامل، این راهنما هر چیزی را که نیاز دارید پوشش می‌دهد تا بتوانید لینکدین را به یک ماشین برندسازی تبدیل کنید.

بهینه سازی پروفایل لینکدین : فراتر از سئو

بسیاری از راهنماهای بهینه سازی پروفایل لینکدین با سئو آغاز می‌شوند اما من می‌گویم سئو تنها نوک کوه یخ است. همان طور که در مورد وب سایت‌های تجاری صدق می‌کند، موفقیت بازاریابی درون‌گرا از طریق لینکدین هم به ترافیک و هم به بهینه‌سازی نرخ تبدیل بستگی دارد.

اگر تمام تلاش‌هایتان را بر سئو متمرکز کنید و پروفایل خود را برای تبدیل آماده نکرده باشید، از ترافیکی که به دست می‌آورید استفاده کامل را نخواهید برد.

به همین دلیل من در این راهنما، نکاتی را هم در زمینه سئو و هم در زمینه بهینه‌سازی نرخ تبدیل مطرح می‌کنم. بیایید شروع کنیم!

روی زیبایی پروفایل‌تان کار کنید

بهینه سازی پروفایل لینکدین با عکس و کاور

یکی از بهترین چیزها در مورد پروفایل لینکدین این است که فضای زیادی را برای بهینه‌سازی در اختیارتان می‌گذارد. البته همه در مورد سامری، هدلاین و بخش تجربیات می‌دانند اما می‌توانید از عکس و کاور پروفایل هم استفاده کنید. این چیزی است که من به آن زیبایی‌شناسی پروفایل می‌گویم. جایی که در آن از کلمات کلیدی استفاده نمی‌کنید اما ظاهر پروفایل را جوری می‌سازید که مخاطبان خاصی را هدف بگیرد.

در این دوره و زمانه چه کسی می‌تواند ادعا کند ظاهر مهم نیست!؟چقدر مهم است که ظاهر وب سایت را برای مشتریان احتمالی خوشایند کنیم؟ پروفایل لینکدین هم همین وضعیت را دارد.

بهینه‌سازی عکس و کاور پروفایل لینکدین

به نظر من باید از کوچکترین فضاها هم برای هدف گرفتن مشتریان استفاده کرد و این شامل عکس و کاور پروفایل هم می‌شود.

همه با عکس‌های لوس و بی‌کیفیت لینکدین آشنا هستیم! اگر می‌خواهید برندسازی از طریق لینکدین را جدی بگیرید پیشنهاد می‌کنم جرات کنید متفاوت باشید.

یک عکس حرفه‌ای و باکیفیت انتخاب کنید که شخصیت و کسب‌کارتان را برجسته کند. عکس پروفایل باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • باکیفیت و شفاف
  • نمای نزدیک از چهره
  • پس‌زمینه ساده
  • لباس و ظاهر مناسب
  • لبخند

لینکدین پیشنهاد می‌کند عکسی بگیرید که در آن چهره‌تان 60 درصد قاب را پر کرده باشد.

در بعضی از حوزه‌های کاری عکس باید با لباس رسمی گرفته شود و پس‌زمینه اداری داشته باشد. برای بعضی از حوزه‌های دیگر تیپ غیر رسمی خوب است. مسئله مهم این است که بدانید مخاطبان‌تان در این زمینه کاری با چه نوع ظاهری آشنا هستند و به آن عادت دارند.

مثلا کسی از من که نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم توقع ندارد یک لباس کاملا رسمی بپوشم. معمولا همکاران من در این حوزه با تیپ اسپرت، جین و کوله لپ تاپ دیده می‌شوند!

و لطفا سلفی نگیرید! قویا پیشنهاد می‌کنم برای یک عکس حرفه‌ای هزینه کنید. این عکس می‌تواند شما را از سطح آماتور به حرفه‌ای ارتقا دهد.

عکس کاور نیز فضایی در اختیارتان می‌گذارد که خود و کارتان را به بازدیدکننده‌ها معرفی کنید. کاور دیفالت لینکدین یک پس‌زمینه آبی است. فضایی بزرگ که به هدر می‌رود. بیایید از آن استفاده کنیم!

می‌توانید با استفاده از فوتوشاپ یا ابزارهای دیگر یک کاور شخصی طراحی کنید. موارد زیر می‌توانند کمک‌کننده باشند:

  • یک تگ لاین اضافه کنید که به مخاطب توضیح دهد کارتان چیست و چه کسانی می‌توانند از خدمات‌تان استفاده کنند.
  • آدرس سایت یا آیدی شبکه‌های اجتماعی خود را اضافه کنید.
  • یک عکس پس‌زمینه جذاب انتخاب کنید.
  • به مخاطبان اطلاع دهید که چگونه می‌توانند با شما در تماس باشند.

با استفاده از این نکات، کاربران می‌توانند در یک نگاه بفهمند شما چه کار می‌کنید، به چه کسانی خدمات‌تان را ارائه می‌دهید و بهترین راه برای تماس با شما چیست.

خب حالا که پروفایل‌تان قشنگ شد، می‌توانیم به سراغ قسمت‌های بعدی برویم.

مشخصات‌تان را با یک لحن گیرا بنویسید

لینکدین یک محل عالی برای افزایش نرخ تبدیل است اما متاسفانه بیشتر ما با آن به صورت یک رزومه برخورد می‌کنیم و مشخصات‌مان را موجز، حرفه‌ای و البته کسل‌کننده می‌نویسیم. این پلتفرم برای این ساخته شده که صاحبان مشاغل یکدیگر را بشناسند و با هم ارتباط برقرار کنند. اگر پروفایل‌تان را مثل بخش ترکیبات پشت بسته‌های کورن فلکس بنویسید، شانس برقراری این ارتباط را کم می‌کنید!

هنگام نوشتن مخاطب‌تان را در ذهن داشته باشید. جذاب بنویسید. جوری بنویسید که برای مخاطبان هدف خوشایند باشد. این کار را می‌توانید در بخش هدلاین، سامری و تجربیات انجام دهید.

هدلاین headline

هدلاین آن نوشته‌ای است که مستقیما زیر عکس پروفایل می‌آید. لینکدین در حدود 120 کاراکتر به شما فضا می‌دهد تا بتوانید خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید.

هدلاین باید هم کلمات کلیدی لینکدین را در بر داشته باشد و هم مقداری متن گیرا تا افراد را به پروفایل‌تان جذب کنید و آن‌ها را در تعامل با خود نگه دارید.

باید واضح و روشن بگویید کارتان چیست. هدلاین جای جملات ابهام‌آمیز و کنایه نیست. من پیشنهاد می‌کنم یا تماما از کلمات کلیدی لینکدین استفاده کنید با کمی متن یا این که وقت بگذارید و یک محتوای متقاعدکننده برای این بخش تهیه کنید. مثلا بنویسید:

نویسنده و تولیدکننده محتوا، استراتژیست، سئو

یا بنویسید:

من یک نویسنده، کارشناس سئو و استراتژیست هستم که به وب سایت‌ها کمک می‌کنم رتبه‌های بالاتری در موتورهای جست‌وجو به دست بیاورند و بهتر دیده شوند.

در هر دو صورت باید استفاده کامل را از فضا ببرید و آن را با کلمات کلیدی و محتوای خوب پر کنید.

سامری  summary

یکی از مهمترین کارهای بهینه سازی پروفایل لینکدین را در این بخش انجام می‌دهیم. سامری بزرگترین فضایی است که لینکدین در اختیارتان می‌گذارد تا آن را با کلمات کلیدی و محتوای گیرا پر کنید. این بخش بیش از 100 کلمه گنجایش دارد و نباید آن را بدون بهینه‌سازی رها کنید.

این جا محلی است که کاربران بیشتر در مورد شما و خدمات و کمسب‌وکارتان اطلاعات کسب می‌کنند.

من این بخش را با بخش درباره ما در وب سایت‌ها مقایسه می‌کنم. هر کپی رایتری می‌تواند به شما بگوید که صفحه در باره ما برای مخاطب نوشته می‌شود نه برای شما.

متن سامری باید چیزی را ارئه دهد که مخاطبان به دنبال آن هستند. نباید فقط دستاوردها و خدمات‌تان را بیان کنید. از خودتان بپرسید مخاطب وقتی می‌خواهد با کسی مثل من کار کند به دنبال چه چیزی است؟

مارکت ریسرچ یا پژوهش درباره بازار می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد. اگر قبلا برای راه‌اندازی وب سایت خود این پژوهش را انجام داده‌اید می‌توانید از نتایج آن برای نوشتن سامری لینکدین هم استفاده کنید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، قبل از نوشتن سامری، تحقیق کنید و خواسته‌ها، مشکلات و نیازهای مشتریان احتمالی‌تان را بشناسید.

با این کار، دغدغه‌های اصلی مشتریان را هدف می‌گیرید و به آن‌ها نشان می‌دهید چطور می‌توانید در راستای رفع این دغدغه‌ها کمک‌شان کنید.

بخش تجربیات experiences

این جایی است که می‌بینیم بیشتر صاحبان مشاغل تنبل می‌شوند و با آن مثل رزومه برخورد می‌کنند.

این بخش محلی است که می‌توانید در آن از کلمات کلیدی و محتوای گیرا استفاده کنید تا به مخاطبان نشان دهید انتخاب مناسبی برای رفع نیازهایشان هستید.

هر بخش را طوری بنویسید که تجربیات‌تان در آن شرکت و نتیجه کارتان را برجسته کند. مثلا اگر در زمینه سئو کار می‌کنید می‌توانید به درصد افزایش ترافیک مشتری اشاره کنید. به این ترتیب به بازدیدکنندگان نشان می‌دهید نه تنها تجربیات خوبی دارید بلکه می‌توانید آن تجریبات را برای آن‌ها هم تکرار کنید.

نکات مهم

  • کارهایی را که برای مهمترین مشتریان انجام داده‌اید و نتیجه حاصل از آن کارها را فهرست کنید. آدرس سایت یا پروفایل آن مشتری را نیز اضافه کنید.
  • تا جایی که می‌توانید با زبان معمولی بنویسید. تصور نکنید که همه مخاطبان اصطلاحات تخصصی کار شما را متوجه می‌شوند.
  • تجربیاتی را که به مخاطبان هدف‌تان مربوط نمی‌شوند، حذف کنید. اگر در زمینه سئو کار می‌کنید مخاطب علاقه‌ای به دانستن تجربیات‌تان در زمینه موسیقی ندارد!
  • رفرنس مقالات و کتاب‌هایی را که نوشته‌اید یا سازمان‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌اید ذکر کنید.

سئو لینکدین را به کار ببرید

سئو لینکدین با سئو معولی متفاوت است. یعنی مردم کلمات متفاوتی را برای جست‌وجو در لینکدین استفاده می‌کنند زیرا بیشتر مردم لینکدین را به عنوان یک موتور جست‌وجو نمی‌بینند. آن‌ها لینکدین را به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی می‌بینند و به همین دلیل از کلمات کلیدی کوتاهی مثل عناوین شغلی استفاده می‌کنند. مثلا در حالت عادی کلمه خدمات کپی رایتینگ را سرچ می‌کنند اما در لینکدین این کار را با واژه کپی رایتر انجام می‌دهند.

به هر حال وقتی مردم واژه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنند ممکن است پروفایل‌های لینکدین هم در صفحات نتایج جست‌وجو نشان داده شود. به این دلیل من پیشنهاد می‌کنم هم از کلمات کلیدی سئو استفاده کنید و هم از کلمات کلیدی لینکدین.

راه پیدا کردن کلمات کلیدی سئو را می‌دانید. همان تحقیقات کلمه کلیدی که برای وب سایت‌ها استفاده می‌کنید را با همان ابزارها انجام دهید.

در مورد کلمات کلیدی لینکدین من هنوز ابزاری پیدا نکرده‌ام. بنابراین پیشنهاد می‌کنم مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در قسمت سرچ لینکدین، کوتاه‌ترین و واضح‌ترین کلمه و اصطلاح مربوط به حوزه کاری خود را جست‌وجو کنید. مثلا اگر سئوکار هستید کلمه‌ای که جست‌وجو می‌کنید می‌تواند سئو یا حتی مارکتینگ باشد.
  2. نتیجه جست‌وجو را کامل ببینید. نتایج اولیه صفحاتی هستند که خودتان با آن‌ها در ارتباط هستید. در قسمت پایین نتایج روی گزینه See all results for… کلیک کنید. در این صفحه نتایج را، که شامل کمپانی‌ها و گروه‌ها و … می‌شود مشاهده می‌کنید.
  3. تعداد نتایج را بنویسید. می‌توانید آن‌ها را بر اساس افراد یا کمپانی‌ها فیلتر کنید اما هنوز نمی‌خواهیم فیلتر دیگری به کار ببریم.
  4. سپس روی گزینه connection کلیک کنید و هر سه گزینه را تیک بزنید. با این کار هم نتایج را در مورد افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید می‌بینید و هم افرادی که جزو کانکشن‌های شما نیستند.
  5. حالا باید کلمات کلیدی را تحلیل کنید. ببینید چه کلیدواژه‌هایی در رتبه‌های بالاتر نتایج استفاده شده‌اند. از میان آن‌ها کدام یک برای شما و جامعه هدف‌تان مناسب‌تر است؟ فهرستی از این کلمات تهیه کنید و آن‌ها را دوباره سرچ کنید تا در نهایت به سه تا پنج کلیدواژه برسید.
  6. کلیدواژه‌های لینکدین را که پیدا کردید با کلیدواژه‌های سئو مقایسه کنید. آیا هم‌پوشانی دارند؟ اگر این طور است آن‌ها را نگه دارید. اگر مثل هم نیستند باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید این کلمات را نگه دارید یا آن‌ها را با کلمات سئو کم‌رقابت و پرارزش عوض کنید.
  7. حالا می‌توانید کلماتی را که انتخاب کرده‌اید به پروفایل‌تان اضافه کنید. نکته مثبت در مورد لینکدین این است که بر خلاف گوگل انباشت کلمات کلیدی را جریمه نمی‌کند. البته باید زمان نوشتن مخاطبان را در نظر داشته باشید و کلمات را به صورت طبیعی استفاده کنید.

کلمات کلیدی را می‌توانید در بخش‌های زیر استفاده کنید:

  • Headline
  • Summary
  • Experience section
  • Recommendations
  • Skills section

 

یک فانل (قیف) پروفایل بسازید

فانل پروفایل در لینکدین

بیشتر کاربران لینکدین می‌خواهند بازدیدکننده‌ها قدم اول را بردارند و به آن‌ها پیام دهند اما ما می‌خواهیم کار را آسان‌تر کنیم. می‌خواهیم کاری کنیم که بازدیدکننده‌ها به آسانی تبدیل به مشتری شوند و برای این کار یک فانل می‌سازیم.

عکسها و هدلاین: آگاهی

بعد از این که کاربران متنی را که در کاور و هدلاین گذاشتید خواندند، باید در مورد این که شما چه کسی هستید و به چه کسانی می‌توانید کمک کنید آگاه شده باشند. بعد تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند شما را بیتشر بشناسند یا خیر.

سامری: علاقهمند کردن

بخش سامری فرصتی در اختیارتان می‌گذارد تا به مشکلات بازدیدکننده‌ها اشاره کنید، مزایای منحصر به فرد خود را بیان کنید و خدماتی را که ارائه می‌دهید مختصرا توضیح دهید. در این مرحله مهم است که پیام خود را به وضوح به مخاطب برسانید.

مدیا: تصمیمگیری

در بخش مدیا می‌توانید لینک شبکه‌های اجتماعی یا پست‌های بلاگ خود را قرار دهید یا ویدئو به اشتراک بگذارید.

با این محتوا می‌توانید مخاطبان را قانع کنید که انتخاب مناسبی برای‌شان هستید. البته ممکن است با این کار بازدیدکننده‌ها پروفایل را ترک کنند و به سمت صفحات اجتماعی بروند. به همین دلیل من پیشنهاد می‌کنم ویدئو به اشتراک بگذارید. این ویدئو باید به مشکلات مشتریان هدف بپردازد و باعث شود برای رفع این مشکلات با شما تماس بگیرند.

اینباکس یا صفحات لندینگ: اقدام کردن

فراخوان اقدام در ویدئو باید به بازدیدکننده‌ها نشان دهد بهترین راه برای برقراری ارتباط با شما چیست. مثلا از طریق پیام دادن در لینکدین یا مراجعه به وب سایت. مثلا بگویید برای دریافت خدمات x به من در لینکدین پیام دهید یا ازطریق لینک زیر به وب سایتم مراجعه کنید.

با ایجاد یک فانل در پروفایل خود می‌توانید بهترین بهره را از ترافیک صفحه لینکدین‌تان ببرید. بدون آن، کار شناختن شما و پیگیری کردن جزئیات در وب سایت و پیدا کردن راه‌های تماس، به عهده بازدیدکننده‌ها خواهد بود. فانل این فرایند را مستقیم و آسان می‌کند.

هوشمندانه ارتباط برقرار کنید

کانکشن های لینکدین

سئو لینکدین و ساخت فانل پروفایل باعث می‌شود بازاریابی درونگرای قدرتمندی داشته باشید اما راه دیگری هم برای جذب مخاطبان دلخواه‌تان وجود دارد. راهی که شامل برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و حرفه‌ای‌های حوزه کاری‌تان می‌شود.

چنان که در بخش سئو این راهنما دیدیم، هر وقت چیزی را جست‌وجو می‌کنید، لینکدین نتایج را بر اساس کانکشن‌های درجه یک، دو و سه اولویت‌بندی می‌کند. همین مسئله در مورد مشتریان نیز صدق می‌کند. اگر در بین کانکشن‌های آن‌ها باشید، هر وقت یکی از کلیدواژه‌های شما را سرچ کنند، پروفایل‌تان در صففحه نتایج به نمایش در می‌آید.

بنابراین هر چه با افراد بیشتری در حوزه کاری خود در ارتباط باشید، برای بهینه سازی پروفایل لینکدین بهتر است.

ارتباطات مناسب ایجاد کنید

بسیاری از کاربران لینکدین فکر می‌کنند هر چه کانکشن‌های بیشتری داشته باشند، بهتر است. این نظریه هنوز باید امتحان شود اما من فکر می‌کنم پروفایل‌تان را ضعیف می‌کند. ممکن است ارتباط برقرار کردن با افراد خارج از محدوده باعث شود کمتر در نتایج جست‌وجوهای کلمات کلیدی خودتان دیده شوید.

بهتر است با افراد حوزه کاری خود و حوزه کاری مشتریان هدف‌تان در ارتباط باشید.

پیدا کردن مخاطب هدف در لینکدین

پیدا کردن افرادی که در حوزه کاری‌تان هستند آسان است اما برای پیدا کردن مخاطبانی که با پرسونای مشتری ایده‌آل‌تان تطابق داشته باشند، باید وقت و انرژی بیشتری بگذارید.

اگر تجربه کاری زیادی داشته باشید، می‌دانید که این مشتریان چه کسانی هستند. ممکن است مشتری‌های هدف‌تان صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، دفاتر حقوقی و … باشند. در این حالت پیدا کردن آن‌ها آسان است.

اگر تازه وارد این حوزه کاری شده‌اید، ابتدا باید مشخص کنید چه کسانی را به عنوان مشتری هدف می‌گیرید و آن‌ها خودشان را با چه عنوانی در لینکدین معرفی می‌کنند.

ارتباط برقرار کردن با مخاطبان

هر وقت که می‌خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید، به او پیام دهید. خودتان را معرفی کنید و دلیل برقراری ارتباط را توضیح دهید. به خاطر داشته باشید که هنوز با هم غریبه هستید و زمان لازم است تا طرف مقابل به شما اعتماد کند و تصمیم بگیرید که این ارتباط برایش مفید است.

می‌توانید پیامی مثل این بفرستید:

سلام (نام مخاطب)

ممنون بابت کانکت. متوجه شدم که شما هم مثل من در زمینه سئو کار می‌کنید. من هم یک سئوکار هستم و از ارتباط با همکارانم خوشحال می‌شوم. شاید بتوانیم با هم کار کنیم. در حال حاضر مشغول چه پروژه‌ای هستید؟

معرفی‌نامه، تاییدیه و مهارت جمع کنید

بخش مهارت ها در لینکدین

دوباره باید اشاره کنم که سئو لینکدین با سئو معمولی فرق دارد که البته همین جالبش می‌کند. می‌توانید امتحان کنید چه کارهایی در لینکدین مناسب هستند و استراتژی خودتان را پیدا کنید. recommendation، skills و endorsements بخش‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها از کلمات کلیدی استفاده کنید.

معرفی‌نامه یا recommendation نقد و بررسی پروفایل‌تان است. در این جا مشتریان قبلی می‌توانند درباره تجربه کار کردن با شما و نتایجی که برای‌شان ایجاد کرده‌اید بنویسند.

گذشته از مسئله سئو، توصیه‌نامه‌ها به اعتبار اجتماعی شما می‌افزایند. دیدن نقدهای مثبت تاثیر مثبتی هم روی بازدیدکنندگان می‌گذارد و ممکن است آن‌ها را به مشتری تبدیل کند.

در بخش مهارت‌ها می‌توانید به مخاطبان نشان دهید در چه کارهایی خوب هستید. در این بخش هم می‌توانید کلمات کلیدی را بگنجانید. سه مهارت اصلی را در قسمت بالای لیست قرار دهید و موارد بعدی را نیز اضافه کنید.

در بخش endorsements کاربران دیگر مهارت‌های شما را تایید می‌کنند. این بخش هم اعتبار اجتماعی شما را زیاد می‌کند. می‌توانید از کاربران دیگر بخواهید مهارت‌هایتان را تایید کنند یا مهارت‌های دیگران را تایید کنید تا آن‌ها هم همین کار را برای‌تان انجام دهند.

مرتبا محتوای مناسب منتشر کنید

تولید محتوا برای لینکدین

درباره چگونگی تاثیر پست‌های لینکدین مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم چه نوع محتوایی بهتر عمل می‌کند. به همین دلیل باید ببینید چه روشی برای شما و مخاطبان‌تان بهتر است. می‌توانید انواع محتوا، مقاله‌های بلند و کوتاه، عکس، فیلم و … منتشر کنید و نتیجه آن را بسنجید. با تحلیل نتایج کم کم به استراتژی تولید محتوای لینکدین مخصوص خود دست پیدا می‌کنید.

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر به صورت مرتب محتوا منتشر نکنید سنجیدن نتایج در لینکدین سخت می‌شود. باید انواع محتوا از قبیل متن، فیلم و عکس را در ساعت‌های مختلف روز به اشتراک بگذارید و نتیجه را بررسی کنید. اگر روزانه تنها یک متن کوتاه به اشتراک بگذارید، احتمال این که نتایج قابل لمسی بگیرید کم می‌شود.

 مقاله‌های لینکدین

مقاله‌های لینکدین از قاعده‌ای که در بالا گفتیم مستثنی هستند. الگوریتم لینکدین به مقاله‌هایی که در این پلتفرم منتشر می‌شوند مزایایی اختصاص می‌دهد. به همین دلیل تعداد بازدیدهایی که مقاله‌ها دریافت می‌کنند چند برابر پست‌هایی است که به اشتراک می‌گذارید.

برای بهینه سازی پروفایل لینکدین بهتر است محتوای بلاگ خود را روی این پلتفرم هم بازنشر کنید. البته باید پیامدهای انتشار دو متن یکسان با کیوردهای مشابه را نیز در نظر داشته باشید. به هر حال اگر سئو سایت برای‌تان مسئله‌ای نیست، با این کار می‌توانید ترافیک بیشتری را جذب لینکدین کنید. در نهایت فراخوان اقدام و روش‌های تماس را در پایان مقاله‌ها فراموش نکنید تا بتوانید از ترافیکی که به دست می‌آورید بهره ببرید.

با دیگران تعامل کنید تا با شما تعامل کنند!

تعامل یا انگیجمنت

تعامل با دیگران در لینکدین نتایج قطعی‌تری از اشتراک گذاشتن پست‌ها در پی خواهد داشت. زیرا وقتی برای یک پست کامنت می‌گذارید، نام و کامنت‌تان در فید مخاطبان دیده می‌شود. ممکن است نام‌تان توسط کانکشن‌های درجه دو و سه نیز دیده شود. به همین دلیل هر چه بیشتر فعال باشید، بیشتر دیده می‌شوید.

وقتی مردم نام شما را در یک کامنت می‌بینند، احتمال این که کلیک کنند و پروفایل‌تان را چک کنند زیاد است. سپس می‌توانید از طریق درخواست کانکت با آن‌ها در ارتباط باشید. این بازدیدها را می‌توانید از طریق قسمت نوتیفیکیشن و لینکدین آنالیتیکس ببینید.

لنیکدین آنالیتیکس را درک کنید

راهنمای بهینه‌سازی اگر نتیجه را به صورت عدد و رقم ارائه نکند که فایده ندارد! به همین دلیل من از تمام ابزارهایی که لینکدین در اختیارم می‌گذارد در کنار راهکارهای بهینه‌سازی خودم استفاده می‌کنم.

تعداد بازدیدها، کانکشن‌ها، نمایش در نتایج جست‌وجو

لینکدین اطلاعات محدود اما کافی در مورد نحوه عملکرد پروفایل در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید ببینید چند نفر از پروفایل‌تان بازدید کرده‌اند، چند نفر پست‌هایتان را خوانده‌اند و چند کانکشن دارید.

همچنین می‌توانید ببینید چه کسانی از پروفایل‌تان بازدید کرده‌اند (مگر این که اکانت حفاظت‌شده داشته باشند) و ترندها را در طول زمان بسنجید.

نرخ تبدیل را دنبال کنید

هدف نهایی بهینه سازی پروفایل لینکدین ترافیک و کانکشن‌های بیشتر نیست. باید ببینید از ترافیکی که کسب کرده‌اید چه نفعی می‌برید. این مورد را لینکدین دنبال نمی‌کند و بر عهده خودتان است. تنها در این صورت می‌توانید بسنجید تلاش‌ها و استراتژی‌هایتان تا چه حد مفید بوده است.

می‌توانید از طریق گوگل آنالیتیکس بررسی کنید چه تعداد بازدیدکننده از لینکدین به سایت‌تان آمده‌اند. اگر به جای لینک وب سایت بازدیدکننده‌ها را به اینباکس لینکدین ارجاع داده‌اید، می‌توانید تعداد آن‌ها را به شخصا یا با کمک یک بات بسنجید. عددها دروغ نمی‌گویند. میزان موفقیت خود را با این عددها اندازه بگیرید.

با استفاده از نکاتی که در این مقاله مطرح کردم، حالا می‌توانید بهینه سازی پروفایل لینکدین را شروع کنید. با این کار ترافیک بیشتری را به سمت پروفایل‌تان جذب می‌کنید و این ترافیک را به سمت رونق دادن کسب‌وکارتان هدایت خواهید کرد. این راهنما روی پیدا کردن کلمات کلیدی سئو لینکدین ، کار کردن روی زیبایی پروفایل، ایجاد کانکشن‌های باکیفیت و هدایت بازدیدکننده‌ها از طریق فانل پروفایل شخصی تاکید می‌کند. پس از یادگیری این روش‌ها، می‌توانید آن‌ها را با مدل تجاری و مخاطبان هدف‌تان سازگار کنید.

منبع: 

Webna




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: