نوشته شده توسط : the designer

تاثیر لینک نوفالو بر سئو چیست

اگر مقالات قبلی ما را درباره لینک بیلدینگ و انواع آن خوانده باشید، حتما از میزان اهمیت لینک‌ها اطلاع دارید. لینک‌سازی کار تخصصی و پیچیده‌ای است که در حال حاضر بیشترین تاثیر را بر سئو سایت دارد. لینک‌های باکیفیت سرمایه‌های هر سایت هستند و اعتبار آن را برای موتورهای جست‌وجو بیشتر می‌کنند. چنان که می‌دانید این لینک‌ها به دو نوع فالو ‌follow و no‌follow تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی هر یک از این انواع می‌پردازیم. تاثیر لینک نوفالو بر سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات مهمی را درباره تاثیر لینک no‌follow بر سئو مطرح خواهیم کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

آیا ساختار url بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

در مقاله‌های قبلی در مورد ساختار و اجزای url مناسب مفصل صحبت کرده‌ام. این بار می‌خواهم به تاثیر url بر سئو بپردازم و بهترین روش‌ها و ترفندها را در این مورد بیان کنم. همچنین در نهایت تاثیر تغییر url بر سئو را بررسی می کنیم.

تاثیر url بر سئو چیست؟

طبیعتا آدرسی که صفحه شما با آن شناخته می‌شود مهم است. هم برای کاربران و هم برای گوگل. بهتر است آدرسی را انتخاب کنید که درک آن راحت باشد و با دیدنش ماشین و انسان هر دو بتوانند محتوای صفحه را حدس بزنند.

اولین نکته‌ای که در مورد تاثیر url بر سئو می‌توانیم بگوییم این است که داشتن یک ساختار منطقی، مرتب و تر و تمیز باعث می‌شود حرکت خزنده‌ها در وب سایت‌تان سریع‌تر شود و همین موضوع منجر به سریع‌تر شدن ایندکس صفحات خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

آموزش بهینه سازی انکر تکست یکی از مهم‌ترین موارد در سئو وب سایت است که بسیاری اوقات نادیده گرفته می‌شود. رویکردهای مختلفی در مورد بهینه سازی انکر تکست ها وجود دارد. در این مقاله من حاصل تجربیات و مشاهدات گروه وبنا را در اختیارتان قرار می‌دهم؛ نکاتی که در پروژه‌های مختلف با آن‌ها برخورد داشته‌ایم و استراتژی ما را در مورد متن لینک‌ها شکل داده‌اند.

انکر تکست چیست؟ ​

اگر تا به حال مقاله‌ای در وب سایت خود منتشر کرده‌ باشید، حتما با انتخاب انکر تکست مواجه شده‌اید. anchor text مناسب باید محتوای پشت لینک‌ها را به صورت فشرده معرفی کند. متن لینک‌ها را هم خوانندگان و هم گوگل ارزیابی خواهند کرد. معمولا انکر تکست‌ها با رنگ آبی از بقیه متن متمایز می‌شوند. با این حال می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض را سفارشی کنید و متن لینک خود را با هر رنگی که می‌خواهید مشخص کنید.

به طور خلاصه، انکر تکست متن قابل کلیک یک لینک است. کلمه یا عبارتی که در میان یک مقاله مشخص شده و با کلیک روی آن به سمت مقاله دیگری هدایت می‌شوید.

آموزش بهینه سازی انکر تکست ارتباط نزدیکی با لینک‌سازی داخلی دارد. لینک‌های داخلی یکی از بهترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت هستند. قبلا مفصل به این موضوع پرداخته‌ام. نظرم این است که با ایجاد شبکه‌ای از لینک‌ها در داخل وب سایت خود، میزان اهمیت صفحات مختلف را به گوگل نشان می‌دهید. اگر هنوز در مورد اهمیت لینک‌سازی داخلی مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش بهینه سازی انکر تکست و انتخاب متن لینک مناسب

در مورد انکر تکست‌ها لازم نیست خودتان را اذیت کنید. تنها چیزی که باید همیشه در ذهن داشته باشید، راحتی کاربران است. اگر متن لینک به محتوای صفحه هدف مرتبط نباشد، کاربران خسته و بی‌حوصله می‌شوند و دیگر لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند.

یک نکته مهم دیگر این است که انکر تکست‌ها را با کلمات کلیدی پر نکنید زیرا گوگل معمولا این موارد را اسپم در نظر می‌گیرد.

توزیع انکر تکست‌ها باید طبیعی باشد. منظورم این است که از همه انواع انکر تکست استفاده کنید. یکی از اشتباهات رایج و شدیدا مضر در سئو این است که افراد توزیع طبیعی انکر تکست را در نظر نمی‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بازاریابی سئو چیست؟

در مقاله‌های قبلی به مفهوم سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو پرداختیم. می‌دانیم که سئو شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و راهکارها است که می‌توانند یک وب سایت را به رتبه‌های برتر در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو برسانند. امروز قصد داریم به بررسی مفهوم بازاریابی سئو بپردازیم. مفهومی که کمتر در فضای آموزش‌ها به آن پرداخته شده است.

معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها چیست؟

همان طور که گفتم، سئو مجموعه‌ای از راه و روش‌ها است. روش‌هایی برای افزایش رتبه سایت‌ها. ما این روش‌ها را از نحوه عملکرد الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو برداشت کرده‌ایم. این جا از گوگل صحبت می‌کنم چون بیشترین اهمیت را در این حوزه دارد.

معیارهای متعددی برای بهینه بودن یک سایت وجود دارد. بیایید این معیارها را مانند امتیاز در نظر بگیریم. با رعایت هر معیار، مقداری امتیاز به دست می‌آورید و در نهایت، اگر مجموعه امتیازهایتان از بقیه سایت‌ها بیشتر باشد، رتبه بهتری به دست خواهید آورد. نکته جذاب این است که دامنه فعالیت‌هایی که برای کسب امتیاز باید انجام شوند، بسیار گسترده است. کافی است فهرست بلند تکنیک‌های آن پیج و آف پیج را در نظر بگیرید.

در میان تمامی این فاکتورها، سه گزینه از بقیه مهم‌تر هستند: کیفیت، مورد اطمینان بودن و نفوذ. وب سایتی که در این سه زمینه امتیازات بالایی به دست آورده باشد، رتبه بهتری کسب خواهد کرد. بازاریابی سئو کمک می‌کند امتیازات خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید.

برای گوگل هم مثل من و شما مشتری و مخاطب اولویت دارند. در واقع تجارت همه ما به رضایت مخاطبان‌مان وابسته است. به همین دلیل، تمامی سیاست‌های گوگل در راستای جذب و حفظ مخاطبان است. مخاطب گوگل جست‌وجو کننده‌ها هستند. کسانی که انتخاب می‌کنند به جای استفاده از موتورهای جست‌وجوی دیگر، موارد مورد نیازشان را در گوگل سرچ کنند.

همه الگوریتم‌های گوگل، برای جلب رضایت این جست‌وجو کننده‌ها طراحی شده‌اند. با این هدف که بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران نشان داده شود. به همین دلیل، سه فاکتور کیفیت، مورد اطمینان بودن و نفوذ اهمیت بالایی برای گوگل دارد. بیایید نگاه دقیق‌تری به این سه فاکتور بیاندازیم.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

مهمترین نکات درباره استراتژی سئو 2020

آغاز سال نو میلادی نزدیک است و بسیاری افراد در سراسر جهان مشغول برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های کاری برای سال جدید هستند. جامعه سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. از همین حالا حدس و گمان‌ها در مورد تغییرات الگوریتم‌ها در سال آینده شروع شده است و کارشناسان مختلف، در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو بحث می‌کنند. برای کسب موفقیت، لازم است همه وبمسترها، استراتژی سئو 2020 و برنامه‌های بهینه‌سازی سایت خود را بازنگری کنند و در صورت لزوم، تغییراتی را در نظر داشته باشند.

عملکرد گوگل تا حدود زیادی شبیه ما انسان‌ها است. همان طور که ما هر سال رشد می‌کنیم، تجربیات بیشتر به دست می‌آوریم، از اشتباهات خود درس می‌گیریم و تجزیه و تحلیل‌هایمان از دنیای اطراف دقیق‌تر می‌شود، گوگل نیز در حال رشد است. زمانی در گذشته نه چندان دور، پر کردن صفحات با کلمات کلیدی سایت را به رتبه‌های اول می‌رساند. حالا این کار نه تنها مفید نیست، بلکه منجر به جریمه هم خواهد شد!

گوگل روز به روز باهوش‌تر می‌شود. الگوریتم‌هایش را آپدیت می‌کند و هر روز در شناسایی وب سایت‌های اسپم موفق‌تر است. هر روز بیشتر سعی می‌کند کاربران خود را راضی نگه دارد و وب سایت‌هایی را به آن‌ها نشان بدهد که محتوای مفید دارند. می‌توانیم مطمئن باشیم که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت. مسئولان گوگل بارها اعلام کرده‌اند که مهمترین مسئله در مورد هر وب سایت، محتوای آن است. خب، متاسفانه چنین چیزی هنوز کاملا تحقق پیدا نکرده است و همچنان بک لینک‌ها بیشتری تاثیر را روی رتبه وب سایت‌ها دارند. با این حال الگوریتم‌ها در راستای تشخیص محتوای مفید آپدیت می‌شوند. بنابراین این نکته را حتما در استراتژی سئو 2020 خود در نظر بگیرید. در ادامه من هم نکاتی را مطرح خواهم کرد که ممکن است در تدوین استراتژی به کمک‌تان بیاید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سایت چیست ؟

سایت‌های اینترنتی این روزها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهند. می‌توانید یک روز خود را بدون چک کردن تابناک یا خبر آنلاین، بدون دیدن قیمت جدید ارز، بدون بررسی جدیدترین تخفیف‌های دیجی کالا تصور کنید!؟ از روی تراکت‌های تبلیغاتی سوپرمارکت محل گرفته تا تابلوهای انتخاباتی، آدرس‌های اینترنتی همه جا دیده می‌شوند! تا به حال به این فکر کرده‌اید که معنای دقیق سایت چیست و اصلا این پدیده از کجا و چگونه شروع شده است؟

می‌دانید سایت‌ها چه انواع و اجزایی دارند؟

می‌دانید چه افراد و شرکت‌هایی به سایت نیاز دارند؟

دل‌تان می‌خواهد یک سایت داشته باشید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟

اگر به پاسخ این سوال‌ها و بسیاری نکات دیگر در زمینه طراحی سایت علاقه‌مند هستید در ادامه همراه ما باشید. این جا در وبنا زیر و بم سایت‌های اینترنتی را برای‌تان روشن می‌کنیم.

تاریخچه سایت  چیست ؟

قبل از این که به اعماق تاریخ برویم باید اول موضوع بحث را روشن کنیم. تعریف علمی مفهوم سایت کمی پیچیده است اما به زبان ساده می‌توان گفت:

یک وب سایت مجموعهای از صفحات به هم پیوسته است که از طریق یک آدرس قابل دسترسی هستند؛ صفحاتی که شامل متن، تصویر، قالبهای مختلف و … میشوند.

در سال 1989 شخصی به نام تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که شکل زندگی و ارتباطات بشر را برای همیشه تغییر داد.

او که با نام TimBL نیز شناخته می‌شود، مخترع World Wide Web یا شبکه جهان‌گستر است. نرم‌افزاری که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت هر کجا که باشند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانشگاه ام آی تی در سال 1991 اولین سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. آدرس این سایت  info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در مورد همین پروژه منتشر می‌کرد.

اولین سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می‌شدند. صفحات این سایت‌ها شامل سرتیتر و پاراگراف و ابرمتن (Hypertext) بود که روی صفحه نمایش رایانه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) استفاده می‌شد و از طریق این پیوندها کاربران می‌توانستند به صفحات دیگر مراجعه کنند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که لازم است بدانید این است که وب سایت‌ها بستر ارتباطی ساده و انعطاف‌پذیر­ی هستند که یکی از مهمترین دستاوردهای تاریخ بشر به شمار می‌روند و این تازه زمانی است که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند! (یک روز خود را بدون گوگل تصور کنید!)



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

طراحی سایت خبری

شکل محبوب‌ترین رسانه‌های خبری در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است. در گذشته منابع اصلی خبر، رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها بودند اما امروزه بیشتر افراد خبرها را از طریق رسانه‌های دیجیتال دنبال می‌کنند. این رسانه‌ها سرعت انتقال خبر را بسیار بالا برده‌اند و به راحتی در دسترس همه قرار دارند. به این ترتیب در سال‌های اخیر طراحی سایت خبری به یکی از شاخه‌های تخصصی طراحی سایت تبدیل شده است. در ادامه به بررسی این سایت‌ها و مهمترین ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

هزینه طراحی وبسایت با چه معیارهایی تعیین می‌‌شود؟

با توجه به نیاز روزافزون کسب‌‌وکارهای مختلف به تبلیغات و بازاریابی آنلاین، طراحی سایت به یکی از دغدغه‌‌های صاحبان مشاغل تبدیل شده است. شرکت‌‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌‌کنند و هر یک قیمت‌‌ها و تعرفه‌‌های مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل در این بازار تنوع قیمت فراوانی دیده می‌‌شود. اگر معیارهای تعیین هزینه طراحی وبسایت را بدانید می‌‌توانید دید بهتری در مورد هزینه‌‌های مورد نیاز داشته باشید. در ادامه به بررسی معیارهای اصلی موثر در این زمینه می‌‌پردازیم.

هزینه طراحی وبسایت با چه معیارهایی تعیین می‌‌شود؟

گاهی اوقات با شرکت‌‌هایی مواجه می‌‌شوید که یک سایت را با امکانات متعدد و قیمت پایین طراحی می‌‌کنند و گاهی نیز بعضی از شرکت‌‌ها یک وبسایت ساده را با قیمت‌‌های گزاف به فروش می‌‌رسانند. چنان که گفتیم معیارهای متعددی در این زمینه دخیل هستند. از معیارهای فنی مانند زبان برنامه‌‌نویسی گرفته تا نوع کاربری سایت (فروشگاهی، خبری و …)، هر یک نقشی در تعیین قیمت ایفا می‌‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

هزینه طراحی وبسایت با چه معیارهایی تعیین می‌‌شود؟

با توجه به نیاز روزافزون کسب‌‌وکارهای مختلف به تبلیغات و بازاریابی آنلاین، طراحی سایت به یکی از دغدغه‌‌های صاحبان مشاغل تبدیل شده است. شرکت‌‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌‌کنند و هر یک قیمت‌‌ها و تعرفه‌‌های مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل در این بازار تنوع قیمت فراوانی دیده می‌‌شود. اگر معیارهای تعیین هزینه طراحی وبسایت را بدانید می‌‌توانید دید بهتری در مورد هزینه‌‌های مورد نیاز داشته باشید. در ادامه به بررسی معیارهای اصلی موثر در این زمینه می‌‌پردازیم.

هزینه طراحی وبسایت با چه معیارهایی تعیین می‌‌شود؟

گاهی اوقات با شرکت‌‌هایی مواجه می‌‌شوید که یک سایت را با امکانات متعدد و قیمت پایین طراحی می‌‌کنند و گاهی نیز بعضی از شرکت‌‌ها یک وبسایت ساده را با قیمت‌‌های گزاف به فروش می‌‌رسانند. چنان که گفتیم معیارهای متعددی در این زمینه دخیل هستند. از معیارهای فنی مانند زبان برنامه‌‌نویسی گرفته تا نوع کاربری سایت (فروشگاهی، خبری و …)، هر یک نقشی در تعیین قیمت ایفا می‌‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی یکی از شاخه های تخصصی در طراحی سایت است. این روزها فروشگاه‌های آنلاین به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. به عنوان یک نمونه موفق ایرانی می‌توان از وب سایت دیجی کالا نام برد که در چند سال اخیر به خوبی جای خود را در میان مردم باز کرده است. افراد و شرکت‌های بسیاری برای رونق دادن به کسب‌وکار خود فروشگاه های آنلاین روی می‌آورند. در ادامه به بررسی چگونگی راه‌اندازی این نوع وبسایت‌ها، ویژگی‌ها و هزینه‌های آن‌ها می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()