نوشته شده توسط : the designer

گوگل پنالتی

در مسابقات فوتبال زمانی پنالتی گرفته می‌شود که شما در محوطه جریمه مرتکب خطا شوید. گوگل پنالتی نیز زمانی اتفاق می‌افتد که در صفحات اینترنتی خطایی انجام داده باشید. نوع خطاهایی که انجام می‌شود متفاوت است و بسته به میزان و شدت خطا برای‌تان جریمه در نظر گرفته خواهد شد. در این مقاله قصد داریم گوگل پنالتی و انواع پنالتی گوگل، علت‌های پنالتی شدن نحوه تشخیص جریمه شدن را بررسی کنیم .

گوگل پنالتی چیست؟

با به روزرسانی شدن الگوریتم‌های گوگل و بالاتر رفتن دقت آن‌ها در بررسی محتوای سایت‌ها، شرایط برای کسانی که بر خلاف قوانین گوگل سعی در بهینه‌سازی صفحات خود دارند سخت و سخت‌تر می‌شود. در صورت انجام تخلف مورد مجازات گوگل قرار می‌گیرند و در نتیجه این مجازات یا به کلی از صفحات اینترنی حذف می‌شوند یا با کاهش رتبه در صفحات نتایج جستجو روبرو خواهند شد. به اتفاقاتی که بعد از جریمه کردن برای سایتها میافتد اصطلاحا گوگل پنالتی یا پنالتی گوگل گفته میشود.

آیا جریمه های گوگل انواع مختلفی دارد؟

گوگل پنالتی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد :

 Manual Penalty یا پنالتی دستی

پنالتی دستی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از سوی شرکت گوگل سایت را مورد بررسی قرار دهد و متوجه تخلفات شود و در این حالت با دادن یک کارت قرمز سایت را به طور کامل از صفحات نتایج جستجو گوگل حذف می‌کند. معمولا زمانی که این اتفاق رخ دهد در Webmaster Tools در قسمت Manual Action یک پیام با مضمون اینکه «سایت شما به دلیل نقض قوانین جریمه شده است» را دریافت کنید.

 Algorithmic Penalty یا پنالتی الگوریتمیک یا اتوماتیک

در این نوع گوگل پنالتی عملکرد سایت‌ها مستقیما از سوی الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود و در صورت دیدن تخلف با نشان دادن یک کارت زرد سایت مورد نظر را جریمه می‌کنند. این جریمه باعث کاهش رتبه شما در SERPS (صفحات نتایج جستجو) خواهد شد. معمولا شناسایی زمان جریمه و نوع جریمه مشخص نیست و شما با استفاده از ابزار Google Analytics و بررسی میزان ترافیک سایت خود و عملکرد آن متوجه این موضوع خواهید شد.

علت گوگل پنالتی شدن سایت چیست ؟

همان طور که می دانید گوگل به صورت متداوم در حال ایندکس کردن سایت‌ها است و از طرف دیگر الگوریتم‌های گوگل هر چند وقت یک بار به روزرسانی می‌شوند. با در نظر گرفتن این مسائل باید نسبت به تغییراتی که در بهینه‌سازی سایت خود اعمال می کنید دقت بیشتری داشته باشید. در ادامه به تعدادی ازعلت‌هایی که باعث می‌شود گوگل شما را جریمه کند اشاره خواهیم کرد:



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گواهینامه SSL

با توجه به اهمیت امنیت کاربر در نظر گوگل، تهیه گواهینامه SSL از جمله مواردی است که باید در بهینه سازی سایت رعایت شود. در اصل SSL همان پروتکلی است که امنیت سایت شما را بالا می‌برد و داشتن آن یکی از راه‌های جلب اعتماد کاربران به سایت شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا کمی جزئی‌تر به آن بپردازیم و بررسی کنیم چه الزامی برای داشتن گواهینامه SSL وجود دارد و اصلا SSL چیست؟

 SSL چیست؟

دغدغه کاربران همیشه این بوده است که سایت‌هایی که وارد آن‌ها می شوند چقدر امنیت دارند. مخصوصا زمانی که قرار باشد به صورت اینترنتی مبلغی را به حساب شخص یا شرکتی واریز کنیم همیشه نگران این هستیم که اطلاعات بانکی ما به دست کسی نیفتد.

این مشکل با کمک SSL حل شده است، SSL  ازSecure Socket Layer ( لایه اتصال امن ) برگرفته شده است. SSL  در اصل یک پروتکل امنیتی برای برقراری ارتباطات ایمن میان سرویسدهنده و سرویسگیرنده در اینترنت است و متداول ترین روش رمزگذاری اینترنتی به حساب می آید. سرویس‌دهنده همان سایت و سرویس‌گیرنده کاربر است. در صورتی که بخواهید امنیت سایت خود را به درجه بالایی برسانید نیاز به تهیه گواهینامه SSL دارید.

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه، یک مدرک حقوقی و قانونی است که شما با داشتن آن مجاز به انجام کاری خواهید شد که برای آن گواهینامه دریافت کرده‌اید. مثل گواهینامه رانندگی، گواهینامه آرایشگری و ….. ، گواهینامه SSL هم یک مدرک رسمی و معتبر است که توسط چند شرکت معتبر و خاص به وب سایت ها داده می‌شود. هر سایتی که این مدرک را داشته باشد به جای پروتکل HTTP می تواند از پروتکل HTTPS ( پروتکل امن انتقال ابر متن) امن‌ترین پروتکل موجود در اینترنت، استفاده کند و امنیت سایت خود را به درجه بالایی برساند.

چه لزومی برای دریافت گواهینامه SSL وجود دارد؟

امنیت سایت موجب می‌شود تا کاربر در سایت شما حس امنیت داشته باشد و داشتن همین حس باعث می‌شود به شما و سایت شما اعتماد کند. با جلب اعتماد کاربران جزو اولین انتخاب‌های آن‌ها قرار می‌گیرید.

گواهینامه SSL دارای چه اطلاعاتی است ؟

این گواهی دارای اطلاعات شما به عنوان صاحب آن است که این اطلاعات عبارتند از:

  • نام دامنه
  • نام شرکت
  • آدرس
  • شهر و کشور محل اقامت
  • تاریخ انقضاء گواهینامه
    شما با خرید و تهیه یک گواهینامه SSL خیال کاربران را از بابت محفوظ بودن انتقال اطلاعات بین کامپیوتر کاربر و سرور وب سایت راحت می‌کنید. علاوه بر آن اطلاعات کامل خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهید.


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

Rank Brain رنک برین چیست

در اواخر سال 2015 بود که گوگل تصمیم گرفت با طراحی سیستم رنک برین Rank Brain در صفحات اینترنتی تغییرات جدیدی را به وجود بیاورد، این تغییرات به قدری خوب و کاربردی بود که کاربران به واسطه آن به نتایج دقیق‌تری در صفحات جستجو می‌رسیدند و این باعث می‌شد گوگل به هدف خود که رضایت کاربران از نتایج جستجو بود نزدیک و نزدیک‌تر شود. اگر می‌خواهید با این سیستم آشنا شوید با ما همراه باشید.

رنک برین Rank Brain چیست؟

Rank Brain  یک سیستم هوش مصنوعی به همراه تکنیکهای یادگیری ماشینی است که گوگل برای پردازش هر چه بهتر نتایج جستجو از آن استفاده میکند. در اصل این سیستم با هدف کم کردن حجم کاری الگوریتم مرغ مگس‌خوار از سوی گوگل طراحی شد و اساس کار آن پیدا کردن مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین مطالب با موضوعات در خواستی کاربران است.

گاهی کاربران با استفاده از عبارات خاص یا کلمات کلیدی طولانی به دنبال موضوعات مورد نظر خود هستند و  Rank Brain  (رنک برین) با درک مفهوم و معنای جملات به گوگل کمک میکند نزدیکترین و مرتبطترین نتایج را دراختیار کاربران قرار دهد .

منظور از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست؟

یادگیری ماشین Machine Learning : یادگیری ماشین به تکنیک‌ها و الگوریتم‌هایی گفته می‌شود که جمع‌آوری اطلاعات را به یک کامپیوتر آموزش می‌دهد تا در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کند .

هوش مصنوعی Artificial Intelligence هوش مصنوعی قسمتی از کامپیوتر است که همانند یک انسان هوشمند عمل می کند و به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار به اطلاعات دسترسی دارد .

رنک برین Rank Brain دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

Rank Brain در زمان جستجو بر روی عبارات تمرکز و با استفاده از کلمات داخل عبارات، عبارت مورد نظر را تفسیر می‌کند. بعد از تفسیر آن با در نظر گرفتن معیارهای شخصی کاربر مانند سابقه جستجو ، مکان جستجو و … فاکتورهای رتبه‌بندی عبارت جستجوشده را بررسی می‌کند. در نهایت نتایج را در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد .

به مثال‌های زیر دقت کنید:
خرید اینترنتی کتاب
بهترین سایت‌های خرید کتاب
سفارش اینترنتی کتاب

در هر سه عبارت فوق ما به دنبال سایتی هستیم که بتوانیم به صورت اینترنتی کتاب خریداری کنیم. رنک برین با دیدن این عبارت و تفسیر آن‌ها مرتبط‌ترین سایت‌ها یا به زبان ساده‌تر لیستی از سایتهای فروش کتاب، به صورت اینترنتی، را بعد بررسی رتبه آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه سفید

آیا تا به حال اسم سئو کلاه سفید یا white hat seo را شنیده‌اید؟ می‌دانید برای داشتن این نوع سئو در سایت خود چه کارهایی را باید انجام بدهید؟

اگر می‌خواهید یک سئوی ماندگار و معتبر داشته باشید با ادامه این مقاله همراه باشید. اینجا همه تکنیک‌های سئو کلاه سفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید ( White Hat Seo )

سئو کلاه سفید به مجموعهای از تکنیکهای بهینه سازی سایت گفته میشود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو یا بهینه‌سازی کلاه سفید سعی می‌کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایت‌مان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روش های غیر قانونی سئو رخ می دهد.

سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی به حساب می‌آید زیرا در این روش بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده از جانب گوگل سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل به دور خواهید بود.

تنها مشکل این است که روش بهینه‌سازی کلاه سفید یا White Hat صبر و شکیبایی و پشتکار بسیاری می‌طلبد. در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مدتی صبر کنید. رتبه‌های بالا یک شبه به دست نمی‌آیند اما اگر به نتیجه ماندگار و عزت و آبرویی که پیش گوگل به دست می‌آورید فکر کنید، تحمل کردن آسان‌تر می‌شود!



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

ه Redirect ریدایرکت و نقش آن در سئو

آیا تا به حال صاحبخانه‌ای را دیده‌اید که مجبور به ترک خانه‌اش شده باشد؟ ریدایرکت ها حکم صاحبخانه‌ها یا مالکان ساختمان را دارند که به دلایل متفاوت مجبور به جابه‌جایی هستند. این جابه‌جایی می‌تواند به صورت موقت و یا به صورت دائم باشد که نوع آن بسته به دلایل انتخاب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع Redirect ریدایرکت ها و نقش آن ها در سئو بپردازیم اگر آماده کسب اطلاعات بیشتر هستید با ما همراه باشید .

ریدایرکت Redirect چیست؟

ریدایرکت در لغت به معنی دوباره راهنمایی کردن و تغییر مسیر است. در عصر و دنیای سئو ریدایرکت روشی برای انتقال موتورهای جستجو و کاربران از صفحهای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب میشود. اساس کار به این شکل است که با کمک ریدایرکت ها کاربران و موتورهای جستجو را به آدرس جدید سایت و یا صفحه جدید هدایت می کنید.

Redirect  کردن صفحات یا سایت چه کاربردی دارد؟

خیلی خوب می دانید که نقل و انتقالات بی دلیل اتفاق نمی‌افتند. برخی از صاحبخانه‌ها به دلیل این که محل سکونت‌شان در طرح قرار گرفته است مجبور به ترک خانه می‌شوند و برخی دیگر به قصد تعمیرات برای مدتی ساختمان یا خانه را ترک می‌کنند .

به عنوان مدیر سایت بعضی اوقات مجبورید آدرس صفحه یا صفحاتی در سایت خود را تغییر دهید یا به طور کامل دامنه سایت را عوض کنید. در این مواقع ریدایرکت‌ها به دادتان می‌رسند تا علاوه بر حفظ اعتبار خود بخاطر سایت قبلی، بتوانید کاربران خود را به سایت جدید راهنمایی کنید .

در یک نگاه کلی به کاربرد Redirect  باید بگوییم زمانی از ریدایرکت ها استفاده می کنید که:

  • آدرس تمامی صفحات وب سایت به طور کامل تغییر کرده باشد. در این حالت با دادن یک دستور کلی به راحتی می‌توانیم تمامی صفحات را به آدرس جدید انتقال دهیم.
  • در داخل سایت خود چندین صفحه با موضوعات و محتواهای یکسان دارید که وجود آن‌ها جز جریمه چیزی نصیب‌تان نمی‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از خشم الگوریتم‌های گوگل، آدرس این صفحات را به اصلی‌ترین صفحه انتقال می دهید. برای انجام این کار لازم است برای هر یک از صفحات به صورت جداگانه دستور صادر کنید.


:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو چیست ؟ انواع و روش های سئو

بیایید فرض کنیم یک سایت عالی برای کسب‌وکارتان طراحی و راه‌اندازی کرده‌اید. حالا از چه طریقی باید این سایت را به مخاطبان نشان دهید؟ سایتی که کسی آن را نبیند به چه درد می‌خورد!؟ اینجاست که سئو وارد می‌شود! حتما عبارت سئو سایت را تا به حال زیاد شنیده‌اید. کارشناسان این کلمه را به همراه یک سری تکنیک و توضیح گیج‌کننده به کار می‌برند. اما اگر می‌خواهید ساده و روشن سر در بیاورید که سئو چیست یا قصد دارید با انواع روش های سئو آشنا شوید، وبنا همراه باشید.

سئو چیست ؟

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این گونه تعریف کنیم:

سئو به مجموعهای از دستورالعملها و تکنیکها گفته میشود که با استفاده از آنها میتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستوجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنند چون هیچکس هیچوقت به آن جا سر نمی‌زند!

اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی دچار مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان پیش می‌آید در اولین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. بعد هم وارد یکی از چند لینک اول می‌شوید و تمام! این طور نیست؟

به همین دلیل همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر راهی که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. خبر خوب این که خود موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا پیشنهاد می‌دهند. البته بعضی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان بعد از آزمون و خطاهای بسیار شناسایی کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

بانس ریت چیست

بدون شک اصطلاح نرخ فرار یا بانس ریت یا bounce rate به گوش‌تان خورده است. چقدر نسبت به شنیدن کلمات جدید اشتیاق دارید؟ چقدر از انجام فعالیت‌های جدید استقبال می‌کنید؟ اصلا کسی هستید که بخواهد چیزهای جدید را تجربه کند یا ترجیح می دهید از قرار گرفتن درموقعیت‌های جدید فرار کنید؟

Bounce Rate دقیقا به فرار کاربران از سایت‌ها اشاره دارد. این فرار ممکن است به هر دلیلی اتفاق بیافتد. در ادامه نرخ فرار کاربران از سایت، دلایل فرار آن‌ها و کارهایی که باعث کم شدن این گریزها می شود را به صورت جزئی‌تری بررسی می‌کنیم.

Bounce Rate یا نرخ فرار چیست ؟

چند ماه پیش می‌خواستم کفش بخرم. به همین خاطر به باغ سپهسالار، یک مرکز خرید بزرگ برای تهیه کیف و کفش رفتم.  تعداد زیادی مغازه با انواع و اقسام کیف و کفش در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود داشت. دنبال یک کفش ساده می‌گشتم که در عین سادگی زیبا هم باشد و به همین دلیل داخل هر مغازه‌ای نمی رفتم .

من با دیدن اجناس داخل ویترین‌ها تشخیص می‌دادم داخل اون مغازه می‌توانم مدلی که میخواهم را پیدا کنم یا نه. اگر کفشی که می‌خواستم را می دیدم داخل مغازه می‌شدم. در غیر این صورت از جلوی مغازه رد می‌شدم. تقریبا ده مغازه را رد کرده بودم که کفش مورد نظرم را در یک ویترین دیدم. رفتم داخل و امتحانش کردم.

اگر مغازه را سایت در نظر بگیرید، کفش همان چیزی است من به دنبال آن وارد سایت شدم. بعد از این که کفش را نپسندیدم، بدون امتحان کردن مدل‌های دیگر، فورا از مغازه خارج شدم. ، با خروج من از مغازه دقیقا Bounce rate اتفاق افتاد.

 Bounce Rate به درصد کاربرانی اشاره میکند که بعد از ورود به سایت بلافاصله از آن خارج میشوند یا بدون این که از صفحه اول به صفحات دیگر بروند ، بدون درنگ از سایت بیرون میروند.

نرخ فرار یا Bounce Rate به چه علت رخ میدهد؟

نرخ فرار یا Bounce Rate زمانی اتفاق می‌افتد که سایت شما دیگر برای کاربر جذابیتی نداشته باشد یا کاربر آن چیزی را که به خاطر آن وارد سایت‌تان شده است پیدا نکرده باشد.

به اتفاقی که برای خرید کفش برای من افتاد دقت کنید. فکر می کنید چرا ترجیح دادم از مغازه خارج شوم؟ من اول جذب چیدمان ویترین شدم اما وقتی وارد شدم :

  • تقریبا 10 دقیقه طول کشید تا کفش به دستم برسد. ( لود شدن صفحه )
  • جایی نبود که من بتوانم بنشینم و به راحتی کفش‌های انتخابی‌ام را بپوشم. ( قسمت سرچ کردن مطالب )
  • کفش اندازه نبود و تا یک سایز بزرگتر بیاورند ، 5 دقیقه طول کشید. ( سرعت صفحه و سایت )
  • مدل‌های پیشنهادی فروشنده کاملا با مدل درخواستی من متفاوت بودند. ( وجود لینک‌های غیر مرتبط )

و در آخر تمامی این موارد باعث شدند که من هر چه زودتر از مغازه خارج شوم. در مورد سایت هم موارد نظیر زمان لود شدن صفحه ، طراحی داخلی سایت ، کیفیت محتوا و … می تواند برمیزان درصد bounce rate شما تاثیر گذار باشد .



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

تکنیک های سئو که بدون در نظر گرفتن گوگل باید انجام دهید

سرچ‌های ارگانیک خون رگ‌های کسب‌وکار آنلاین هستند. چنان که تمامی متخصصان سئو و بهینه سازی سایت به خوبی می‌دانند، گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌هایش، که مرتبا آپدیت می‌شوند، سکوت می‌کند. وقتی گوگل یک آپدیت جدید ارائه می‌کند، حدس و گمان‌های کارشناسان سئو نیز شروع می‌شود. آن‌ها به دنبال راه‌هایی می‌گردند که استراتژی سئوی خود را با آپدیت‌های جدید سازگار کنند. هرازگاهی متخصصان پشت پرده گوگل، راهنمایی‌ها و نشانه‌هایی را در مورد آپدیت‌ها مطرح می‌کنند: «این مسئله اولویت دارد، آن یکی مهم نیست.» صرف نظر از این که مسئولان ارشد گوگل چه فکر می‌کنند یا چه کار می‌کنند، نکات بسیاری در زمینه سئو وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به بررسی هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو می‌پردازیم.

هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو

با رعایت این موارد می‌توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید:

بهینهسازی تگ alt تصاویر

برای مدتی طولانی، تگ alt یک عنصر ارزشمند در سئو محسوب می‌شد. در چند سال اخیر گفته می‌شود گوگل از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا عکس‌ها را بفهمد؛ کاری که وظیفه اصلی تگ alt بود. آیا این یعنی اکنون دیگر نوشتن متن جایگزین وقت تلف کردن است؟

نه، مسلما نه!

روش جدید هر چه باشد، با نوشتن تگ alt چیزی را از دست نمی‌دهید. دقت کنید که یادگیری ماشینی یک مسئله جدید است. با این که احتمالا تگ alt تا پنج یا ده سال دیگر منسوخ می‌شود، در حال حاضر بهتر است عکس‌های خود را به همان روش قدیم بهینه‌سازی کنید. این روش امن‌تر است.

اولویت دادن به اعتبار محتوا

اعتبار محتوا از اول هم مفهوم گنگی در سئو بود. مسلما گوگل می‌خواهد معتبرترین محتوا را بر اساس جست‌وجوی کاربران به آن‌ها ارائه دهد.

پس از آپدیت هسته‌ای الگوریتم مدیک در مارچ 2018، کم و بیش واضح بود که فعالان عرصه نت باید به اعتبار داشتن، تخصصی بودن و مورد اعتماد بودن محتوای سایت‌های خود اولویت بدهند. با این حال در آپدیت مارچ اخیر به نظر می‌رسید بسیاری از جزئیات در مورد این موضوع ویرایش شده‌اند. (این البته حدس و گمان است.)

مردم یک سوال داشتند: «آیا هنوز باید روی ساختن اعتبار محتوا تمرکز کنیم؟ اگر این طور است چقدر باید این کار را بکنیم؟» پاسخ ساده است:

همیشه باید روی تولید محتوای معتبر کار کنید، همیشه!

این یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که به اصول اولیه تولید محتوای مفید و قابل اعتماد برمی‌گردد. محتوا را در سطح درک عموم مردم بنویسید، ادعاهای خود را به اطلاعات موثق ارجاع بدهید و … . این استراتژی‌ها از ابتدای دوران اینترنت صحت و کارایی داشتند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

راهکارهایی برای بهینه سازی پروفایل لینکدین

این یک راهنمای بهینه سازی پروفایل لینکدین یا سئو لینکدین است که در آن میآموزید چگونه مشتریان را به صفحه خود جذب کنید و چگونه باید برای مخاطبان جدیدتان پیام بفرستید.

متاسفانه لینکدین شهرت خوبی ندارد و به جایی برای مدیرعامل‌های کسل‌کننده و فروشنده‌های آزاردهنده معروف شده است! به همین دلیل بسیاری افراد، اگر یک پروفایل لینکدین داشته باشند، از آن به عنوان یک رزومه آنلاین استفاده می‌کنند. آن‌ها تجربیات و مهارت‌هایشان را فهرست می‌کنند و امیدوارند کسی آن قدر کنجکاو باشد که به صفحه‌شان سر بزند و استخدامشان کند.

آن‌ها نمی‌دانند که لینکدین یک موتور جست‌وجوی قدرتمند است که می‌تواند ترافیک هدفمند و باارزشی را به سمت پروفایل‌شان هدایت کند. از طریق لینکدین می‌توانید ارتباطات ارزشمند حرفه‌ای برقرار کنید و مشتریان جدید به دست آورید.

چرت زدن در این پلتفرم کافی است! بیایید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم. با بهینه سازی پروفایل لینکدین می‌توانید با بهترین و موفق‌ترین افراد در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و مشتریان ایده‌آل را به پروفایل خود جذب کنید.

از بهینه‌سازی پروفایل و سئو تا انتشار محتوا و تعامل، این راهنما هر چیزی را که نیاز دارید پوشش می‌دهد تا بتوانید لینکدین را به یک ماشین برندسازی تبدیل کنید.

بهینه سازی پروفایل لینکدین : فراتر از سئو

بسیاری از راهنماهای بهینه سازی پروفایل لینکدین با سئو آغاز می‌شوند اما من می‌گویم سئو تنها نوک کوه یخ است. همان طور که در مورد وب سایت‌های تجاری صدق می‌کند، موفقیت بازاریابی درون‌گرا از طریق لینکدین هم به ترافیک و هم به بهینه‌سازی نرخ تبدیل بستگی دارد.

اگر تمام تلاش‌هایتان را بر سئو متمرکز کنید و پروفایل خود را برای تبدیل آماده نکرده باشید، از ترافیکی که به دست می‌آورید استفاده کامل را نخواهید برد.

به همین دلیل من در این راهنما، نکاتی را هم در زمینه سئو و هم در زمینه بهینه‌سازی نرخ تبدیل مطرح می‌کنم. بیایید شروع کنیم!



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

الگوریتم E.A.T

بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت کسبوکارتان، دنبال کردن دستورالعملهای الگوریتم E.A.T ، یعنی تخصصی بودن، معتبر و مسئولیتپذیر بودن و قابل اعتماد بودن سایت، باید بخشی از استراتژی سئو باشد.

الگوریتم E.A.T چیست؟

E.A.T اصطلاحی است که از دستورالعمل‌های سنجش کیفیت گوگل گرفته شده و صورت خلاصه‌شده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness استاین دستورالعمل‌ها توسط هزاران نفر از منتقدان فعال گوگل تدوین شده‌اند. در واقع E.A.T الگوریتمی برای سنجیدن میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت است.

هر چند فهمیدن فرایندهای داخلی گوگل کار ساده‌ای نیست، بسیاری منابع موثق اعلام کرده‌اند که معیار الگوریتم E.A.T بیشتر مخصوص سایت‌های YMYL (سایت‌هایی که به ارائه توصیه‌های پزشکی، سلامتی و مالی می‌پردازند) است.

طبیعتا گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی را که ممکن است سلامتی یا وضعیت مالی کاربران را به خطر بیاندازد منتشر نکند. به همین دلیل بررسی کیفیت محتوای وب سایت‌هایی که به چنین مسائلی می‌پردازند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ممکن است فکر کنید اگر در چنین حوزه‌هایی فعالیت ندارید، E.A.T روی سایت شما تاثیر نمی‌گذارد زیرا گوگل اعلام کرده است این فاکتور را در مورد وب سایت‌هایی که به مسائل سلامتی یا مالی نمی‌پردازند اعمال نمی‌کند.

این طور نیست!

به نظر من  تخصصی بودن، معتبر بودن و موثق بودن محتوا باید در تمامی حوزه‌های کاری در نظر گرفته شود. کدام کسب‌وکاری است که نخواهد قابل اطمینان شناخته شود!؟

البته گوگل معمولا اصطلاحات را به صورت اختصاصی به کار می‌برد. یعنی اصطلاح E.A.T منحصرا مربوط به حوزه مالی و سلامتی می‌شود اما مفهوم پشت این اصطلاح، یعنی معتبر و موثق بودن محتوا احتمالا در تمامی زمینه‌ها موثر است.

کریس سیلور اسمیت معتقد است گوگل تا حدی از سیستم امتیازدهی عددی برای سنجش E.A.T استفاده می‌کند. بنابراین فاکتور E.A.T در مورد سایت‌های حوزه سلامت و مالی بسیار سنگین‌تر از حوزه‌هایی مثل سرگرمی اعمال می‌شود. اما این فاکتور در مورد سایت‌های تجارت الکترونیک هم اعمال خواهد شد، با این که نسبت به  YMYL اولویت پایین‌تری دارند.

با این توضیحات، می‌توانیم بگوییم الگوریتم E.A.T صرف نظر از حوزه فعالیت‌تان، روی سئو سایت اثر می‌گذارد. حتی اگر این طور نبود هم به نظر من تکنیک‌های معتبر کردن محتوا باید بخشی از استراتژی سئو در هر حوزه‌ای باشد.

مشکل این جا است که اندازه‌گیری E.A.T سخت است.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()