بدون شک اصطلاح نرخ فرار یا بانس ریت یا bounce rate به گوشتان خورده است. چقدر نسبت به شنیدن کلمات جدید اشتیاق دارید؟ چقدر از انجام فعالیتهای جدید استقبال میکنید؟ اصلا کسی هستید که بخواهد چیزهای جدید را تجربه کند یا ترجیح می دهید از قرار گرفتن درموقعیتهای جدید فرار کنید؟
Bounce Rate دقیقا به فرار کاربران از سایتها اشاره دارد. این فرار ممکن است به هر دلیلی اتفاق بیافتد. در ادامه نرخ فرار کاربران از سایت، دلایل فرار آنها و کارهایی که باعث کم شدن این گریزها می شود را به صورت جزئیتری بررسی میکنیم.
Bounce Rate یا نرخ فرار چیست ؟
چند ماه پیش میخواستم کفش بخرم. به همین خاطر به باغ سپهسالار، یک مرکز خرید بزرگ برای تهیه کیف و کفش رفتم. تعداد زیادی مغازه با انواع و اقسام کیف و کفش در طرحها و رنگهای متفاوت وجود داشت. دنبال یک کفش ساده میگشتم که در عین سادگی زیبا هم باشد و به همین دلیل داخل هر مغازهای نمی رفتم .
من با دیدن اجناس داخل ویترینها تشخیص میدادم داخل اون مغازه میتوانم مدلی که میخواهم را پیدا کنم یا نه. اگر کفشی که میخواستم را می دیدم داخل مغازه میشدم. در غیر این صورت از جلوی مغازه رد میشدم. تقریبا ده مغازه را رد کرده بودم که کفش مورد نظرم را در یک ویترین دیدم. رفتم داخل و امتحانش کردم.
اگر مغازه را سایت در نظر بگیرید، کفش همان چیزی است من به دنبال آن وارد سایت شدم. بعد از این که کفش را نپسندیدم، بدون امتحان کردن مدلهای دیگر، فورا از مغازه خارج شدم. ، با خروج من از مغازه دقیقا Bounce rate اتفاق افتاد.
Bounce Rate به درصد کاربرانی اشاره میکند که بعد از ورود به سایت بلافاصله از آن خارج میشوند یا بدون این که از صفحه اول به صفحات دیگر بروند ، بدون درنگ از سایت بیرون میروند.
نرخ فرار یا Bounce Rate به چه علت رخ میدهد؟
نرخ فرار یا Bounce Rate زمانی اتفاق میافتد که سایت شما دیگر برای کاربر جذابیتی نداشته باشد یا کاربر آن چیزی را که به خاطر آن وارد سایتتان شده است پیدا نکرده باشد.
به اتفاقی که برای خرید کفش برای من افتاد دقت کنید. فکر می کنید چرا ترجیح دادم از مغازه خارج شوم؟ من اول جذب چیدمان ویترین شدم اما وقتی وارد شدم :
- تقریبا 10 دقیقه طول کشید تا کفش به دستم برسد. ( لود شدن صفحه )
- جایی نبود که من بتوانم بنشینم و به راحتی کفشهای انتخابیام را بپوشم. ( قسمت سرچ کردن مطالب )
- کفش اندازه نبود و تا یک سایز بزرگتر بیاورند ، 5 دقیقه طول کشید. ( سرعت صفحه و سایت )
- مدلهای پیشنهادی فروشنده کاملا با مدل درخواستی من متفاوت بودند. ( وجود لینکهای غیر مرتبط )
و در آخر تمامی این موارد باعث شدند که من هر چه زودتر از مغازه خارج شوم. در مورد سایت هم موارد نظیر زمان لود شدن صفحه ، طراحی داخلی سایت ، کیفیت محتوا و … می تواند برمیزان درصد bounce rate شما تاثیر گذار باشد .
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0