نوشته شده توسط : the designer

اسکیما چیست

آیا می‌دانید اسکیما چیست ؟ از کاربرد اسکیما در سئو چیزی شنیده‌اید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یادگیری ساده‌ترین روش های افزودن اسکیما به سایت با ما همراه باشید.

اسکیما چیست ؟

نشانه‌ها اهمیت زیادی در زندگی ما دارند. اگر به یک شهر جدید برویم، با استفاده از نشانه‌ها مسیر خودمان را پیدا می‌کنیم. حتی در ظاهر و رفتار آدم‌ها هم نشانه‌هایی وجود دارد که تا حدودی در شناسایی آن‌ها کمک‌مان می‌کند. بعضی از این کدها، مثل علامت ورود ممنوع، به صورت قراردادی تعیین شده‌اند و همه آن‌ها را درک می‌کنند. بعضی دیگر به صورت ناخودآگاه در ذهن‌مان ثبت می‌شوند.

موتورهای جست‌وجو هم برای تشخیص و شناسایی سریع‌تر صفحات به نشانه، اسکیما یا شِما نیاز دارند.

اسکیما یک زبان نشانه‌گذاری است. زبانی مشترک بین موتورهای جست‌وجو، که به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات صفحات وب را آسان‌تر و سریع‌تر تشخیص بدهند.

منبع این نشانه‌ها و کدها وب سایتی است به نام schema.org که محصول مشترک گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس به شمار می‌رود. در این سایت کدهایی برای موضوعات مختلف ذکر شده است. برنامه‌نویسان این کدها را در ساختار کد سایت خود قرار می‌دهند. با این کار موتورهای جست‌وجو سریع‌تر متوجه محتوای صفحات می‌شوند و بهترین نتایج را به کاربران نشان می‌دهند.

فرض کنیم می‌خواهید در صفحه وب سایت خود به معرفی یک کتاب بپردازید. با استفاده از کدهای اسکیما، می‌توانید به گوگل بفهمانید قرار است در این صفحه چه کار کنید. نام کتاب، نام نویسنده و موضوع کتاب را در کد اسکیما وارد می‌کنید. حالا دو اتفاق می‌افتد. اول این که گوگل با خواندن این کد موضوع صفحه را سریع‌تر متوجه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو منفی چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟

ورزش‌کارها همیشه می‌گویند حفظ مقام قهرمانی از قهرمان شدن سخت‌تر است. این قاعده مخصوص ورزش نیست و در سئو هم کاربرد دارد! هر سایتی که در رتبه‌های بالا باشد، یک هدف بالقوه برای حمله است. زیرا جایگاهش همان مقام قهرمانی است که همه به دنبال آن هستند. اگر می‌خواهید بدانید سئو معکوس یا سئو منفی چیست با ما همراه باشید. در این مقاله با روش های مقابله با سئو منفی و محافظت از سایت آشنا خواهید شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟ تاثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو از چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

این روزها آمار استفاده از سوشال مدیا به حدی بالا رفته است که بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی خود را بدون آن‌ها تصور کنیم. این پلتفرم‌ها دیگر تنها ابزاری برای برقراری ارتباط نیستند. از طریق آن‌ها خرید می‌کنیم، آموزش می‌بینیم و هزار کار دیگر. اخبار روز را در نظر بگیرید. یادتان هست وسط فیلم و سریال پدر و مادرها کانال را عوض می‌کردند تا اخبار شبکه یک را ببینند!؟ الان چند نفر از شما منتظر اخبار 21 و آقای حیاتی می‌مانید تا بفهمید در دنیا چه خبر است!؟

حالا حتی پدر و مادرها هم اکانت اینستاگرام دارند و دنبال فیلترشکن خوب برای تلگرام می‌گردند!

سوشال مدیا بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد را تغییر داده است و البته که سئوکارها هم از این قاعه مستثنی نیستند. برای بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو باید کمی به عقب برگردیم. زمانی که در سال 2010 برای اولین بار خبرهایی مبنی بر تاثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو شنیده شد.

هنوز کسی نمی‌دانست این سیگنال‌ها چقدر و چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند. با این حال، شواهدی به دست آمد که ریتوئیت پست‌های فیسبوک در توئیتر بر سئو تاثیر می‌گذارد. ریتوئیت به عنوان یک روش لینک‌سازی در نظر گرفته شد اما هنوز همه چیز مبهم بود.

حتی امروز هم نمی‌توانیم با اطمینان از میزان تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو صحبت کنیم. با این حال، دیگر می‌دانیم تاثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو یک حقیقت است. ابتدا بیایید مفهوم سیگنال اجتماعی را بررسی کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بک لینک چیست

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه‌سازی سایت لینک بیلدینگ است. کاری بسیار سخت و زمان‌بر که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند رتبه سایت را تا حد زیادی ارتقا دهد. به همین دلیل بخش مهمی از تلاش‌های سئوکارها به بک لینک گرفتن معطوف می‌شود. در این مقاله ابتدا بررسی می‌کنم که بک لینک چیست ، سپس انواع بک لینک ها را معرفی خواهم کرد و به معیارهای تعیین ارزش بک لینک می‌پردازم.

بک لینک چیست ؟

به لینکی که یک سایت از سایت‌های دیگر دریافت می‌کند بک لینک می‌گویند. بک لینک‌ها ارزش را در میان سایت‌های مختلف به جریان می‌اندازند. به همین دلیل فاکتوری به نام ارزش بک لینک هم به وجود آمده است:

معیارهای تعیین ارزش بک لینک چیست ؟

تصور کنید من یک کافی شاپ دارم و برای آن سایتی طراحی کرده‌ام. حالا اگر کسی که وب سایت کافه‌گردی دارد یا یک بلاگر قهوه و نوشیدنی به سایت من لینک بدهند، بک لینک باارزشی دریافت کرده‌ام. اما اگر از سایتی لینک بگیرم که مثلا در زمینه خرید و فروش ملک کار می‌کند، ارزش کمتری به دست آورده‌ام.

پس یکی از مهمترین فاکتورها در مورد ارزش بک لینک، ارتباط موضوعی میان دو سایت است.

حالا تصور کنید یکی از سایت‌های مهم و معتبر گردشگری در مقاله‌ای درباره تهران‌گردی، کافی شاپ من را معرفی کرده و به آن لینک داده است. در این صورت هم یک بک لینک باارزش دریافت کرده‌ام. اما اگر یک سایت ناشناخته بدون محتوا لینک سایت کافی شاپ من را در صفحات خود بگذارد چه اتفاقی می‌افتد؟ این بک لینک ارزش کمتری دارد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

آموزش جامع و کامل لینک سازی یا لینک بیلدینگ 2019

در مقاله‌های قبلی مسئله لینک بیلدینگ و انواع و روشهای آن را مفصل شرح دادیم. در این مقاله به آموزش لینک سازی یا آموزش لینک بیلدینگ می‌پردازیم. گفتیم که ساختار لینک‌های یک سایت به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. هر دوی این دسته‌ها اهمیت و تاثیر خاص خود را دارند.

بحث امروزمان درباره لینک‌سازی خارجی است. یکی از مهمترین موارد در لینک‌سازی خارجی بک لینک نام دارد. منظور از بک لینک، لینکی است که یک سایت از سایت‌های دیگر دریافت می‌کند. راهی برای جریان یافتن ارزش و اعتبار بین سایت‌ها که گوگل آن را به عنوان معیاری برای سنجش اهمیت سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

اهمیت بک لینک به حدی است که دوره‌های آموزشی متعددی به آن اختصاص داده می‌شود. روش‌های کلاه سفید و کلاه سیاه بسیاری هم برای آن ذکر می‌شود. اگر امکان شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب را ندارید یا از تنوع روش‌ها و تکنیک‌هایی که در مقاله‌های مختلف خوانده‌اید گیج شده‌اید، نگران نباشید!

در این مقاله تمامی نکاتی را که لازم است در این زمینه بدانید با جزئیات توضیح خواهم داد. این یک مقاله آموزش لینک بیلدینگ است که در آن صاف و ساده و رک و رو راست بهترین روش‌ها را مطرح می‌کنم. روش‌هایی که بعضا خیلی هم سفید نیستند اما اگر با احتیاط از آن‌ها استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت.

اهمیت آموزش لینک سازی : چرا باید لینک بسازیم؟

دریافت بک لینک یا لینک سازی؟ اگر قرار است سایت‌های دیگر به ما لینک بدهند پس آموزش لینک سازی یعنی چه؟ ما چه چیزی را می‌سازیم!؟

حقیقت این است که احتمال لینک گرفتن به صورت طبیعی بسیار کم است. به ویژه اگر در ابتدای راه باشید. منظور از دریافت بک لینک طبیعی این است: شما محتوایی تولید کرده و در سایت خود منتشر کرده‌اید. صاحب یک سایت دیگر که قصد دارد یک محتوای دیگر منتشر کند، مقاله شما را مفید می‌داند و به آن لینک می‌دهد. یعنی مخاطبان را برای مطالعه بیشتر به سایت شما ارجاع می‌دهد.

اگر یک سایت مرجع و معتبر، مثل ویکی پدیا، داشته باشید و همه مطالب‌تان را به عنوان منبع پذیرفته باشند، ممکن است این کار را بکنند. اما قضیه در مورد وب سایت‌های تازه‌کار متفاوت است. البته همیشه می‌توانید با تولید محتوای هدفمند، لینک ها را به خود جذب کنید اما به هر حال این یک پروسه طولانی‌مدت است.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

رپورتاژ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

یکی از روش‌هایی که سال‌های متمادی به عنوان تبلیغ غیر مستقیم استفاده می‌شد، انتشار ریپورتاژ یا Advertorial بود. گزارش یا داستانی که در روزنامه و نشریات با ظاهر بی‌طرفانه چاپ می‌شد و ذهن خوانندگان را به سمت خاصی جهت می‌داد. حالا با ظهور اینترنت امکانات تبلیغاتی بی‌شماری در اختیار افراد قرار دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که رپورتاژ چیست و از تاثیر رپورتاژ بر سئو و رتبه وب سایت آگاه می‌شویم.

تبلیغات غیر مستقیم و پنهان

ما هر روز در معرض تبلیغات قرار داریم. وقتی در خانه فوتبال تماشا می‌کنیم، وقتی در ایستگاه منتظر رسیدن اتوبوس هستیم، وقتی پیام‌های تلفن همراه‌مان را چک می‌کنیم و … . این تبلیغ‌ها آن قدر زیاد شده‌اند که دیگر ذهن‌مان را درگیر نمی‌کنند.

چند نفر از شما مثل من موقع شروع شدن تبلیغ صدای تلویزیون را قطع می‌کنید!؟ آخرین باری که یک تراکت در خیابان گرفتید و بلافاصله داخل سطل زباله نیانداختید کی بود!؟ صاحبان کسب‌وکارها همیشه در تلاش هستند که توجه ما را به این تبلیغ‌ها جذب کنند. گاهی از سلبریتی‌ها کمک می‌گیرند و گاهی از ویژگی ایهام در زبان فارسی!!

اما کار به این جا ختم نمی‌شود. اعتماد آدم‌ها به محتوای تبلیغ‌ها کم است. کدام بقالی می‌گوید ماست من ترش است!؟ همه می‌دانیم وقتی کسی چیزی را تبلیغ می‌کند فقط از خوبی‌هایش حرف می‌زند. برای رفع این مشکل، کارشناس‌ها به تبلیغ غیر مستقیم رو آورده‌اند. کاری که البته از مدت‌ها پیش انجام می‌شد. حتی فیلم‌هایی که می‌بینیم گاهی تبلیغ غیر مستقیم هستند. تبلیغ ایدئولوژی در قالب داستان و تصویر و متاسفانه این نوع تبلیغ از همه تاثیرگذارتر است. منصفانه نیست اما واقعیت دارد.

در دنیای دیجیتال نیز همین وضعیت دیده می‌شود. بنرهای تبلیغاتی درون سایت‌ها نمونه‌ای از تبلیغات مستقیم هستند و رپورتاژها تبلیغ غیر مستقیم محسوب می‌شوند. اما اساسا رپورتاژ چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

منظور از خدمات سئو چیست؟

این روزها مفهوم سئو برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها آشنا است و همه فکر می‌کنند به خدمات سئو نیاز دارند. رسیدن به رتبه‌های بالا در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو برای همه یک هدف مهم است و بعضا مبالغ هنگفتی را هم در این راه صرف می‌کنند. با این حال، معنای دقیق خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، انواع خدمات سئو و هزینه خدمات سئو برای خیلی‌ها روشن نیست.

اگر می‌خواهید بهینه‌سازی وب سایت خود را به یک متخصص سئو بسپارید، لازم است مقداری اطلاعات اولیه در این زمینه داشته باشید. باید انواع خدمات سئو را بشناسید، با فرایندها آشنا باشید و حدود کلی هزینه‌های این پروژه را در نظر بگیرید. در این صورت، می‌توانید استراتژی‌های کسب‌وکار خود را بهتر تنظیم کنید و البته از متخصص سئو درخواست‌های منطقی داشته باشید. ما در وبنا با انواع و اقسام توقعات عجیب و غریب در زمینه سئو روبه‌رو شده‌ایم! البته متخصصان سئو هم باید درک درستی از خدمات سئو وب سایت مورد نظر داشته باشند. در غیر این صورت پروژه به شکست می‌انجامد.

با من همراه باشید تا تمامی نکات لازم را در این زمینه بررسی کنیم.

منظور از خدمات سئو چیست؟

هر کاری که با هدف بهبود رتبه یک سایت در صفحه نتایج جست‌وجو انجام شود، زیرمجموعه خدمات سئو محسوب می‌شود. این کارها در سطوح مختلفی انجام می‌شوند بنابراین خدمات سئو انواع مختلفی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو فنی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تا به حال موارد بسیاری را در زمینه سئو وب سایت با هم بررسی کردیم اما هنوز به اولین و مهم‌ترین گام در بهینه‌سازی نپرداخته‌ایم. قبل از این که پروژه سئو برای یک سایت شروع شود، باید اساس و بنیان آن را محکم بنا کنیم. سئو فنی یا سئو تکنیکال همین چارچوب محکم را ایجاد می‌کند. بدون این که بدانیم سئو فنی چیست دانش‌مان در این زمینه ناتمام خواهد بود.

سئو فنی چیست ؟

همان طور که گفتم سئو فنی چارچوب محکمی است که موارد دیگر سئو روی آن بنا می‌شوند. به زبان ساده می‌توانم بگویم سئو تکنیکال یعنی بهینه‌سازی کدهای سایت. به همین دلیل است که داشتن مقداری دانش در زمینه طراحی وبسایت برای یادگیری کامل سئو و آشنایی با سئو برای طراحی سایت لازم است. ادامه مقاله را به عنوان چک لیست سئو فنی در نظر بگیرید.

نکات مهم در سئو فنی

نکات مهم در سئو فنی چیست

موارد بسیاری را می‌توان در این زمینه مطرح کرد. من سعی کردم از موارد بدیهی مثل معرفی سایت به گوگل و معرفی دامین بگذرم و مسائل مهمتر را بررسی کنم.

بررسی وضعیت کدها در سئو تکنیکال

همان طور که اشاره کردم سئو فنی اساسا در مورد بهینه‌سازی کدهای وب سایت است. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوای عمومی مثل وردپرس استفاده کنید، احتمالا در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. زیرا کدهای این سیستم‌ها از ابتدا بر اساس اصول سئو نوشته و طراحی شده‌اند و استاندارد هستند.

در صورتی که از cms اختصاصی استفاده می‌کنید، باید نکات بسیاری را در این زمینه مد نظر داشته باشید. سیستم باید با یک زبان برنامه‌نویسی استاندارد و بر اساس اصول سئو طراحی شود. خطاهایی ممکن است در سیستم‌های اختصاصی رخ دهد. مثلا url بعضی از صفحات تکراری باشد. باید حواس‌تان به این خطاها باشد.

پس از این که از بهینه بودن کدهای هسته وب سایت مطمئن شدید، نوبت به بررسی قالب می‌رسد. قالب‌های آماده وردپرس معمولا استاندارد هستند اما اگر قالب جدید و اختصاصی طراحی شده باشد ممکن است مشکلاتی در آن وجود داشته باشد. در کل هنگام بررسی قالب موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • عنوان اصلی مطلب با تگ H1 مشخص شود و در هر صفحه فقط یک تگ H1 وجود داشته باشد.
  • تگ‌های هر صفحه، ساختار متن، تگ توضیحات متا و موارد دیگر در صفحات سایت وجود داشته باشند.

در مرحله بعد باید فشرده‌سازی کدهای سایت را بررسی کنید. کدهای HTML و CSS در بسیاری از سایت‌ها فشرده نشده‌اند و این مسئله باعث کم شدن سرعت سایت می‌شود. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه  WP Rocketفشرده‌سازی فایل‌ها را برای‌تان انجام خواهد داد. این افزونه جدول دیتا بیس را هم بهینه خواهد کرد.

ابزار رایگان GTMetrix کدهای سایت را بررسی می‌کند و مشکلات فنی موجود در آن را به شما نشان می‌دهد.

سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت در سئو تکنیکال

یکی از مهمترین موارد در سئو سرعت بارگذاری سایت است. سایتی که دیر لود شود به سرعت کاربران خود را از دست خواهد داد. برای افزایش سرعت سایت روش‌های مختلفی وجود دارد. قبلا به یک مورد، یعنی فشرده‌سازی کدها اشاره کردیم.

مورد بعدی انتخاب قالب بهینه و پرهیز از قالب‌های سنگین و چندمنظوره است. بسیاری از قالب‌های حرفه‌ای وردپرس سنگین هستند و فایل‌های زیادی دارند. بهتر است قالبی را انتخاب کنید که یک کار را انجام دهد و فایل‌های زیادی را روی هاست آپلود نکند.

مسئله مهم دیگر، بهینه‌سازی تصاویر سایت است. منظور از بیهنه‌سازی تصاویر در سئو فنی چیست ؟ تصاویر را باید از دو جهت بررسی کنید. اول این که حجم آن‌ها بالا نباشد. ابزارهای مختلفی برای کم کردن حجم عکس بدون از بین رفتن کیفیت وجود دارد. می‌توانید از فوتوشاپ یا ابزارهای آنلاینی مثل tinypng استفاده کنید.

مسئله دیگر بررسی تصاویر از نظر اندازه است. اگر سایزی که در کد سایت‌تان تعریف شده با سایز عکسی که آپلود می‌کنید متفاوت باشد، سرعت سایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این اشتباه به ویژه در مورد لوگوها رخ می‌دهد. با ابزار GTMetrix می‌توانید این گونه خطاها را هم بررسی کنید.

در مرحله آخر بررسی کنید که کش مرورگر برای سایت فعال شده باشد. با فعال کردن این گزینه، وقتی کاربر به سایتی سر می‌زند، مقداری از اطلاعات سایت در مرورگرش ذخیره می‌شود تا در مراجعه بعدی سایت با سرعت بیشتری بارگذاری شود. برای فعال کردن این گزینه می‌توانید از افزونه‌های وردپرس مثل WP Rocket استفاده کنید. یا کد زیر را در قسمت htaccess  از کنترل پنل هاست کپی کنید.

# START Expires
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/png “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpeg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/ico “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/css “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/javascript “access plus 2 hours”
</IfModule>
# END Expires

امنیت و استفاده از گواهینامه SSL

بیایید در این مورد بحث نکنیم! امنیت اطلاعات کاربران سایت بسیار مهم است، چه در رنکینگ موثر باشد چه نباشد. پس یکی از مهمترین نکات در سئو فنی دریافت گواهینامه ssl است. آدرس سایت‌هایی که این گواهینامه را دارند با https شروع می‌شود و قفل سبز و عبارت secure هم در آن نمایش داده می‌شود.

 رسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن سایت

 رسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن سایت

این هم یک مورد بدیهی دیگر در سئو تکنیکال است. سایت باید بتواند خود را با تمامی دستگاه‌ها، به ویژه تلفن همراه سازگار کند. بالا رفتن تعداد کاربران موبایلی باعث شده است گوگل سیاست‌های خود را در این زمینه تغییر دهد و مسئله موبایل فرندلی بودن سایت‌ها را با دقت بیشتری بررسی کند. معمولا در طراحی سایت این نکته رعایت می‌شود. در سرچ کنسول و بخش mobile usability می‌توانید وضعیت سایت را از این نظر بررسی کنید و خطاهای احتمالی را ببینید.

 صفحات 404 و ریدایرکت‌ها در سئو فنی

اگر صفحه‌ای قبلا در سایت بوده و ایندکس شده و حالا حذف شده باشد، کاربران با خطای 404 مواجه می‌شوند. اگر کاربران زیادی به این صفحه مراجعه کنند و با این خطا مواجه شوند، ممکن است رتبه سایت‌تان آسیب ببیند. پس یکی از کارهای ضروری در سئو فنی بررسی صفحات حذف شده است. بهتر است تا جایی که می‌توانید صفحات را حذف نکنید. ویرایش محتوا گزینه بهتری است. اگر هم ناچار به حذف بودید، از ریدایرکت استفاده کنید و کاربران را به صفحه دیگری ارجاع دهید.

بررسی وضعیت ایندکس سایت

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید گوگل سایت و صفحات‌تان را می‌بیند. اول فایل Robot.txt را بررسی کنید. این فایلی است که به وسیله آن، جلوی خزیدن گوگل در صفحاتی مثل پنل مدیریت سایت را می‌گیرید. برای این که ببینید خزنده‌های گوگل این فایل را تشخیص می‌دهند یا نه، می‌توانید از طریق سرچ کنسول و بخش robots.txt Tester اقدام کنید.

نکته بعدی این است که مطمئن شوید دسترسی ربات‌های گوگل از صفحات مناسب (صفحه پنل، فولدرها یا …) و نه صفحات دیگر، گرفته شده است. گاهی اشتباهاتی در این زمینه رخ می‌دهد و صفحات مهم سایت ایندکس نمی‌شوند.

یک مورد مهم دیگر در سئو تکنیکال معرفی نقشه سایت به گوگل است. با ارائه نقشه میزان اهمیت صفحات مختلف را به گوگل نشان می‌دهید و حرکت خزنده‌ها را سریعتر می‌کنید. این نقشه باید از طریق سرچ کنسول به گوگل معرفی شود.

همان طور که اشاره کردم موارد متعدد دیگری را نیز می‌توانیم به این لیست اضافه کنیم. نکاتی که مطرح شد موارد اصلی و اساسی بود. دقت کنید که تمام جنبه‌های سئو با هم ارتباط دارند. مثلا ارتباط سئو آن پیج با سئو فنی چیست ؟ این دو مورد گاهی هم‌پوشانی دارند. برای مثال می‌توان به بهینه‌سازی url یا آدرس‌های صفحات سایت اشاره کرد. در نهایت دوباره به این نکته می‌رسیم که برای داشتن سئو عالی و رتبه خوب، باید شبکه‌ای در هم تنیده از معیارها را رعایت کنید.

منبع: 

Webnagroup.ir



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل عاشق لینکدین است! یک شبکه اجتماعی با دامین آتوریتی بالا که صاحبان مشاغل و حرفه‌ای‌ها در آن فعالیت می‌کنند، پر از محتوای تازه و مفید است و تعاملات بسیاری در آن انجام می‌شود. با همه این توضیحات به نظرتان تاثیر لینکدین بر سئو سایت چیست؟ با هم به بررسی دقیق این مسئله می‌پردازیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ارتباط سئو و برندسازی

دقت کرده‌اید این روزها همه چیز به همه چیز ربط دارد!؟ خود من چند وقتی است در مورد ارتباط سئو با موضوعات بسیاری مقاله نوشته‌ام! جذاب‌ترین این ارتباط‌ها به نظرم ارتباط سئو و برندسازی است. ارتباط سئو و برندینگ یک رابطه دو سویه و قدرتمند است که می‌تواند به موفقیت یا شکست یک سازمان منتهی شود. در مورد مفهوم سئو و بهینهسازی برای موتورهای جست‌وجو قبلا مفصل صحبت کرده‌ایم. حال باید ببینیم معنای برند و برندسازی چیست و سپس تاثیر سئو بر برندسازی و تاثیر برندسازی بر سئو را بررسی کنیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()