نوشته شده توسط : the designer

لینک سازی داخلی

لینک‌های داخلی ارتباطات بین محتوای سایت را نشان می‌دهند. آن‌ها ارزش و اهمیت را بین صفحه‌ها جابه‌جا می‌کنند و از همه مهمتر، ساختار سایت را نمایان می‌کنند. یک استراتژی لینک سازی داخلی خوب می‌تواند به ایندکس شدن و بهبود رتبه صفحات کمک کند. همچنین نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش می‌دهد زیرا در این حالت مشتریان می‌توانند به راحتی آن چه را که می‌خواهند در صفحات سایت پیدا کنند.

قوانین اساسی لینک سازی داخلی

قبل از این که به افزایش رتبه با استفاده از لینک سازی داخلی بپردازیم، بیایید نگاهی به قوانین اساسی این کار بیاندازیم:

  • هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری بگیرد گوگل ارزش بیشتری برای آن قائل می‌شود. مانند اتفاقی که در مورد لینک‌های خارجی می‌افتد، لینک‌های داخلی هم به گوگل کمک می‌کنند اهمیت یک صفحه را با توجه به دیگر صفحه‌ها درک کند.
  • لینک‌های داخلی تا حدی اهمیت دارند که اکنون گوگل عدد 1000 لینک را برای هر صفحه معقول می‌داند. فراموش نکنید که این رقم تمامی لینک‌های صفحه را در بر می‌گیرد. یعنی حتی آن‌هایی را که در هدر، فوتر، منو یا قسمت‌های دیگر قرار دارند.
  • لینک‌سازی چنان قدرتی دارد که می‌تواند حتی به صفحات کم ارزشی که لینک‌های زیاد دریافت کرده‌اند، ارزش بدهد مثلا صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما.
  • لینک از صفحاتی با محتوای جدید، می‌تواند ارزش جدید ایجاد کند. این لینک‌ها سیگنالی به گوگل می‌فرستند که باعث می‌شود خزنده‌ها به سراغ صفحه جدید بروند.

سه استراتژی لینک سازی داخلی که باعث بهبود رتبه سایت می‌شوند

با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانیم به سراغ لینک سازی داخلی برویم. سه استراتژی مهم در این زمینه به شرح زیر هستند:

افزایش رتبه سایت با کاهش عمق صفحه

پارسال جان مولر اعلام کرد که عمق کلیک‌ها بر سئو سایت اثر می‌گذارد. وقتی از صفحه اصلی یک سایت آغاز می‌کنیم، چه تعداد کلیک لازم است تا به صفحه دلخواه‌مان برسیم؟ تعداد این کلیک‌ها بر سئو صفحه موثر است. هر چقدر که یک صفحه به صفحه اصلی سایت نزدیک‌تر باشد، توجه مثبت بیشتری از گوگل دریافت می‌کند.

این خبر خوبی است. اکنون سایت‌هایی که ساختار عمیق و پیچیده دارند می‌دانند برای کسب رتبه بهتر چه کار باید بکنند.OnCrawl  به سایت‌هایی که در حوزه‌هایی مثل تجارت الکترونیک فعالیت دارند کمک کرده است با کم کردن عمق صفحات سایت رنکینگ بهتری به دست آورند و UX خود را بهبود دهند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

تکنیک های خطرناک سئو

وسوسه انتخاب راحت و سریع همه جا هست و دنیای سئو نیز از آن در امان نمانده است. بعضی از روش‌ها در بهینه‌سازی سایت وجود دارند که با دور زدن دستورالعمل‌های موتورهای جست‌وجو می‌توانند شما را در زمان کمی به رتبه‌های بالاتر برسانند. ما نام این روش‌ها را تکنیک های خطرناک سئو گذاشته‌ایم.

هنگام صحبت از سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری معمولا به جنبه‌های اخلاقی پرداخته می‌شود اما در این مقاله قصد داریم درباره خطرات این روش‌ها صحبت کنیم. روش‌هایی که مانند پرواز کردن در نزدیکی خورشید باعث سوختن شما می‌شوند و عاقبتی شبیه ایکاروس نصیب‌تان می‌کنند!

باید بگویم هیچ راهی برای کم کردن خطر در این زمینه وجود ندارد. گوگل روز به روز هوشمندتر می‌شود و این کار را حتی برای متخصصان سئوی باتجربه نیز سخت می‌کند. البته برخی از افراد حاضرند ریسک سئو سیاه و خاکستری را به جان بخرند اما عواقب این کار چیست؟

شبکه‌های خصوصی بلاگ PBN

شبکه‌های خصوصی بلاگ به عنوان یک راه میان‌بر برای کسب اعتبار به وجود آمدند. ایده آسانی است: تعدادی دامین معتبر منقضی‌شده بخرید و از آن‌ها به سایت خود لینک بدهید.

بسیار عالی! بک لینک گرفتن و کسب رتبه فوری؟ چرا که نه؟

نه، این روزها ساخت PBN تلاش بسیاری می‌طلبد و برای پیشگیری از گیر افتادن باید روش‌های موذیانه‌ای بلد باشید. برای مثال باید سابقه دامین را بررسی کنید تا ببینید کاملا پاک است، هیچ وقت جریمه نشده است و چندین مالک نداشته است.

سایت‌هایی که چندین بار خرید و فروش شده باشند یک پرچم قرمز برای گوگل هستند. در ضمن باید مطمئن شوید هاست سایت‌ها از شرکت‌های مختلف خریداری شده است و آن‌ها IP های متفاوت دارند.

نکات مثبت: داشتن یک شبکه بلاگ خصوصی یعنی روی فرایند لینک‌سازی خود کنترل کامل دارید و می‌توانید وقت و پولی را که باید صرف به دست آوردن لینک شود، ذخیره کنید.

نکات منفی: اگر حتی فقط یکی از سایت‌ها در شبکه شما جریمه شود، ضررش ممکن است به سرعت به تمامی سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهید برسد. با یک جرقه تمامی شبکه آتش می‌گیرد.

نظر شخصی من: من هرگز به PBN نزدیک نمی‌شوم!

محتوای کپی، دست دوم و پر از کلمات کلیدی

تولید محتوای باکیفیت زمان می‌برد و گران است پس تعجبی ندارد که بسیاری از افراد به دنبال راه میان‌بر می‌گردند.

بسیاری از مشکلاتی که در زمینه محتوای کپی به وجود می‌آید بیشتر از این که ناشی از فریب‌کاری باشد، از ساختار نامناسب متن سرچشمه می‌گیرد. با این حال هنوز هستند افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند مقالات دیگران را بردارند و با مقداری تغییر و چرخش، آن را به عنوان محتوای دست اول به گوگل ارائه کنند. برای این کار معمولا تعداد کلمات کلیدی را نیز بیشتر می‌کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد. تقلب در محتوا یکی از تکنیک های خطرناک سئو است.

برای افرادی که می‌خواهند محتوای آموزنده و خوانا تولید کنند، یک موهبت است که ترفندهای محتوای اسپم دیگر کار نمی‌کنند.

الگوریتم‌های گوگل حالا درک بهتری از زبان و گرامر دارند و این کلک‌ها را از یک کیلومتری تشخیص می‌دهند. پس اگر در محتوا تقلب می‌کنید منتظر سیلی گوگل باشید! به نظرم کافی است فقط چیزی را بنویسید که مردم دوست دارند بخوانند.

نکات مثبت: تولید محتوای سریع و آسان و کم‌هزینه.

نکات منفی: از بین رفتن اعتبارتان پیش کاربرها و گوگل به محض انتشار.

نظر شخصی من: واقعا معلوم نیست!؟



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

انتخاب مشاور سئو

آیا تا به حال تجربه ناخوشایندی در انتخاب مشاور سئو یا شرکت‌هایی که خدمات سئو بهینه سازی سایت ارائه می‌دهند داشته‌اید؟ اگر این طور است باید بدانید که تنها نیستید! به نظر می‌رسد که تمامی صاحبان کسب‌وکار یک تجربه وحشتناک از سئو دارند یا از دیگران شنیده‌اند.

در این مقاله قصد نداریم شرکت‌های بدنام در این زمینه را معرفی کنیم یا از یک مشاور خاص نام ببریم. هدف‌مان این است که به شما کمک کنیم انتخابی خوب و در نتیجه تجربه‌ای مثبت در زمینه خدمات سئو داشته باشید.

انتخاب مشاور سئو : چه مسائلی باید بررسی شوند؟

قبل از انتخاب مشاور سئو یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو سوالات زیر را از خود بپرسید:

شهرت و اعتبار واقعی آن‌ها چگونه است؟

بررسی شهرت و اعتبار قبل از انتخاب مشاور سئو ممکن است ساده به نظر برسد اما این طور نیست. کافی نیست که نقدهای مثبت مشتریان را بخوانید. این نقدها معمولا به صورت انتخابی منتشر می‌شوند. حتی به نقدهایی که در جایی مثل گوگل مپ نوشته می‌شوند نمی‌توان تکیه کرد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

نکات کلیدی سئو در تولید محتوا

پس از این که روش مناسب برای لینک‌سازی را انتخاب کردید و آماده راه‌اندازی آن شدید، باید به بررسی سئو سایت بپردازید. در بسیاری موارد افراد آن قدر درگیر خود تولید محتوا می‌شوند که بهینه‌سازی را فراموش می‌کنند اما با صرف 15 تا 20 دقیقه زمان برای رعایت نکات کلیدی سئو در تولید محتوا می‌توانید ترافیک، تعامل و ارزش بیشتری جذب کنید.

این یک چک لیست است که با در دست داشتن آن می‌توانید مطمئن شوید فرایند تولید محتوا به درستی و در خدمت بهبود رتبه سایت عمل می‌کند. البته ممکن است رنکینگ هدف اصلی کمپین شما نباشد اما باید حداقل نکات اولیه سئو آن پیج را رعایت کنید. این کار زمان کمی می‌گیرد و در طول زمان نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

چگونه عنوان سئو انتخاب کنیم ؟

بله، می‌دانم، این یکی خیلی ابتدایی است! اما تعجب می‌کنید اگر بدانید چند نفر بهینه‌سازی عنوان صفحه را فراموش می‌کنند. انتخاب عنوان سئو مناسب یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا است. در مورد عنوان صفحه باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  1. به خاطر داشته باشید که عنوان صفحه در نتایج گوگل نشان داده می‌شود. در غیاب تگ‌ها اپن گراف، این عنوان در شبکه‌های اجتماعی نیز به نمایش در می‌آید. پس باید عنوانی جذاب انتخاب کنید که مخاطب را به کلیک کردن ترغیب کند.
  2. محتوایی که به امید جذب لینک تولید می‌کنید، ممکن است به خاطر بعضی از کلمات کلیدی نیز در رنکینگ قرار بگیرد. بهتر است کمی زمان بگذارید، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید و عنوان را با آن بهینه‌سازی کنید. اگر یک کلمه کلیدی راحت و مرتب با محتوا در دسترس ندارید، از یکی دو عبارت مرتبط استفاده کنید. مواظب باشید کلیدواژه‌ای انتخاب کنید قبلا در صفحه دیگری از آن استفاده نکرده باشید. در غیر این صورت به رتبه آن صفحه آسیب می‌رسانید.

توضیحات متا یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا

تاثیر توضیحات متا در زمینه رتبه‌بندی ممکن است به اندازه عنوان نباشد اما باز هم یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا به شمار می‌‌رود. خوب است کمی زمان بگذارید و توضیحات شفاف، دقیق و جذابی بنویسید که بازتاب‌دهنده محتوا باشد. این کار ممکن است باعث بالا رفتن نرخ کلیک بشود. در ضمن اگر تگ‌های اپن گراف را تعریف نکرده باشید، توضیحات متا به پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو چیست؟

این روزها اصطلاحات مربوط به دیجیتال مارکتینگ همه جا شنیده می‌شود. اگر با این حوزه آشنا باشید، احتمالا واژه‌های سئو و بازاریابی محتوا را در اشاره به دو مفهوم کاملا مجزا شنیده‌اید. اما آیا می‌دانستید این دو با هم ارتباطی تنگاتنگ دارند؟ در مقاله‌های قبلی مفهوم سئو را به تفصیل بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو می‌پردازیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

برای دانستن ارتباط بازاریابی محتوا با سئو ابتدا باید مفهوم بازاریابی محتوا را روشن کنیم. بازاریابی محتوا یکی از اصطلاحات مدرن بازاریابی است. این کار در گذشته نیز انجام می‌شده است و ممکن است حتی کتیبه‌های سنگی را نیز تلاشی در راستای بازاریابی محتوا بدانیم. به هر حال تکنیک بازاریابی محتوا امروزه این گونه تعریف می‌شود:

«فرایندی که محتوای جذاب و قانعکننده را با هدف درگیر کردن گروه مشخصی از مخاطبان هدف تولید میکند تا آنها را به انجام اقدامات سودآور ترغیب کند.»

با توجه به این توضیحات می‌توانیم بگوییم در این روش از تولید انواع محتوا برای بازاریابی استفاده می‌شود. به عنوان مثال فیلم‌های آموزشی کوتاهی که مشاوران خانواده در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنند اقدامی در جهت بازاریابی محتوا است. چرا که با دیدن فیلم‌ها آن مشاور به مردم معرفی می‌شود و بعضی از مخاطبان به صورت حضوری به او مراجعه می‌کنند.

نباید فکر کنید که بازاریابی محتوا تنها از طریق رسانه‌های دیجیتال انجام می‌شود. هنوز هم روش‌های بازاریابی محتوا به صورت آفلاین و حتی مکتوب وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو هدفمند راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت

سئوی هدفمند و استراتژیک می‌تواند تاثیر بسیاری در افزایش بازدید سایت داشته باشد. البته نکته مهم این است که برای دریافت نتیجه درست باید صفحات درستی داشته باشید. این صفحات باید بهینه‌سازی شده باشند. قابلیت لینک گرفتن داشته باشند. مهمتر از همه موقعیت مناسب داشته باشند.

موقعیت و ظرفیت جست‌وجو با فاکتورهای متعددی اندازه‌گیری می‌شود. فاکتورهایی مانند تعداد مخاطبان مرتبط و حجم رقابت. هر چه این موقعیت بهتر باشد، نتایج نیز بهتر می‌شوند. اساسا، موقعیت جست‌وجو به میزان و نوع ترافیک ارگانیک بستگی دارد. ترافیکی که به طور بالقوه می‌توانید از رتبه‌بندی برای یک واژه دریافت کنید.

با به کار بردن بعضی راهکارها می‌توانید در یک بازه زمانی چند ماهه تعداد بازدیدهای صفحه‌ای با موقعیت خوب را چند برابر کنید.

برای آشنایی با راهکارهای افزایش بازدید صفحات سایت با ما همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

معنای واقعی کلمات کلیدی Long tail چیست؟

اگر مسئولیت تدوین استراتژی سئو یک شرکت به دوش‌تان باشد، احتمالا در حال ارزیابی کلمات کلیدی هستید تا مشخص شود روی کدام یک از آن‌ها باید تمرکز داشته باشید. مبحثی که این روزها بسیار باب شده است، موضوع کلمات کلیدی Long tail یا چنان که در فارسی به کار می‌رود، کلمات کلیدی طولانی است. بسیاری از حرفه‌ای‌های دنیای سئو از مفهوم Long tail برداشت اشتباهی دارند و آن را مستقیما با تعداد کلمات مرتبط می‌دانند اما این برداشت کاملا دقیق و صحیح نیست.

اگر می‌خواهید با معنای دقیق این اصطلاح آشنا شوید، با ما همراه باشید.

کلمه کلیدی Long tail یعنی چه؟

مفهوم Long tail زمانی رایج شد که کتاب The Long Tail: Why the future of business is selling less of more اثر کریس اندرسن به چاپ رسید.

هدف گرفتن کلمات کلیدی طولانی یکی از تکنیک‌های سئو است زیرا رتبه گرفتن با آن‌ها آسان‌تر است و ضمنا این نوع کلمات، ترافیک هدفمندتری را به سمت سایت می‌آورند. در مورد کلمات کلیدی کوتاه رقابت سنگینی وجود دارد و معمولا قصد کاربر از جست‌وجوی آن‌ها روشن نیست. برای مثال وقتی کاربری کیورد رژیم غذایی را جست‌وجو می‌کند، مشخص نیست منظورش چه نوع رژیمی است. رژیم چاقی؟ رژیم لاغری؟ رژیم سلامتی؟ و …

اما وقتی کاربری این عبارت را سرچ می‌کند: رژیم پر پروتئین برای کاهش وزن، منظورش کاملا مشخص است. در این حالت تعداد مطالبی که گوگل در این رابطه پیدا می‌کند کمتر است اما آن مطالب بیشترین ارتباط را با خواسته کاربر دارند و او می‌تواند سریع‌تر به نتیجه دلخواهش برسد.

ما هم در وبنا از این روش استفاده کرده‌‌‌ایم. مثلا به جای کلیدواژه سئو لینکدین، بهینه سازی پروفایل لینکدین را به کار بردیم که یک کلمه کلیدی Long tail محسوب می‌‌‌شود، دقیق‌‌‌تر است و ترافیک هدفمندتری را به سایت‌‌‌مان هدایت می‌‌‌کند.

عقیده رایج این است که اصطلاح Long tail، در فارسی دم دراز، به این دلیل انتخاب شده که این نوع عبارت‌های کلیدی شامل تعداد کلمات بیشتری می‌شوند.

معمولا عبارات کلیدی با حجم جست‌وجوی کمتر، تعداد کلمات بیشتری دارند. در نتیجه، تعریف Long tail در طول زمان تغییر یافت و مردم آن را با تعداد واژگان مورد استفاده در عبارت و نه حجم جست‌وجو، مرتبط دانستند.

منحنی تقاضای جستجو

منحنی تقاضای جستجو

بر اساس منحنی تقاضا، 70 درصد از جست‌وجوهای آنلاین شامل کلمات کلیدی Long tail می‌شود. این یعنی کیوردهای پرطرفدار و پررقابتی که سازمان‌ها به اشتباه روی آن‌ها تمرکز می‌کنند، تنها 30 درصد از حجم کلی جست‌وجوها را به خود اختصاص می‌دهند.

برای روشن شدن موضوع، عبارات زیر را در نظر بگیرید:

  1. Gym bag
  2. Sports bag
  3. Small gym bag
  4. Gym bag for men
  5. Gym bag for women

اگر بر این باور باشید که تعداد کلمات به طور مستقیم با حجم جست‌وجو مرتبط است، فکر می‌کنید عبارات بالا به ترتیب فهرست شده‌اند. اما اگر به حجم جست‌وجوی مربوط به هر یک از این عبارات را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که ترتیب‌شان عوض می‌شود:

  1. Gym bag
  2. Gym bag for women
  3. Small gym bag
  4. Sports bag
  5. Gym bag for men

منحنی تقاضای جست‌وجو این جا یک شکاف جدی را بین کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی Long tail نشان می‌دهد. کیوردهای هر زمینه دیگری را نیز بررسی کنید، به همین شکاف برمی‌خورید. یک بار دیگر این مسئله ثابت می‌کند Long tail مترادف تعداد بیشتر کلمات در عبارت کلیدی نیست و به حجم جست‌وجو برمی‌گردد.

چرا باید از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی Long tail

در این جا پای مفهوم نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای به میان می‌آید. این مفهوم یعنی به جای ارائه محصول محبوب برای تمامی بخش‌های بازار، خدمات و محصولات‌تان را به بخش کوچکی از بازار، با مشتریان و نیازهای خاص ارائه کنید. به این صورت زمینه فعالیت‌تان تخصصی‌تر می‌شود و با رقابت کمتری نیز مواجه می‌شوید.

این در واقع مدل بازاریابی جدید است. امروزه فروشگاه‌ها به جای تمرکز بر ارائه یک محصول محبوب که اکثریت مشتریان آن را بخواهند، تعداد زیادی محصول خاص برای مشتریان خاص ارائه می‌کنند. در نهایت مجموع فروش این محصولات خاص بیشتر می‌شود. این همان بخش Long tail منحنی تقاضا است که 70 تا 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

اگر یک نیچ (بخش کوچک و ویژه‌ای از بازار) حجم جست‌وجوی صد هزارتایی داشته باشد و شامل هزار کلمه کلیدی بشود، 20 تا 30 درصد آن‌ها را کلمات کلیدی کوتاه و 70 تا 80 درصد باقی‌مانده را کلمات کلیدی بلند تشکیل می‌دهند.

مدتی پیش کمپانی Hitwise  پژوهشی انجام داد و در آن 14 میلیون اصطلاح جست‌وجو شده را در یک بازه زمانی سه ماهه بررسی کرد. پس از این که هزار مورد ابتدای فهرست مشخص شدند، نتیجه زیر به دست آمد:

«اگر انحصار هزار عبارت کلیدی اول در تمامی موتورهای جست‌وجو در دست شما باشد، که البته غیر ممکن است، باز هم 89.4 درصد ترافیک جست‌وجو را از دست می‌دهید.»

به طور خلاصه، برای بهبود عملکرد در زمینه سئو ، باید تمرکز خود را بر 70 تا 80 درصد از کلمات کلیدی که در بخش دم منحنی تقاضای جست‌وجو قرار دارند بگذارید.

به نمونه‌های زیر توجه کنید. این‌ها نشان می‌دهند که یک عبارت کلیدی که سه کلمه یا بیشتر دارد، می‌تواند بیشترین تعداد جست‌وجو را به خود اختصاص دهد. به همین ترتیب یک کلیدواژه تک کلمه‌ای و کوتاه نیز می‌تواند در قسمت دم منحنی تقاضای جست‌وجو قرار بگیرد.

چرا باید از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

چگونه از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

داشتن یک استراتژی کلمات کلیدی جامع و صحیح، می‌تواند موفقیت بی‌نظیری برای کسب‌وکارتان به وجود آورد. به جای این که وقت، انرژی و سرمایه خود را برای کلمات کلیدی پررقابت هدر بدهید، روی بخش‌های کوچک‌تر بازار تمرکز کنید. یعنی کلمات کلیدی که حجم جست‌وجوی کمتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند.

  • فهرستی از کلمات کلیدی موجود در زمینه کاری خود تنظیم کنید. منظور کلمات کلیدی طبیعی است. کلماتی که کاربران نیازهای خود را با استفاده از آن‌ها سرچ می‌کنند.
  • حجم جست‌وجوهای هر یک را پیدا کنید.
  • کلماتی را که در قسمت دم منحنی تقاضا قرار می‌گیرند پیدا کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.
  • به این ترتیب ترافیک کمتر اما هدفمندتری به دست می‌آورید.

جمعبندی

چنان که گفتیم، کلمات کلیدی Long tail بیش از 70 درصد منحنی تقاضای جست‌وجو را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل هدف گرفتن آن‌ها کاملا منطقی است. Long tail حوزه‌ای است که در آن رقابت کمتر و سود بیشتری وجود دارد و بسیاری از کمپانی‌ها در جهان روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

منبع: 

گروه تخصصی وبنا



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Link Bait چیست و چگونه ساخته میشود؟

آیا می‌دانستید با تدوین استراتژی و تولید محتوا می‌توانید بک لینک‌ها را هدف بگیرید؟ یکی از بهترین روش های بک لینک گرفتن ساخت طعمه برای لینک ها است. اما منظور از طعمه لینک یا Link Bait چیست ؟

همان طور که می‌دانید، بک لینک عنصری حیاتی در سئو است. بدون داشتن بک لینک‌های کافی، احتمال رسیدن به رتبه‌های بالا در صفحه نتایج جست‌وجو بسیار کم است. بک لینک‌ها سرمایه‌های اصلی سئوکارها هستند. لینک بیلدینگ یک کار پیچیده، سخت، تخصصی و زمان‌بر است. به همین دلیل بسیاری از افراد به تکنیک‌های کلاه سیاه روی می‌آورند که البته ریسک‌های خود را دارد.

Link Bait یا LinkBait یکی از بهترین راه‌ها برای کسب بک لینک بدون مواجهه با جریمههای گوگل است. در ادامه به معرفی این مفهوم می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Disavow چیست و چگونه انجام می شود؟

لینک‌های خارجی مهمترین دارایی‌های هر سایت هستند. آن‌ها نقش مهمی در افزایش اعتبار و رتبه سایت‌ها دارند. اما این دارایی‌های ارزشمند گاهی ممکن است به ضرر سایت ما عمل کنند و باعث جریمه شوند. وبمسترها باید همواره سایت خود را تحت نظر داشته باشند و لینک‌های مخرب را شناسایی کنند. در سرچ کنسول گوگل ابزاری برای حذف لینک‌های اسپم وجود دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که ابزار Disavow چیست و نحوه Disavow کردن بک لینک ها را شرح می‌دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

رقص گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو می‌گذارد؟

آیا تا به حال با اصطلاح گوگل دنس مواجه شده‌اید؟ اگر می‌خواهید بدانید رقص گوگل چیست و تاثیر Google Dance بر سئو چیست با ما همراه باشید.

دقت کرده‌اید که تعداد سایت‌های اینترنتی با چه سرعتی در حال افزایش است؟ هر سایت مقداری محتوا تولید می‌کند و تعدادی کلیدواژه را هدف می‌گیرد. تصور کنید چه حجم عظیمی از محتوا هر روز در حال تولید شدن است! حالا گوگل چطور باید تصمیم بگیرد که کدام سایت و صفحه شایستگی حضور در جایگاه‌های بالا را دارند؟

البته می‌دانیم که معیارهای متعددی را در نظر می‌گیرد اما وقتی رقابت شدید باشد چه؟ اگر چندین سایت تمامی اصول سئو و تولید محتوا را به خوبی رعایت کرده باشند چه؟ دشواری رتبه‌بندی وب سایت‌ها گوگل را به رقص می‌اندازد!



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()